Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#487860
Hehe ik zit hier met een vraag: momenteel voer ik 75% barf en de rest kvv (duck compleet) aan Lady. Ik had ook een kat...ja inderdaad had..deze is nu reeds 2 maanden vermist. Hij at ook barf en duck (enkelvoudig voornamelijk). Nu uiteraard ligt er dus nog een deel van vlees in de vriezer dat voor de kat bestemd was.
Ik wil dit dus graag aan Lady geven. Dat zou dan betekenen dat ze dus barf krijgt en duck maar dan enkel de enkelvoudige versie. Deze is echter niet compleet (enkel vlees dacht ik). Kan ik dan stellen dat ik volledig barf?
Indien ja, tot wat reken ik de enkelevoudige duck (kip, rund en pens)? Tot spiervlees?

Bedankt! ;)
Door Lizzy
#487891
Ja, als je geen complete voeding geeft (kant en klaar) dan barf je ;D

Maar ik zou de Duck Compleet-dagen niet klakkeloos vervangen (voorgoed) voor Duck enkelvoudig, zonder daar verder nog wat aan te doen.

Ik heb geen idee of er in de kip versie ook gemalen kippenbot zit? Zo ja: dan is het gemalen RMB (raw meaty bone). Het rund zal ongetwijfeld alleen kopvlees zijn, maar zekerheidshalve zou je even kunnen navragen bij Duck of het alleen spiervlees is of ook orgaan in zit. Pens valt (vind ik) onder orgaan.
Door Sofie
#487900
Lizzy schreef: Ja, als je geen complete voeding geeft (kant en klaar) dan barf je ;D

Maar ik zou de Duck Compleet-dagen niet klakkeloos vervangen (voorgoed) voor Duck enkelvoudig, zonder daar verder nog wat aan te doen.

Ik heb geen idee of er in de kip versie ook gemalen kippenbot zit? Zo ja: dan is het gemalen RMB (raw meaty bone). Het rund zal ongetwijfeld alleen kopvlees zijn, maar zekerheidshalve zou je even kunnen navragen bij Duck of het alleen spiervlees is of ook orgaan in zit. Pens valt (vind ik) onder orgaan.
Bedankt! Zal het idd best eens navragen bij Duck zelf.
Ik geef in de week slechts 1 dag enkel kvv..zal deze dag behouden en een complete duckversie geven.
3 dagen in de week barf ik volledig en de andere 3 dagen wordt de barf met duck aangevuld. Deze duck mag ik dan vervangen door de enkelvoudige versie?

Ok maar dat betekent dan dat ik dus ook wat beter op de percentages ga moeten letten zeker?
Door Lizzy
#487918
Sofie schreef: Bedankt! Zal het idd best eens navragen bij Duck zelf.
Ik geef in de week slechts 1 dag enkel kvv..zal deze dag behouden en een complete duckversie geven.
3 dagen in de week barf ik volledig en de andere 3 dagen wordt de barf met duck aangevuld. Deze duck mag ik dan vervangen door de enkelvoudige versie?

Ok maar dat betekent dan dat ik dus ook wat beter op de percentages ga moeten letten zeker?
OK, dus je wilt geven:

1 Duck Compleet
3 Duck Enkelvoudig
3 BARF

Ja, ik denk dat je over het zelf samengestelde deel best de percentages een beetje in de gaten mag houden. En ik denk dat je ook best even kritisch naar je afwisseling in vlees/vleesbot/orgaanvleessoorten mag kijken. Maar, wil je dit voortaan dan altijd blijven voeren, dat Duck enkelvoudig? Want als het voor tijdelijk is, dan zou ik ook weer niet te moeilijk doen!
Door Antonia
#487982
Sofie schreef: Hehe ik zit hier met een vraag: momenteel voer ik 75% barf en de rest kvv (duck compleet) aan Lady. Ik had ook een kat...ja inderdaad had..deze is nu reeds 2 maanden vermist. Hij at ook barf en duck (enkelvoudig voornamelijk). Nu uiteraard ligt er dus nog een deel van vlees in de vriezer dat voor de kat bestemd was.
Ik wil dit dus graag aan Lady geven. Dat zou dan betekenen dat ze dus barf krijgt en duck maar dan enkel de enkelvoudige versie. Deze is echter niet compleet (enkel vlees dacht ik). Kan ik dan stellen dat ik volledig barf?
Indien ja, tot wat reken ik de enkelevoudige duck (kip, rund en pens)? Tot spiervlees?

Bedankt! ;)
Duck heeft verschillende enkelvoudige versies. Enkelvoudig pens, enkelvoudig kip, enkelvoudig rund....
Ik denk dat ik zou kijken welke enkelvoudige versie je hebt en afhankelijk daarvan het zou rekenen tot de soort waar het onder valt, dus pens is orgaan, kip en rund zijn waarschijnlijk grotendeels orgaan- en een kleiner deel spiervlees.
Door Sofie
#488841
Nee ik ga dit zeker niet voorgoed blijven doen. Het is gewoon omdat mijn kat niet meer teruggekomen is na 2 maanden dat ik die enkelvoudige versies moet opmaken. Later wil ik gewoon volledig barfen met 1 dagje duck compleet. Ik heb pakweg nog een goeie 2 kg...dus niet echt veel...

Ga morgen een mailtje naar duck sturen en dan adhv wat ik weet de percentages berekenen.
Qua afwisseling denk ik dat ze veel krijgt:
vlees: lam, kalf, paard, rund, kalkoen, kip, eend

bot: lamsribben, konijnenschouders, runderbotten, kippenbotten, eendendijen, kwartels, haantjes, fazant, parelhoen, duif. Wil in de toekomst nog meer variëren in de botten

orgaan: kippenorgaantjes, rundslever, pens, lamslever - nier - hart, konijnenlever. Wil ook hierin later meer variëren

Verder krijgt ze ook vis, groentenmix en wat tafelrestjes zoals kaas, eieren, yoghurt,...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door