Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hilje
#489367
Zo, daar ben ik weer eens.
Rimpel zit nu al weer eventjes op de Carnibest Light.
De hypercoat olie waar veel lijnzaad in zat is de deur uit en er is weer zalmolie van Henne voor in de plaats gekomen.
Ook heb ik hem tussen de Carnibest door een paar keer in de ochtend of avond Frosti fit gegeven met een schepje poeder erover (ben even kwijt hoe het heet...is een compleet poeder met alle mineralen)

Ik heb Rimpel een paar keer een haring gegeven plus heeft hij een dikke lap zalm gehad (van de visboer...die lui keken me aannnn! haahahah! Dure stukken zalm voor je hond?) Om eens te kijken wat hij van vis vindt...dat zit dus wel goed.

Goed tot zover...

maar nu...ik wil nu toch eens beginnen met in ieder geval twee keer in de week wat anders...
Ik heb hier nu wel aardig wat gelezen en ben echt van goede wil en geinterseerd maar zie door de bomen het bos even niet meer helemaal..
waar begin ik nou mee?

Of maak ik het gewoon te moeilijk?
Ik houdt hem in ieder geval nog wel even op 5 dagen in de week CB dus misschien denk ik gewoon te moeilijk...
Ik wil gewoon kijken hoe het gaat als hij twee dagen ees wat anders krijgt...beetje wennen.

Kan ik nou bijvoorbeeld een visdag inlassen of zo?
Hij krijgt nu bijna 700 gram CB per dag (hij eet het graag en kan wel wat kilo's gebruiken...hij weegt een kilo of 23 nu) moet ik daar dan 700 gram vis tegenover zetten? en kan ik dan ook iets goedkopers vinden dan zalm? hahahha!

De andere dag zat ik zelf te denken aan iets van kopvlees of zo...(brrr...het woord alleen al) maar combineren met wat?

Ik kan niet beginnen met kippenekken omdat ie allergisch is voor kip...Dus botten blijft momenteel even achterwege...
Heeft iemand misschien een tip wat voor botten ik wel kan geven om mee te beginnen?

En dan niet geheel onbelangrijk...dat kopvlees, daar kom ik wel aan...botten en pens kan ik ook aan komen, er zit hier een slager die zelf slacht en iemand die ik ken koopt daar haar barf spullen ook.

Mijn zwager gaat regelmatig naar de Islamitische slagerij...wat kan ik daarmee eventueel?

Gooi ik dan 700 gram geitenvlees (wta is het eigenlijk dta je meekrijgt...reepjes die zijn overhouden na het snijden? ) in een bak? Ik vind dat zo eentonig klinken...Of gooi ik 400 gram kopvlees van een koe en een geitennier of zo in een bakje?
Kan dat in 1 maaltijd?
Of moet ik dan zeggen 'sochtends zoveel gram kopvlees en 's avonds zoveel gram geitenvlees met geitennier?
OF is schaap beter? En is bijvoorbeeld een runderhart een volledige maaltijd? hoeveel wegen die dingen eigenlijk hahaha!

Oke...weer veel vragen hahahah!
Ik vind het zo moeilijk te bepalen hoe ik beginnen moet..en in hoeveel grammen dus...
Is vlees en dergelijke qua voedingswaarde en hoeveelheid te vergelijken met CB?

Ik hoor het wel als jullie tips hebben
Alvast bedankt!
Door Lizzy
#489388
Hilje schreef: Zo, daar ben ik weer eens.
Rimpel zit nu al weer eventjes op de Carnibest Light.
De hypercoat olie waar veel lijnzaad in zat is de deur uit en er is weer zalmolie van Henne voor in de plaats gekomen.
Ook heb ik hem tussen de Carnibest door een paar keer in de ochtend of avond Frosti fit gegeven met een schepje poeder erover (ben even kwijt hoe het heet...is een compleet poeder met alle mineralen)

Ik heb Rimpel een paar keer een haring gegeven plus heeft hij een dikke lap zalm gehad (van de visboer...die lui keken me aannnn! haahahah! Dure stukken zalm voor je hond?) Om eens te kijken wat hij van vis vindt...dat zit dus wel goed.

Goed tot zover...

maar nu...ik wil nu toch eens beginnen met in ieder geval twee keer in de week wat anders...
Ik heb hier nu wel aardig wat gelezen en ben echt van goede wil en geinterseerd maar zie door de bomen het bos even niet meer helemaal..
waar begin ik nou mee?

Of maak ik het gewoon te moeilijk?
Ik houdt hem in ieder geval nog wel even op 5 dagen in de week CB dus misschien denk ik gewoon te moeilijk...
Ik wil gewoon kijken hoe het gaat als hij twee dagen ees wat anders krijgt...beetje wennen.

Kan ik nou bijvoorbeeld een visdag inlassen of zo?
Hij krijgt nu bijna 700 gram CB per dag (hij eet het graag en kan wel wat kilo's gebruiken...hij weegt een kilo of 23 nu) moet ik daar dan 700 gram vis tegenover zetten? en kan ik dan ook iets goedkopers vinden dan zalm? hahahha!

De andere dag zat ik zelf te denken aan iets van kopvlees of zo...(brrr...het woord alleen al) maar combineren met wat?

Ik kan niet beginnen met kippenekken omdat ie allergisch is voor kip...Dus botten blijft momenteel even achterwege...
Heeft iemand misschien een tip wat voor botten ik wel kan geven om mee te beginnen?

En dan niet geheel onbelangrijk...dat kopvlees, daar kom ik wel aan...botten en pens kan ik ook aan komen, er zit hier een slager die zelf slacht en iemand die ik ken koopt daar haar barf spullen ook.

Mijn zwager gaat regelmatig naar de Islamitische slagerij...wat kan ik daarmee eventueel?

Gooi ik dan 700 gram geitenvlees (wta is het eigenlijk dta je meekrijgt...reepjes die zijn overhouden na het snijden? ) in een bak? Ik vind dat zo eentonig klinken...Of gooi ik 400 gram kopvlees van een koe en een geitennier of zo in een bakje?
Kan dat in 1 maaltijd?
Of moet ik dan zeggen 'sochtends zoveel gram kopvlees en 's avonds zoveel gram geitenvlees met geitennier?
OF is schaap beter? En is bijvoorbeeld een runderhart een volledige maaltijd? hoeveel wegen die dingen eigenlijk hahaha!

Oke...weer veel vragen hahahah!
Ik vind het zo moeilijk te bepalen hoe ik beginnen moet..en in hoeveel grammen dus...
Is vlees en dergelijke qua voedingswaarde en hoeveelheid te vergelijken met CB?

Ik hoor het wel als jullie tips hebben
Alvast bedankt!
Wanneer je 2 dagen per week zelf gaat samenstellen, dan zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken. Zodra je meer gaat samenstellen, dan kun je daar wat kritischer naar kijken.

Als je normaal 700 gram versvlees geeft, dan kun je ook 700 gram voeding in totaal geven wanneer je zelf samenstelt. En ik weet niet hoeveel maaltijden je nu per dag geeft? Een? Twee? In geval van 2 maaltijden: dan kun je de 700 gram samengesteld ook over 2 maaltijden verdelen.

Bijvoorkeur kies je nou net voor die dingen die niet in je versvleesvoer zitten! Vette vis is dus een goede keuze (voor bijv 1 dag). Je kunt de andere dag ook iets van een heel 'prooidier' geven. Bijv. hele eend (en dan door de helft knippen en de week erop de andere helft geven), parelhoen, konijn. Wat ook prima is is bijv. lamsvlees met een beetje groentemix of groente van je eigen maaltijd en bijv. een rauw eitje. Of geitenribben met veel vlees. Of lamsbot met veel vlees (vaak erg duur). En natuurlijk zou je ook kopvlees kunnen geven met bijv. groente en bijv. een eitje of een paar eendennekken toe. Alleen zit er in je versvlees ook rundvlees, dus nogmaals, het mooiste zou wel zijn als je aan dingen kunt komen die er niet in zitten!
Door Hilje
#489694
Bedankt voor je reactie!

Ik had inderdaad al zitten kijken naar wat er niet in de CB zit en wil dat gaan geven op die twee dagen.
Ik denk idd dat ik met twee dagen zelf samenstellen me niet zo druk moet maken. ;)

Wat zijn vette vissen? Ik hoor ook verhalen over makreel? En geef ik dan gewoon een hele makreel met alles erop en eraan of is dat niet verstandig om zo te beginnen? Ik heb gisteren 2 zalmfiletjes gekocht van de Aldi, sardientjes erbij doen (uit blik? of van de visboer?)

Ik denk dat ik bij de Islamitische slagerij idd maar eens wat lekkers ga halen voor hem...
En dan maak ik er een groentemix bij...

Ik voer 2 keer per dag...
Is het dan de bedoeling dat ik bijvoorbeeld 300 gram vlees plus groentemix 's ochtends geef en 's avonds hetzelfde? Of doe ik de groentemix helemaal apart en niet bij het vlees?

Ik ga hier eens even rondneuzen naar groetemixen...of doe idd wat van mijn eigen groente.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door