Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irm-Joh
#488605
Vandaag kwam ik onze buurvrouw tegen toen ze net van de DA kwam met haar hond en een groooooote zak nierdieetbrokken. De nierwaarden blijken niet helemaal zo te zijn als het moet.
Nou heb ik hier op dit forum al eerder gelezen dat in zo'n geval vers voeden beter is dan de brokken van de DA. Ik heb haar een beetje verteld over het versvoer dat ik mijn honden geef en ze stond er helemaal voor open - alleen, ze is 82 en ik zie haar niet achter schapenkoppen of halve geiten aan gaan.
Het gemakkelijkste voor haar zou zijn als ze elke dag gewoon een portie uit de vriezer kon halen.
Is er een merk dat jullie aan kunnen bevelen bij lichte nierproblemen? Ik ken me niet goed uit in de kant-en-klaar-sector.

Alvast bedankt voor een reactie.
Irm
#488928
Ik heb hier een reu die volgens de DA nierfalen heeft (ik zelf twijfel daar een beetje aan) en die doet het het beste op Carnibest actief.
Volgens mijn DA moest je kijken naar het percentage eiwitten per calorie en ik heb toen Corine van CB uit laten rekenen hoe dat zat en de kvv kwam maar een paar % boven de DA zijn nierbrokjes uit. Plus dat de eiwitten in kvv dierlijk & hoogwaardig zijn (veel beter voor een hond) en de eiwitten in de meeste nierbrokjes zijn plantaardig (waar een hond niet zoveel aan heeft).
#488936
Hallo Audrina en Manon,
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb bij verschillende producenten gekeken - je vindt leverdieet, pankreas-dieet, diabetes-dieet... maar niet zoveel over nieren...
Heb gisteren avond een mail naar Bandit gestuurd omdat op de site niet is aangegeven waar je dat spul kunt kopen.

Maar nu lees ik dat Carnibest ook o.k. is. Daar hebben we een verkooppunt heel dichtbij. Zou dus waarschijnlijk het gemakkelijkste zijn. Kijk, ik moet er een beetje rekening mee houden dat de vrouw boven de 80 is, daarom probeer ik even een gemakkelijke weg voor haar te vinden.
Misschien dat we een keer met Carnibest beginnen.

Dank jullie in ieder geval.
Irm
:)
#488939
Bandit heeft idd een speciaal niervoer. Je zou ook Tannetje (Hitam hier op het forum) om info kunnen vragen, dan heb je denk ik sneller antwoord.
Ik weet niet om wat voor hond het gaat, maar CB aktief hebben ze alleen als "worst" van een pond of een kilo en niet in kleinere verpakkingen. Maar als je die even een uurtje ofzo buiten de vriezer laat liggen kan je hem heel makkelijk met bijv een broodmes aan plakken snijden en die plakken dan weer terug in de vriezer doen.
#488999
Hallo Audrina, Het gaat om een Spaanse asielzoeker.
Ras....? Geen idee. Maar het is een heel leuke hond, kniehoog, ik schat hem op rond 20 - 23 kg.
Zo'n 400 - 500 gr. per dag zal hij wel nodig hebben.
Dus de Pond-porties zouden prima zijn.
We zullen zien.

Groetjes,
Irm
:)
Door Peet
#489710
Hiernog een nier-patient die het uitstekend doet op Carnibest, zowel de Natuurvoer als de aktief-versie.

Ter ondersteuning van de nieren krijgt mijn hond dagelijks Solidago druppels van VSM.

2x daags 20 druppels, verdund met een klein beetje water, met een spuitje zonder naald in de wangzak. Gaat prima zo!!

Tenslotte gaat het bij een nierpatient erom, dat hij hoogwaardige, lichtverteerbare eiwitten krijgt (dus van zeer goede kwaliteit). Die zitten niet in een brok: dat zijn voornamelijk plantaardige eitwitten, dus ongezond voor een hond.

Een hond heeft dierlijke eiwitten nodig. Ergo: een goede KVV (kompleet vers vlees maaltijd), zoals bijv Carnibest of Bandit.
#489767
Ahum....(heb je haar weer..)

Is het nierfalen het enige wat die spaanse asielzoeker heeft? Want dit lijkt misschien een oorzaak van een buitenlandse hondeziekte?

(heb zelf ook een buitenlandertje)

Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door