Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door uson
#487832
Bij één van onze plaatselijke buurtsupers is Smuldier, de vleesvariant te koop. Dit is echter geen compleet voer. Wat moet je toevoegen om het toch compleet te krijgen???

groetjes sonja
Door Lizzy
#487873
[quote="uson"]
Om de dag, de ene dag Carnibest en de andere dag Smuldier.

groetjes sonja
[/quote]

OK, dus zeg maar 3 a 4 dagen per week Smuldier... Ik denk dat je niet moet proberen om daar iedere maaltijd iets compleets van te maken. Ik zou er zelf iedere dag iets anders mee doen, omdat ik geloof dat je anders te weinig variatie geeft.

Ik zou wel iedere dag wat groentemix erdoor doen.

Maar dan zou ik bijv. de ene dag een rauw eitje met schil erdoor doen en wat vuile pens (in grote stukken), de Smuldier-dag erop wat rauwe/hele sardien erbij en de volgende Smuldier-dag een lekker rauw vleesbot erna zou geven. En dan een vleesbot van lam of geit of een karkas van parelhoen/eend of konijn ofzo.
Door uson
#487911
Oké, bedankt voor jullie hulp. :D

Dus geen zilvervliesrijst erbij doen of zo. Ik merk dat mijn (werkhonden) niet genoeg hebben aan de standaardhoeveelheden Carnibest, ga ik ze meer voeren dan poepen ze alleen maar meer, maar komen geen gram extra aan. Ik geef al de Actief variant, maar ze blijven echt graatje mager. Kan ik dit verbeteren? Ik weet dat een hond beter mager kan zijn dan een beetje gevuld, maar ze zijn echt enorm dun. Ietsje meer gewicht zou beter zijn.

groetjes son
Door Lizzy
#487937
Nou, in dat geval: zou ik dus al helemaal geen Smuldier gaan geven..... Ik vrees dat je dat niet gaat helpen. Ik denk dat wat jouw honden nodig hebben is vlees en orgaanvlees in grote brokken/lappen en vleesbotten en 'hele prooidieren'. Grote brokken/lappen vlees/orgaanvlees en vleesbotten en hele prooidieren verteerd in de regel veel beter. Honden die mager blijven op gemalen vlees, worden vaak wel dikker als je ze anders (ongemalen) gaat voeren. En dan vooral vleessoorten die wat vetter zijn. Dus lam, geit, stukken pens met lekker wat vet eraan, kopvlees met lekker wat vet eraan, vette vis als sardien, makreel, zalmkop, runderhart met wat vet eraan en dat natuurlijk afwisselen met normale vlees/vleesbot/orgaansoorten (en delen van hele kip kip, eend, parelhoen, konijn, etc).

En nee, zilverrijst is koolhydraat en hoort om veel redenen niet in het menu van de hond thuis.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 08 feb 2006, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door uson
#487973
Kortom, helemaal overstappen op echt vers. Barffen dus? Overigens, is Barffen goedkoper dan bijvoorbeeld Carnibest voeren? Regelmatig laat ik één van onze schapen slachtten, daarvan kan ik dus het één en ander gebruiken in het menu van de honden.

groetjes son
Door Lizzy
#488101
[quote="uson"]
Kortom, helemaal overstappen op echt vers. Barffen dus? Overigens, is Barffen goedkoper dan bijvoorbeeld Carnibest voeren? Regelmatig laat ik één van onze schapen slachtten, daarvan kan ik dus het één en ander gebruiken in het menu van de honden.

groetjes son
[/quote]

Nou ja, eventueel in combinatie met CB actief. Maar ik zou de CB actief dus zeker niet omwisselen voor Smuldier want ik denk dat je daar zeker niks mee opschiet. Waarschijnlijk gebeurd er zelfs het tegendeel van wat je zou willen....

Of barfen duurder of goedkoper is als versvlees: hangt helemaal af van je adresjes. Ik ben zeker-te-weten goedkoper uit. Zijn je schapen al schapen of nog lammeren? Van de lammeren kun je werkelijk vrijwel alles gebruiken, behalve de poten (dragend bot). Van schapen kun je al het vlees en organen gebruiken en de botten zijn waarschijnlijk te hard. Maar goed, alleen schapenvlees is natuurlijk lang niet voldoende voor een goed menu, maar is WEL een perfect onderdeel van het menu!
Door tieneke
#488166
Ik ben stukken goedkoper uit sinds de honden kompleer op barf staan en ze genieten veeeel meer van het kauw en trekwerk aan een groot stuk vlees/bot ;)
Buiten dat ze voldaner zijn na een barfmaaltijd en meteen gaan uitbuiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door