Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#489374
Zo, de tijd is aangebroken om de weekendbarf wat uit te gaan breiden naar een 50-50 barf...
Collega bp was zo vriendelijk een voorraad voor me op te pikken in rotterdam (mijn dank) en nu is het weekmenu compleet:

Weekmenu voor Odin, 9 kilo.
energique (600 gr)/samengesteld(1000gr)

maandag: 1 schijf energique / 1schijf energique
dinsdag: 1 schijf energique / 75gr rund/geitvlees+75 gr gf mix
woensdag: 1 schijf energique / 100 gr kippenek
donderdag:1 schijf energique / 100 gr geitenrib
vrijdag: 1 schijf energique / 100 gr zalmkop of sardine
zaterdag: 150 gr kipkarkas / 100 gr pens, hart of maag
zondag: 150 gr lamsrib / 75 gr kalfskopvlees+75 gr ei of zuivel

Is dus in totaal 500 gram vleesbot, 250 gram vlees, 100 gram orgaan en 150 gram overigen.
Dit combineer ik dan met 600 gram energique.
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.....
Laatst gewijzigd door Bianca1 op za 11 feb 2006, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#490221
Wat gek, ik kom op andere gewichten uit als jij....? Ik kom niet verder als 300 gram vleesbot (en dat is inclusief vis). En ik kom op 150 gram vlees. Waar zit ik verkeerd te tellen?
Door Bianca1
#490235
Oke, dat klopt ja.
Ik heb de vis bij vlees geteld (250 gram vlees en vis dus)
En de nek/rib/karkas heb ik bij vleesbot gedaan (=500 gram)
Niet juist??
Laatst gewijzigd door Bianca1 op za 11 feb 2006, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#490241
[quote="bianca1"]
Oke, dat klopt ja.
Ik heb de vis bij vlees geteld (250 gram veel en vis dus)
En de nek/rib/karkas heb ik bij vleesbot gedaan (=500 gram)
Niet juist??
[/quote]

Oeps ja, ik zie het. Ga ff rekenen, tot zo ;D
Door Lizzy
#490245
OK dan:

50% vleesbot
25% vlees
10% orgaan
7,5% groente
7,5% diversen

Ziet er goed uit, toch! Afwisseling is goed, ik tel 5 verschillende vlees/vissoorten, dus dat is goed. Eventueel zou je nog wat meer groente mogen proberen, maar verder : prima!
Door Bianca1
#490254
hoera! goed om te horen; in het kader van barf voor kleine hondjes ben ik druk in de weer geweest met het hakken en zagen van ribben ::)
vandaag de allereerste rib naar binnen gegooid (na een periode van nekkies en karkasjes en dat ging best goed.
Lekker lang bezig geweest met een 100-grams ribstuk (bijna een half uur) maar in ieder geval probeert ie er lustig op te knabbelen.
Na een jaar van kvv krijg ik de barfsmaak toch echt te pakken.
Laatst gewijzigd door Bianca1 op za 11 feb 2006, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#490264
[quote="bianca1"]
hoera! goed om te horen; in het kader van barf voor kleine hondjes ben ik druk in de weer geweest met het hakken en zagen van ribben ::)
vandaag de allereerste rib naar binnen gegooid (na een periode van nekkies en karkasjes en dat ging best goed.
Lekker lang bezig geweest met een 100-grams ribstuk (bijna een half uur) maar in ieder geval probeert ie er lustig op te knabbelen.
Na een jaar van kvv krijg ik de barfsmaak toch echt te pakken.

[/quote]

Oh dat klinkt goed zeg, je hebt een echte geboren BARF-hond!! Ik zou zeggen: ga vooral zo door 8)!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door