Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ohana
#488883
Het gaat namelijk niet lekker met Ohana.
De eerste week ging het perfect en nu een uur 2 uur na het eten heeft ze weer donkerrode gloeiende oren, rode ogen en rood tussen haar tenen. En dit is geen ontgitingsproces. Het is jammer maar ik moet wel aan haar denken, ik ga weer lekker op de brokken over en kijk weer even hoe dat gaat, maar dit is achteraf gezien ook geen succes.
En ik weet nu onderhand wel wanneer mn hond een allergische reactie heeft. Misschien kom ik nog een keer iets tegen wat beter is vor haar dan deze brokken, maar ik heb nog niks gevonden tot nu toe. Ze poept misschien grote hopen dan, helaas maar ze heeft wel veel en veel minder last van haar oren. Ze is al eens zo allergisc geweest dat de ontsteking er niet meer uit ging bijna en ze gaat nu weer die kant op, en dat heb ik er niet vor over. Jammer maar helaas. In ieder geval bedankt voor alle informatie en ik zal ook zeker mensen adviseren om het te proberen als ze geen andere uitweg meer hebben.

Groetjes Marieta en Ohana
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#488898
wat voor vlees heb je geprobeerd? Je hebt verschillende merken en verschillend vlees.
Je hebt rund, lam, kip, eend en wat nog meer.
Door Ine
#488905
Heb je ook alles over ontgiften gelezen, want ik denk, dat jouw hond daar nu mee bezig is!
Dat wil zeggen, dat je hond alle ellende nu uit z'n lijf aan het gooien is en als dat klaar is, hij zich beter gaat voelen!
Dit is heel simpel uitgelegd.
Door Laura2004
#488917
[quote="Ohana"]
ik zal ook zeker mensen adviseren om het te proberen als ze geen andere uitweg meer hebben.

Groetjes Marieta en Ohana
[/quote]
Barf en versvlees is gewoon het beste voor de meeste honden en niet alleen voor als ze geen andere uitweg zien. Ik had twee gezonde honden en met hun ben ik toch overgegaan op BARF ;)
En wat gaf je trouwens voor versvlees? Misschien is je hond allergisch voor de granen die erin zitten.
Bij mijn ene (hele zwakke) hond heeft het 9 maanden geduurd voordat ze echt gewend was aan BARF, bij sommige honden duurt het gewoon wat langer om eraan te wennen. :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 10 feb 2006, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ohana
#488967
Het is nog niet zo heel lang geleden een 2 en een halve week. En het lijkt wel alsof ik het snel op geef, maar ik heb al vaker gezien hoe een allergi bij haar eruit ziet. Ik het het stuk over ontgiften gelezen, en die prut heeft ze uit de ogen gehad, maar ze gaat dezelfde kant in als met het dierenartsvoer. Ik heb haar gewoon op lam rijst net als in het begin, maar ik vertrouw het niet en ik ga mn gevoel na. En dus stop ik er mee. Ik heb heel veel over voor haar maar niet weer die oorontsteking die bijna chronisch werd. Niet weer.

Groetjes Marieta
Door Jolly
#488976
Heel jammer dat je er zo over denkt. Heb zelfs het idee dat je er toch al niet geheel achter stond, om vers vlees te geven.
Persoonlijk vind ik 2 weken nou niet echt een periode dat je kan zeggen goh ja het werkt of het werkt niet.
Hier op BP zitten mensen die maanden bezig zijn met hun hond om het goed te krijgen, zoals Laura2004 en Breezer bijvoorbeeld.

Ben je ook wel eens bij een homeopatische of holistisch werkende dierenarts geweest? Deze weten vaak meer over voedingsallergie en andere allergieen dan een normale Da.
Door Laura2004
#488979
Je zou ook een eliminatie dieet kunnen doen om een voedselallergie uit te sluiten.
En ik snap dat je er van baalt hoor. Ik heb ook heel veel ellende met mijn hond meegemaakt (sinds een maandje gaat het redelijk).
Zelfs ik (en ik ben echt anti-brok) heb even overwogen om weer brok te gaan geven, maar toch niet gedaan en daar ben ik blij om, want het gaat nu eindelijk goed (na 9 maanden hè).
En wat mijn hond had was ook geen kattenpis (bijna helemaal kaal, vaak braken en chronische diarree, allerlei wondjes op haar poten, oksels en buik).
Je moet doen waar jij achter staat, maar ik betwijfel of brokken nu de juiste oplossing zijn, je zou misschien zelfs kunnen gaan koken voor je hond (ik heb een paar menu's van Lizzy die ik je kan mailen). Je zegt het maar! ;)
Door Ohana
#488992
Oh als je al meteen je conclusies trekt dat ik er niet in geloof dan moet je het zelf weten.
Ik geloof er wel degelijk in maar als ik zie dat mijn hond weer richting oorontsteking gaat en dat haar oren ogen en huid weer donkerrood wordt ja dan stop ik er mee. Ik stond er wel helemaal achter. En ik ben een 3 weken bezig nu. Er zijn er hier die helemaal antibrok zijn, dat kan, maar ik ben niet antibrok en ook niet antivers. En ik kan wel aan de gang blijven met mn hond alleen om het isee vers maar alsik zie dat het niet goed gaat dan gaat het niet goed. En ik ken mn hond beter dan een ander, en ik zie wanneer het een allergie is en wanneer niet. Ik heb het al eerder meegemaakt.
Sorry als ik fel reageer en dat is niet tegen iedereen bedoeld maar als er al gelijk wordt gezegd omdat ik stop dat ik er niet achter stond en er niet in geloof en ook niks wil begrijpen dan is het ook niet leuk meer want dat deed ik wel degelijk.
Door tieneke
#488995
Je had onze eerste hond eens moeten zien ;)
Zeer zware huidklachten oa een olifantshuid.
Het heeft zeker 5 maanden geduurd eer hij helemaal schoon was en er geen plekje meer op zijn lichaam te vinden was,dacht je nu echt dat na ruim 2 weken alles over is ???
Jou hond is nu aan het ontgiften en de syptomen verergeren dan ook vaak,vind het trouwens heel knap dat jij zegt dat dit geen ontgiften is.
Je geeft de hond niet eens de kans en verwacht gisteren al dat hij weer helemaal de oude is...ik ken mensen die al 10 jaar tobben met hun hond en als je ze dan verteld over versvlees zeggen ze dat ze liever brokken blijven geven,ze gaan liever trouw iedere paar maanden of korter een gezonde prednisonspuit halen bij hun Da,ja echt deze mensen bestaan nog!
En nemen meteen een zak speciaal dieetvoer mee.
Jammer heel jammer voor je hond....
Door danielle1980
#489000
ik ben ook bijna gestopt met vers ooit. ;)
met mijn bull.
alles wat ze had werd erger, ze kreeg oorontsteking, oogontsteking, er was geen plek op dr lichaam dat niet rood en vies was.
ow wat heb ik toen willen stoppen met vers vlees.
want op brok was t stuk minder erg was mn ervaring.

ik vond t zo onwijs zielig voor minx.
ik heb t 4 maanden volgehouden, langzaam werd t minder (zonder naar de da te gaan he, geen medicijnen erin, zelfs niet voor de oog en oorontsteking)
en toen werd t langzaam beter.
tot de dag van vandaag heeft ze nooit meer last gehad.
dat is nu 2 jaar geleden.

ik ben doorgegaan omdat minx toch niets te verliezen had.
op brok was t minder geworden misschien, maar t zou nooit weggaan en misschien wel erger terugkomen.

minx heeft dus 4 maanden lang moeten ontgiftigen.
ik zou als ik jou was doorgaan, wat heeft je hond te verliezen?
nu is ie ook niet gezond, misschien alleen tijdelijk wat stabieler.
nou bah kan je vertellen dats ook niet leuk voor de hond.
denk er eens goed over na.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 10 feb 2006, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#489016
Voor mij is het vrij eenvoudig: als iemand niet langer vers wil voeren: dan niet. Dat is je eigen keuze. En ook al vinden wij dat iemand het langer moet proberen: ik denk niet dat je dat moet proberen af te dwingen. Als iemand niet wil: dan niet.

Marieta , ik hoop dat je hond weer snel opknapt!
Groetjes, Lizzy en tot kijk!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 feb 2006, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rob V
#489031
[quote="Lizzy"]
Voor mij is het vrij eenvoudig: als iemand niet langer vers wil voeren: dan niet. Dat is je eigen keuze. En ook al vinden wij dat iemand het langer moet proberen: ik denk niet dat je dat moet proberen af te dwingen. Als iemand niet wil: dan niet.

Marieta , ik hoop dat je hond weer snel opknapt!
Groetjes, Lizzy en tot kijk!
[/quote]

Helemaal gelijk Lizzy .

Maar vind het jammer ,en dat zeg ik ;)
Wie had dat verwacht ,ik zeker niet !!
Sins kort sta ik alleen voor de verzorging van 4 honden .
En twee poesen,wat is dan makkelijker dan brok.
Denk niks je gooit een zak open ,en hoppa ze hebben eten .
Maar omdat mijn dieren al kvv en barf kregen wil ik het volblijven houden .
Alleen ik had me eigen er nooit in verdiept.
Was de afdeling van mij vrouw,want die verzorde de dieren .
En ja ,daar sta je als volwassen man 41jaar .
Ik had totaal geen idee wat barf nou echt inhield.

Heb ik besloten om te gaan lezen op deze site .
En nog eens ... en nog eens te lezen .
Lees mij eigen nu een versuffing,maar heb wel een hoop geleerd.
En mischien ,ik zeg mischien moet jij dat ook gaan doen .
Want 2/3 wkn is erg kort .
Om te oordelen of het nu wel of niet goed gaat .

Maar veel succes verder .
Groetjes ,Rob
Laatst gewijzigd door Rob V op vr 10 feb 2006, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#489037
Jawel Rob, dat is wel zo, maar als iemand het nog een kans had willen geven, dan had hij/zij geschreven "mensen, ik heb een probleem, help me". Dan hadden we kunnen kijken of andere merken of zelf samenstellen of een eliminatie-dieet of zelf koken een optie was geweest. Maar nu staat er "ik moet stoppen. Ik heb geen andere keus. Ik ga weer brokken voeren". En dan zeg ik "OK. Veel succes en ik hoop dat ze snel weer opknapt".
Door Rob V
#489042
[quote="Lizzy"]
Jawel Rob, dat is wel zo, maar als iemand het nog een kans had willen geven, dan had hij/zij geschreven "mensen, ik heb een probleem, help me". Dan hadden we kunnen kijken of andere merken of zelf samenstellen of een eliminatie-dieet of zelf koken een optie was geweest. Maar nu staat er "ik moet stoppen. Ik heb geen andere keus. Ik ga weer brokken voeren". En dan zeg ik "OK. Veel succes en ik hoop dat ze snel weer opknapt".
[/quote]

Ja , vind het zo jammer .
Maar inderdaad is haar keus .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door