Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sander
#48817
Bo heeft last van een ingescheurde nagel. Het is best wel ver ingescheurd, waarschijnlijk tot op het leven. Ze heeft er best wel een beetje last van. Ik ben bang dat als ik er niets aan doe, dat het dan niet overgaat, omdat de nagel dan steeds verder scheurt. Ik zat te denken om iets met lijm te doen. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een ander idee?
Door tieneke
#48820
Hoi Sander,als ik het goed heb heeft Dory van de spots hier ervarng mee!
Vraag het hier of stuur haar anders een mail ;)
Door avalon
#48847
Bij een ingescheurde nagel knip ik die meestal net boven het scheurtje af. Ook als ik daarbij in het leven zit. Ik heb dan ook bloedstop om het op de nagel te doen zodat het bloeden weer stopt.
Door Sander
#48850
avalon schreef: Bij een ingescheurde nagel knip ik die meestal net boven het scheurtje af. Ook als ik daarbij in het leven zit. Ik heb dan ook bloedstop om het op de nagel te doen zodat het bloeden weer stopt.
Dan moet ik zo ongeveer de hele nagel afknippen :o Lijkt me niet zo geweldig. ::)
Door Truus
#48853
Sander schreef:

Ik zou dat zelf ook niet doen Sander en aan een Dierenarts over laten.
Snap Avalon wel, zij heeft er een opleiding voor.
Of je moet even naar haar toe ;D

Dan moet ik zo ongeveer de hele nagel afknippen :o Lijkt me niet zo geweldig. ::)
Door avalon
#48864
Je kunt het ook vijlen, maar dan moet je wel een geduldige hond hebben hoor. Of het grootste stuk knippen en de rest voorzichtig vijlen. Ik maak het nogal eens mee dat er een nagel is ingescheurt (of ingegroeid). Dan kiezen wij meestal voor afknippen en ja dat doet even pijn, maar een ingescheurde nagel kan pijn blijven doen vooral als hij er ergens mee achter haakt. Een nagelte kort afknippen kun je vergelijken met het gevoel dat je zelf hebt als er een nagel is in gescheurt en eraf gaat. Tijdens mijn stage bij de DA was er ook zo.n hond die dat had en de da knipte de nagel er ook gewoon af alleen die brandde het dicht en dat durf ik dus niet te doen.
Door 202spots
#48890
Sander,die van mij presteren het iedere keer om de hele nagel (tot op het nagelbed) te breken,de nagel hangt er dan nog met 'n haartje aan,maar ik ga dan naar de DA om de nagel eraf te knippen.
Meestal word de voet dan ingepakt,en moet 'n week zo blijven zitten.
Maar ik haal de hele verband er de volgende dag vanaf,en laat de hond het zelf likken en droog houden.
Kan ook 'n paar keer per dag in 't soda water (of biotex)om schoon te houden.
Ik krijg helaas wel altijd de antibiotic van de DA,en omdat ik het verband eraf haal vind ik het toch wel verstandig om dat te geven.
Wanneer de nagel tot net voor het leven is gescheurd,dan zou ik het afknippen,wanneer je de gebroken nagel laat hangen dan heeft het meeeer kans om af te breken en op die manier MEEER van de nagel dieper te breken.
succes!
Door Sander
#48895
De nagel is in de lengterichting gescheurd. Bijna over de hele lengte. Alles zit er nog gewoon stevig aan, alleen zit er dus een scheur in.
Door avalon
#48896
Sander schreef: Ook als het om een hele nagel gaat? Dat bloedt dan toch als een rund?
Dat kun je idd beter aan een da overlaten. Ik had begrepen dat het tot aan het leven was en niet de gehele nagel ;)
Door avalon
#48904
Sander schreef: De nagel is in de lengterichting gescheurd. Bijna over de hele lengte. Alles zit er nog gewoon stevig aan, alleen zit er dus een scheur in.
Als je het zou lijmen is de kans groot dat de hond er aan gaat zitten bijten. Ook als je het gewoon zo laat zit de kans er in dat hij het stuk gaat bijten. Beter is dan om ff naar de DA te gaan.
Door 202spots
#48910
Wanneer het in de lengte gescheurd is,dan heb je ook kans dat het kan splitsen en dan nog verder uitscheuren!
Door Sander
#48911
avalon schreef:Ik had begrepen dat het tot aan het leven was en niet de gehele nagel ;)
Het is niet in het midden gescheurd, maar meer aan de zijkant. Daar het leven denk ik vooral in het midden zit, weet ik niet of de scheur ook tot in het leven loopt. Snappie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door