Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#487013
Graag jullie advies of het wat is ???

Maandag Carnibest aktief
Dinsdag Eenden nekken
Woensdag Vis, zalmkop, tonijn, schelvis, sardien enz
Donderdag Pens
Vrijdag Kip, met vleugels, gehakt, en ingenwanden
Zaterdag Spiervlees met een rauw eitje, groentemix
Zondag Carnibest aktief


Ter afwisseling krijgen ze ook lamshart en lamsribben.
Alles is aangepast aan hun dagelijkse portie, Sultan 1,2kg en Irina 800gr.
Het spiervlees is rund.

Ben ik op de goede weg ???
Door Lizzy
#487119
Het ziet er op zich prima uit, maar het is een beetje moeilijk op deze manier om te kijken of je 'percentage wise' ook goed bezig bent. Als je dat ook wilt weten, zet dan even de gewichten erbij van alle zelf samengestelde onderdelen die je geeft (dus vleesbot, vlees, orgaanvlees en groentes).
Door Sultan
#487699
Samen eten Sultan en Irina 2kg per dag.

Carnibest Aktief: beide dagen 2 kg
Eendennekken : 2 kg
Kip: 1kg gehakt/filet 500gr vleugels/nekken en 500gr ééndagskuikens
Pens: 2kg vuile pens
Vis: gemengd vis: 1 ä 1,5kg aangevuld met zalmkop (ligt aan het gewicht van de kop)In de vis zit graat, is afval van de visboer.
Rund: gehakt, lappen, spiervlees 1,5kg, 250gr groentemix, 250gr lamskarbo'' s, lamsribben of net wat ik aan bot kan krijgen.

Op de "rund" dag varieer ik ook met lamshart, dat is altijd max 500gr per maaltijd.
Door de week heen per hond 3 rauwe eitjes, en regelmatig schep gemalen eierschaal over het eten.
Hoop dat je hier mee verder kan??
Door Lizzy
#489419
Ik kom op een totaal van (zou ik even nakijken want hier en daar twijfel ik over hoeveel je nou precies van wat geeft):

4750 gram vleesbot
2500 gram vlees
2500 gram orgaanvlees (pens + hart)
250 gram groentes

Dat is:
47,5% vleesbot
25% vlees
25% orgaanvlees
2,5% groente

Als bovenstaande klopt, dan vind ik persoonlijk de hoeveelheid pens wat veel. En de hoeveelheid groentes wat laag. Ik zou zelf iets minder pens en iets meer groentes gaan voeren. Maar goed, dat is persoonlijk.

Verder zie ik dat je kip, rund, lam en vis gebruikt. Mocht je de kans krijgen om de rund en kip eens om te wisselen met wat anders (aangezien dit ook in Carnibest zit): dan zou ik dat zeker doen. Dan heb je nog net een tikje meer afwisseling. Verder vind ik het er wel goed uitzien.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 feb 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sultan
#489452
Dank je wel!!!!!
Het aanpassen van de hoeveelehid pens en groenten is makkelijk te regelen!!
En, ze krijgen ook eendennekken! En verder blijf ik gewoon zoeken naar andere soorten ter afwisseling!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door