Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#487229
Van een ander forum overgenomen. De "ik" die hier staat, ben ik dus niet.

*******

Ik kreeg vanmorgen dit bericht:

Een collega trainer van mij, die zelf met Duitse herders werkt.Vertelde
mij het volgende, een herder van een vriend, waar zij voor twee weken geleden nog
Mee in Hoogeveen showde is gisteren gestorven aan een onbekend virus. Het
begint met braken en diarree, ze zijn gelijk naar de DA gegaan, hebben antibiotica
Gehad en de hond knapte weer op. Toen begon het vrijdag opnieuw en kwam er de hele tijd bloed uit zijn anus. Weer naar de DA, het bleek dat deze al overuren draaide alleen omdat er steeds meer kwamen met deze verschijnselen. De Herder is van zondag op maandag gestorven anderhalf jaar oud, in het westen is er een pup aan gestorven. Wat ik heb begrepen staat er op het forum van de Duitse herder meer te lezen, hier wordy al overwogen om de trainingen deze week af te blazen.

In reacties op dit bericht kwam o.a. de suggestie dat het misschien om het 'Coronavirus' zou gaan naar voren. Alleen al in de Dierenkliniek in Enschede lagen al 60 honden aan het infuus.

Dus heel erg opletten als een hond veel braakt en diarree heeft!!!

Ik woon in Enschede en heb met de kliniek gebeld het klopt idd en is zeer ernstig.
Ook in onze kliniek is er een jonge duitse herder overleden en er liggen aan de lopende band honden aan het infuus houd dus goed jullie honden in de gaten want dat wil je toch niet meemaken dat je hond ziek wordt en binnen de kortste keren komt te overlijden .

*******
Gebruikersavatar
Door Angelique
#487259
Peet schreef: owww.....sorry.....die had ik gemist... :-[

Maar inmiddels is er weer een herder van 1,5 jaar aan overleden..... :'( :'( :'(...
2 x plaatsen maakt toch niet uit joh, net wat Audrina zegt, beter te vaak dan te weinig.

Ach, wat triest :-\
Door Peet
#487293
Ik lees net dat één van de kenmerken is: oranje-kleurige diarree. Soms ook bloed in diarre of braaksel.

Dus spuitpoep die lijkt op gepureerde tomaat (zo staat het echt omschreven :-X) betekent richting DA gaan!
Door tt-tjes
#487371
Peet schreef: Ik lees net dat één van de kenmerken is: oranje-kleurige diarree. Soms ook bloed in diarre of braaksel.

Dus spuitpoep die lijkt op gepureerde tomaat (zo staat het echt omschreven :-X) betekent richting DA gaan!
Schrik me wild, kom net thuis en die 2 van mij zitten dus helemaal vol plus het huis ook.
Lijkt niet op tomaat maar wel gepureerd.

Braken hebben ze echter niet gedaan, is dat ook een belangrijk symptoom??
Door Peet
#487380
Tja, de een zegt braken, de ander diarree, dus ik hou het maar op: goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwt, naar de DA!
Door tt-tjes
#487391
Peet schreef: Tja, de een zegt braken, de ander diarree, dus ik hou het maar op: goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwt, naar de DA!
Opluchting!! Heb net DA gebeld, bij ons in de buurt is niets heftigs aan de hand volgens hun, paar dagen aankijken maar als het zo blijft dan toch een langskomen.
Even goed op letten dus.
Door Joshii
#487476
Eng vind ik zulke virussen..
Heb even gegoogled:

corona :
Corona wordt veroorzaakt door het coronavirus. De besmetting vindt plaats via ontlasting van besmette honden. Symptomen: koorts, anorexie, braken, oranjekleurige diarree soms met bloed en slijm. Kans op genezing ligt hoger dan bij het parvovirus, maar pups kunnen wel sterven.

Ik heb voor de zekerheid de dierenarts even gebeld, maar hier in de buurt zijn er nog geen gevallen bekend.
Mijn dierenarts is onderdeel van een dierenartsengroep in deze regio.
Laatst gewijzigd door Joshii op wo 08 feb 2006, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#487880
mijn buurhondje heeft het ook. Is vandaag bij de da geweest. Ze krijgen nu ongeveer 5 gevallen per dag binnen.
Dus ik moet Bandit maar eens heel scherp in de gaten gaan houden.
Ik vind het behoorlijk eng.
Door Breezer
#487885
He gadver ik las op het allstaffs forum dat er 2 staffs in omgeving Ede besmet waren. En vermoedelijk heeft de jongste dit opgelopen op de show in Eindhoven en doorgegeven aan de teef die thuis was gebleven.

Ik krijg altijd de kriebels van dit soort dingen, want als ik ergens lees dat er een virus is, dan heeft Breezer het de volgende dag ook.

Dus ik ga heftig duimen dat hij het niet krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door