Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#488980
Hallo!

Ik heb een probleempje... Filou heeft deze week 2x diarree gehad.

De eerste keer was na het eten van een halve zalmkop, dinsdagavond. Ik was vergeten iets anders uit te halen, en hij heeft dus alleen die zalmkop gegeten. De volgende dag was alles ok.

De tweede keer was gisteravond. Toen heeft hij gegeten: 100gr long, 100gr groente en 100gr sardientjes.

Waaraan kan dit nu liggen?
Door Jolly
#488986
is vis nieuw voor hem?

Misschien te vettig, verder oogt hij gewoon normaal, maar is aan de race?
Door Filou
#488988
aan de race?? Wat bedoel je daarmee??

Ik barf sinds november 05. Hij eet sindsdien al sardientjes, en toen had hij geen probleem. Dit is de derde halve zalmkop die hij krijgt. Bij de 2 vorige helften had hij geen probleem...
Door Jolly
#488990
Filou schreef: aan de race?? Wat bedoel je daarmee??

Ik barf sinds november 05. Hij eet sindsdien al sardientjes, en toen had hij geen probleem. Dit is de derde halve zalmkop die hij krijgt. Bij de 2 vorige helften had hij geen probleem...
aan de race=schijtkak=aan de schijt=diarree ;D

oke vis is dus niet nieuw voor hem, hij is het al gewend.
ja dan is het idd raar, maar hij doet verder niet ziek?
Als het na 2 dagen over is, dan zou ik mij daar geen zorgen om maken.
Door Filou
#489005
Hij heeft alleen wat last van geel oogvocht, de voorbije 2 weken, maar dat is ook komen en gaan... 1 dag heeft hij er last van, den andere dag dan weer niet... Maar ik denk niet dat dat ermee te maken kan hebben he??

Maar gisteren was het wel echt heel slap, want het is in zijn vacht blijven hangen... :-X
Door Lizzy
#489013
Ik zou toch denken aan de vis. Misschien is het gewoon teveel (het totaal) voor hem.... Of misschien heeft hij een virusje?
Door Filou
#489027
Ik weet het niet. Normaal krijgt hij vanavond terug halve zalmkop en 100gr groente... Ik heb voor de zekerheid ook 200gr steenbok uitgehaald. Zal ik die steenbok geven dan?
Door Borke
#489101
Zelf geef ik nooit orgaanvlees en groetne op 1 dag, beiden zijn voor Borke laxerend en voor jou hond blijkbaar ook en voor de jouwe dus ook de vis.
Ik denk dat het aan de combiantie ligt.
Door Truus
#489179
Filou schreef: wat kan ik dan bij die zalm gaan geven??
Vis werkt laxerend dus zou je botten met vlees erbij kunnen geven. Alleen vis en groente gaan ze hier ook aan de schijterij.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 10 feb 2006, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#489188
Filou schreef: wat kan ik dan bij die zalm gaan geven??
Botten werken juist 'stopend', maar je moet natuurlijk niet alleen bot geven, maar mooi bevleesde botten. Dat geef ik zelf bij orgaanvlees of groentemix en gaat prima.
Door Filou
#491654
Ik denk dat ik deze week helemaal geen vis ga geven... Hij heeft nog altijd last van hele slappe stoelgang... :(
Door Truus
#491656
Filou schreef: Ik denk dat ik deze week helemaal geen vis ga geven... Hij heeft nog altijd last van hele slappe stoelgang... :(
Een goed plan. Heb je al okugest van VSM erbij gegeven? Hoe is verder de ontlasting zonder het eten van vis?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door