Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lot
#13013
Sinds een paar weken geef ik mijn pup van 6 maanden Hokamix door zijn voer. Pepper heeft namelijk een nogal gevoelige huid en jeukte veel. Hij heeft geen schilfers of een droge huid...eigenlijk is er niks te zien, behalve dan dat hij zich krabt.
Voor de werking van Hokamix moet je een paar weken uittrekken en ik begin nu inderdaad resultaat te zien. Hij jeukt niet meer en begint prachtig te glimmen.
Ik ben hier gaan zoeken of iemand anders misschien ervaring had met Hokamix, maar kan dus niets vinden. Iemand ervaringen ermee? (positief en negatief)

Voor degenen die het niet kennen: www.hokamix.nl
Ik vind de site niet erg professioneel overkomen, maar veel mensen zweren echt bij Hokamix. Het is een natuurproduct trouwens.
Door sylvia
#13014
Ik heb zo'n stenentijdperk geleden eens hokamix gebruikt en ik ben daar ook weer mee gestopt omdat ik geen enkele werking ervan kon ontdekken.
Door Lizzy
#13015
Weet je wat mijn grote bezwaar is tegen Hokamix? Dat je niet precies weet wat er in zit... Zolang een product niet duidelijk vermeld wat het allemaal bevat, zolang zou ik het zelf dus niet aan mijn honden geven...
Groetjes, Lizzy
Door avalon
#13016
Wij hebben het vroeger ooit gebruikt bij onze setter omdat hij last van huidschilfers had, ik vond dat spul in prijs kwaliteid verhouding erg duur. Na gestopt te zijn met de hokamix keerde de klacht weer terrug. Hij wordt sindsdien gewoon eens in de 3 maanden gewassen met berkenteerschampoo en heeft nergens geen last meer van. En het is veel goedkoper. Het ruikt niet echtlekke9brandlucht) maar het werk wel bij hem. De jeuk was gestopt nadat hij een andere brok kreeg. (van royal canin naar hills). Nu krijgt hij ook al enige tijd energique hij zal nooit dikker worden (=altijd broodmager geweest)maar glimt als een spiegeltje en is erg levendig voor zijn leeftijd.
Door Cynthia Ashruf
#48463
Op advies van mijn dierenarts moet ik mijn hond, een Rottweiler, dagelijks Hokamix geven. Dat vanwege het feit dat zij een vorm van HD heeft. Helaas is het nog te vroeg om enig oordeel erover te vellen, maar wanneer ik iets merk, meld ik dat meteen. Cynthia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48480
Cynthia Ashruf schreef: Op advies van mijn dierenarts moet ik mijn hond, een Rottweiler, dagelijks Hokamix geven. Dat vanwege het feit dat zij een vorm van HD heeft. Helaas is het nog te vroeg om enig oordeel erover te vellen, maar wanneer ik iets merk, meld ik dat meteen. Cynthia
Ik denk datje da dat zegt in de trant van baat het schaad het niet.Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hokamix ook maar iets gedaan heeft om HD tegen te gaan.(helaas,want het zou geweldig zijn als hetwel zou werken)
Door qyan
#48487
Cynthia Ashruf schreef: Op advies van mijn dierenarts moet ik mijn hond, een Rottweiler, dagelijks Hokamix geven. Dat vanwege het feit dat zij een vorm van HD heeft. Helaas is het nog te vroeg om enig oordeel erover te vellen, maar wanneer ik iets merk, meld ik dat meteen. Cynthia
ipv hokamix is het misschien beter om een glucosamine/ chondroitine preparaat te gaan geven, zoals acproh dynam, glucon combi of primeval.
denk dat dat meer voor je hond doet als hokamix.

gr wendy
Door Peet
#48635
lekker snackje..... ;D ..maar nooit kunnen zien dat het ook wat doet...... :P
Peet
Door SHIVA
#48665
kennisen van ons geven ook de hokamix
ze hebben twee herder teefjes die geholpen zijn
en inderdaad ze hebben een schitterende vacht
maar onlangs zijnze er mee gestopt omdat er een stof inzit die kankerverwekkend zou zijn
ze zijn nu over op de bibi
en brokken
maar tot op heden blijft de vacht mooi en glimmend
gr shiva
Door Paul_Barte
#48731
Hokamix bestaat voor het grootste deel uit lijnzaad. Verder zitten er wat supplementen in die in iedere versvoeding standaard aanwezig zijn.

Wat extra Omega 3 (lijnzaadolie of visolie) geeft exact hetzelfde resultaat.
Door 202spots
#48873
Paulus,ben je misschien in de war met het andere "wonder middel" met de naam "the Missing Link" ??? ;D
Eerst wat er in Hokamix zit,en daar onder wat er in de Missing Link zit...
~~~~
VITAMIN AND MINERAL CONTENT OF THE HERBS IN HOKAMIX 30
ALFALFA (MEDICAGO SATIVA) has an extremely high nutritive value, which includes vitamins A, B1, B6, B12, C, D, E and K, niacin, pantothenic acid, biotin, folic acid, minerals, protein, beneficial saponins, amino acids, trace elements (calcium, phosphorus, potassium, magnesium, iron, zinc and copper). We know it contains many important substances, including several saponins, many sterols, flavonoids, cournarins, alkaloids, acids, vitamins, amino acids, sugars, proteins (25% by weight), minerals, trace elements and other nutrients. Overall, it is one of the most nutritious foods known. High concentrations of vitamin K are found in Alfalfa. It is important to realize that Alfalfa is also fiber. It is one of the best sources for protein. In addition, it is very high in vitamins A, D, E, 136, and K, calcium, magnesium, chlorophyll, phosphorus, iron, potassium, trace minerals and several digestive enzymes. It has the highest content of chlorophyll of any plant. It also contains choline, inositol, PABA, sodium, sulfur, tryptophan (amino acid), B complex and vitamin U.

ALMOND POWDER (PRUNUS AMYGDALUS) - One-fifth of the weight of the almond consists of protein and it is of the finest quality. They also contain vitamins B1, B12, niacin, a high content of calcium, phosphorus, iron and potassium. They are high in fat but contain no cholesterol.

CAYENNE (CAPSICUM FRUTESCENS) is known as the purest and best stimulant in the herb kingdom. It is said to be a catalyst, carrying all other herbs quickly to the part of the body where it is most needed, and increases their effectiveness. Capsicum is high in vitamins A, C, iron and calcium. It has vitamin G, magnesium, phosphorus, and sulphur. It has some B-complex, B1, B2, B3, B5, B6, B9, PABA and it is rich in potassium.

COUCHGRASS (AGROPYRON REPENS) is rich in vitamins A, C and the B-complex vitamins. It is high in silicon, potassium, and sodium, and contains small amounts of magnesium and calcium.

DANDELION (TARAXACUM OFFICINALE) contains biotin, calcium, choline, fats, gluten, inositol, inulin, iron, lactupicrine, linolenic acid, magnesium, niacin, PABA, phosphorus, potash, proteins, resin, sulfur, vitamins A, B1, B2, B5, B6, B9, B12, C, E, P, and zinc. The vitamin A content is higher than in carrots.

FENNEL (FOENICULUM VULGARE) contains potassium, sulphur and sodium, anethole, calcium, camphene, cymene, chlorine, dipentene, fenchone, 7-hydrocoumarin, volatile oils, oleic acid, petroselinic acid, phellandrene, pinene, limonene, stigmasterol, and vitamins A and C.

KELP (LAMINARIA and NEREOCYSTIS) contains all of the minerals considered vital to health. It even contains a small amount of lecithin. Kelp contains nearly 30 minerals. It is rich in iodine, calcium, sulphur and silicon. It also contains phosphorus, iron, sodium, potassium, magnesium, chlorine, copper, zinc and manganese. It has a small amount of barium, boron, chromium, lithium, nickel, silver, titanium, vanadium, aluminum, strontium, bismuth, chlorine, cobalt, gallium, tin and zirconium. Kelp is rich in B-complex vitamins. It contains vitamins A, C, E, and G. It also contains anti-sterility vitamin S, and it has anti-hemmorhage vitamin K as well as alginic acid, biotin, bromine, choline, inositol, PABA, selenium, vitamins B1, B3, B5, B6, B9, and B12. It contains thyroxine, the major thyroid hormone which aids in protein synthesis. The nutrients include protein, essential fatty acid, carbohydrates, fiber, trace elements, sodium and potassium salts, and a variety of other chemicals, such as alginic acid.

SAGE (SALVIA TRILOBA) contains vitamins A and C, and B-complex. It has a lot of calcium and potassium. It also contains sulphur, silicon, phosphorus, and sodium.

STAR ANISE (ILLICIUM VERUM HOOK) contains the B vitamins, choline, calcium, iron, potassium and magnesium.

LAVENDER (LAVANDULA SPP.) Lavender is a relazant, antispasmodic, detoxifier, circulatory stimulant, tonic for the nervous system, anti bacterial, analgesic, promotes bile flow, and is antiseptic.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Missing Link Original

flax seed
blackstrap molasses
rice bran
primary dried yeast
sunflower seed
freeze dried liver
dehydrated alfalfa
dried carrot
freeze dried bone
dried fish meal
freeze dried oyster
sprouted green barley
dried kelp
lecithin
garlic and yucca schidigera extract
Door Paul_Barte
#48916
Hoi Dory...you're right :-[ :-[

Hokamix is inderdaad een mix van diverse kruiden.
Zal zo de ingredienten in het Nederland plaatsen. (ooit toegestuurd door iemand)

Ben wel van mening dat het overgrote merendeel standaard aanwezig is in goede voeding. Indien ik de analyse van 'simpele visolie' ga plaatsen krijg ik ook een lijst van hier tot Tokyo en staat het HEEEEEL interessant ;) ;D

Alfalfa (Lucerne)

Werkzame bestanddelen (W.b.): o.a. Amine en Aminozuren, Vitamine
A/B/C/D/E/K, Saponinen, Kiezelzuur(blauw), Coumestrol, vele vetzuren
Werking (W): Het bevordert de eetlust en de spijsvertering . Het
kiezelzuur begunstigd regeneratieve wondprocessen van huid en
slijmvlies heeft een algemeen gunstig effect op
bindweefselaandoeningen.Dit kiezelzuur is essentieel voor actieve
beendervorming en de kracht en elasticiteit van het kraakbeen.

Symphytum officinale (Smeerwortel)

W.b.: o.a. Allantoine(blauw), Mucilaginosa, steroidale saponinen,
Vitamine A/B, kiezelzuur.
W.: o.a. De celdeling en de groei van het bindweefsel, bot, en
kraakbeen wordt door Allantoine positief beinvloedt. En daarom wordt
smeerwortel vaak gebruikt bij HD, beenvliesbeschadiging,
gewrichtsbandafscheuring. Samen met het positieve effect van
kiezelzuur dus belangrijk voor de gewrichten.

Urtica dioica (Grote Brandnetel)

W.b.: o.a. Acethylcholine, Choline, Histamine, Mucilaginosa,
Looistoffen, rijk aan mineralen als Fe en Ca, Kiezelzuur.
W.: o.a. Wordt gebruikt ter bevordering van de spijsvertering, bij
botontkalking/kraakbeenafslijting, eczeem en haaruitval.

Capsicum frutescens (Cayennepeper)

W.b.: o.a. Capsaine, Vitamine A/C, etherische olie.
W.: o.a. Het hart en de bloedsomloop worden gestimuleerd. En het
bevordert de spijsvertering.

Alchimella vulgaris (Vrouwenmantel)

W.b.: o.a. Kaemferol, Quercetine, ascorbinezuur, triterpenen.
W.: o.a. Kaemferol(blauw) en Quercetine(blauw) zijn anti-
inflammatoir, werken dus ontstekingsremmend, een functie bij
gewrichtsklachten als o.a. artritis. Het werkt spierversterkend en
verhoogt de tonus (spankracht) van de weefsels.

Rhus Toxicondendron (Giftige Klimop)

W.b.: o.a. Urushiol/ureshenol, gallotan zuur, flavonoiden
W.: Bij indicaties als pees (-schede) ontsteking en
gewrichtsontsteking, kreupelheid, HD. Verder wordt het ook gebruikt
bij huidklachten in de vorm van eczeem.

Solidago Virgae aurea (Echte Guldenroede)

W.b.: o.a. saponinen, flavonoiden(blauw), etherische olie, inuline,
rutine.
W. : o.a. Flavonoiden bevorderen o.a. de galsecretie en werken mild
laxerend, daardoor bevorderen zij de spijsvertering.

Hypericum perforatum (Sint-Janskruid)

W.b.: o.a. Glycosiden, flavonoiden. etherische olie, looizuur,
choline, rutine
W.: o.a. Heeft een antibacteriele werking. Daarnaast werkt een
kleine hoeveelheid tonisch, hierdoor versterkt het de spieren.
Rutine is onder meer anti-inflammatoir en een spasmolyticum.

Acorus Calamus (Kalmoes)

W.b.: o.a. etherische olie (asaron, eugenol), mucilaginosa
W.: Het effect van eugenol(blauw) is analgetisch, antiseptisch.
Stimuleert algemeen de spijsvertering, stimuleert namelijk de
speeksel en maagsapproduktie en reguleert de zuurgraad.

Lappa major gaertn. (Grote Klis)

W.b.: o.a. Inuline, arctiine, mucilaginosa.
W.: o.a. Door de stimulatie van de galsecretie bevorderd het de
spijsvertering, daarbij werkt het laxerend. Bij huidaandoeningen als
eczeem en psoriasis gebruikte plant, door een gunstige uitscheiding
van huidvetten. Het zuivert het weefsel en het bloed door het
diuretische en laxerende effect.

Alium Sativum (Knoflook)

W.b.: o.a. Vitamine A/B/C, alliine
W.: Werkt als een tonicum en bevordert daardoor de
maagdarmmotiliteit, en de spijsvertering. Zeer effectief tegen
bacterien, wormen, schimmels, luizen en teken. Werkt
cholesterolverlagend.

Pulmonaria officinalis (Longkruid)

W.b.: o.a. mucilaginosa, saponinen, allantoine, kiezelzuur, mineralen
W.: Door de aanwezigheid van kiezelzuur en allantoine erg belangrijk
voor kraakbeen en botweefsels.

Ruta graveolens (Wijnruit)

W.b.: o.a. etherische olie, alkaloiden
W.: De werkzame stoffen verminderen spasmen en kunnen daarom bij
nerveuze indigestie en buikkramp gebruikt worden. De etherische olie
bevorderd de eetlust en de spijsvertering. Een andere indicatie is
oogaandoeningen.

Rosmarinus officinalis (Rozemarijn)

W.b.: o.a. etherische olie, flavonoiden, rozemarijnzuur
W.: o.a. Rozemarijnzuur(blauw) stimuleert de lever en de galblaas en
prikkelt de gladde spieren van het maagdarmkanaal. Rozemarijn heeft
de reputatie het bloed, de ogen, de haren en het geheugen te
stimuleren.

Achillea millefolium (Duizendblad)

W.b.: o.a. azulenen, eugenol, flavonoiden, bitterstoffen(blauw)
W.:Bitterstoffen vermeerderen de maagsapsecretie, en door directe
prikkeling alle secreties in het maagdarmkanaal. Het versnelt de
maagontlediging.

Viola tricolor (Driekleurig viooltje)

W.b.: o.a. salicylzuur, saponinen, alkaloiden, flavonoiden (rutine)
W.: Salicylzuur(blauw) en rutine(blauw) zijn analgetisch en
antiinflammatoir en dus van betekenis bij gewrichtsontstekingen.
Verder is het viooltje mild laxerend. Een indicatie is de
huidziekten eczeem, psoriasis, acne.

Pimpinella anisum (Anijs)

W.b.: o.a. etherische olie (anethol), cumarinen, glycosiden
W.: Wordt gebruikt bij indigestie, flatulentie (winderigheid) en
koliek. Anethol(blauw) is een effectief insecticide en luisafwerende
stof. Deze stof stimuleert tevens de regeneratie van de lever.

Glycyrrhiza glabra (Zoethout(wortel))

W.b.: o.a. glycyrrhizine(blauw), flavonoiden, zetmeel, koolhydraten,
aminen
W.: Het heeft de eigenschap alle andere planten in een recept te
harmonieren en vermengen. Glycyrrhizine heeft dezelfde structuur als
cortison en kan dus anti-allergeen en anti-inflammatoir werken. Kan
dus goed gebruikt worden bij artritiden. Zoethout heeft een mild
laxerende werking, en brengt het maagsapnivo omlaag waardoor het een
genezende werking op maagulcera heeft. Daarnaast stimuleert het de
galsecretie.

Juniperus communis (Jeneverbes)

W.b.: o.a. etherische olie, koolhydraten, Vitamine C, flavonoiden
W.: Het is een tonicum wat flatulentie verminderd bij
spijsverteringsproblemen. De darmactiviteit wordt gemotiveerd,
waardoor het obstructies opheft. Bij blaas- en urineweg-infecties
wordt het toegepast door het diuretisch effect.'
Door willy
#48932
Hoi Paul,

Interessante lijst die je hebt gestuurd. Dit zijn de ingredienten van visolie ???
Zo niet vnan Hokamix ???
Snap het ff niet, ga hem wel bewaren!
Gr. Willy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49205
Dus de Nederlands Hokamix is anders dan de Amerikaanse?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door