Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#488352
Hallo,
Net nieuw hier en waarschijnlijk gaan we barfen.
We denken dat onze twee RR's (6 maanden en 2 jaar) hier wel heel blij mee zullen zijn. Nu geven we een paar keer per week Duck of Energique met de rest van de dagen Canex brokken.
vanavond naar een lezing van Mogens...jullie welbekend neem ik aan.
Welk percentage geven jullie je honden (%lichaamsgewicht) en welke rassen zijn dat?
Zijn er ook hier die Rhodesian Ridgeback's hebben?

Groetjes,

Simon & Rian
Door Laura2004
#488356
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19658

Dit is het menu van mijn honden.
De zwarte is een Thai Ridgeback reu en mijn andere hond is een Amerikaanse Stafford.
Kai krijgt 3% van zijn lichaamgewicht en Ziggy krijgt evenveel als Kai, maar zij weegt maar 24 kilo. Zij is heel erg hysterisch en druk en ze wordt heel dun als ze maar 3% krijgt, dus vandaar. ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 09 feb 2006, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#488362
Ja, ik ben ook bij de lezing geweest van Mogens.

Ik voer mijn honden volwassen honden 2,5% van hun lichaamsgewicht en mijn 8 maanden jonge hond op dit moment zo'n 3% a 3,5% van haar lichaamsgewicht (dat is van 7% terug gelopen naar deze 3% a 3,5%).

Ik voer hen ongeveer: 50% vleesbotten (ik denk dat ik aan zo'n 20% en maximaal 25% bot kom, kaal. De botten die ik geef bevatten in de regel veel meer vlees als bot en er zit ook een deel hele prooidieren bij), 15% groentemix, 15% orgaan, 20% spiervlees.

Ik heb drie Dalmatische Honden.
Door Laura2004
#488364
Denk jij dat 3% te veel is, Lizzy? Kai is wel een beetje dik :-[ Misschien moet ik hem ook maar 2.5% gaan geven.
Door Lizzy
#488369
Laura2004 schreef: Denk jij dat 3% te veel is, Lizzy? Kai is wel een beetje dik :-[ Misschien moet ik hem ook maar 2.5% gaan geven.
Als hij iets te dik is, dan is 3% teveel. De meeste volwassen honden doen het prima op 2%. Mijn Dalmaten zijn meer van het adhd model ;D
Door Laura2004
#488381
Lizzy schreef: Als hij iets te dik is, dan is 3% teveel. De meeste volwassen honden doen het prima op 2%. Mijn Dalmaten zijn meer van het adhd model ;D
Ik denk dat ik Kai maar wat minder moet gaan geven. Hij is ook echt zo'n vreetschuur geworden, terwijl hij vroeger echt een gratenbaal was en niks luste, zelfs geen lamsribben en nu wordt hij helemaal gek als ik hem zijn eten geef. ::)
Kai is dus helemaal niet druk. Ziggy krijgt hetzelfde als Kai (zij weegt 23.5 kilo) en ze wordt er niet dik van, maar zij is echt een hysterische kip. Je ziet haar buiten ook nooit lopen, alleen maar rennen en echt keihard. Toen ze hier net kwam, was ze na 10 min. wandelen al doodop.
Ik zit heel dit topic te verzieken :-[ Sorry!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door