Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Debora
#487676
Mijn opvanghond Boxi heb ik sinds dag 1 dat ie bij mij is, overgezet op carnibest. Hij krijgt alledrie de smaken en vind het heerlijk! Hij heeft ook al een lap vuile pens gehad maar daar konden zijn darmen nog niet goed tegen :P Ben ook al voorzichtig begonnen met kippennekjes. Ging op zich goed maar de volgende ochtend heeft ie wel iets overgegeven en daarin zag ik wat piepkleine botjes terug. Dus wordt nog niet super verdragen.
Hij eet nu dus 2 weken versvlees maar de ontlasting blijft groene smurrie, beetje slijmerig ook :( Soms af en toe een mooie stevige drol maar voor de rest smurrie.
what to do? probiotica? of is ie aan het ontgiften ofzo?
Door tieneke
#487766
Denk dat zijn lichaam wat tijd nodig heeft om aan het rauwe vlees te wennen.
Zolang de ontlasting er niet uitspuit zou ik mij geen zorgen maken.
De slijm in zijn ontlasting is ook iets wat je de eerste weken vaak ziet.
Gaat vanzelf over als hij gewend is,het lichaam is nu waarschijnlijk aan het ontgiften.
Probiotica in de vorm van een verse lap vuile pens is heel gezond,eventueel zou je ook probiotica capsules kunnen geven.
De Cb natuur is wat vetter,let er eens op hoe hij reageert als hij deze heeft gegeten.
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 08 feb 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#487768
Roefus heeft toch best ook wel moeilijk gereageerd.
Dan leek het weer een paar dagen goed, dan leek het weer fout.
Ik ben op een gegeven moment 'groene leem' gaan toevoegen.
En daarbij 'redelijk constant' voeren, niet teveel nieuwe dingen ineens.
Tegenwoordig lijkt het al wéken goed te gaan.
Door Debora
#487842
Ja misschien wil ik wel te snel met hem.
Waar ik eigenlijk aan zat te denken, ook omdat ie best nog wel mager is, was om hem cb actief te geven. Maar ik ben bang dat ie dan helemaal aan de spuit gaat omdat het vetter is. Er begint nu gelukkig al wat meer vet op zijn ribben te komen maar ik heb al een paar keer commentaar gehad :-\
Ik ga maar zo door op de ingeslagen weg en dan eerst maar alleen cb.
Maar dat groene leem, daar kunnen ze toch erg heftig op reageren?
Door tieneke
#487851
Ik zou gewoon blijven voeren zoals je nu doet en even aankijken of het verbeterd.
Op groene leem kunnen ze wel eens reageren en mag je niet geven als de hond medicijnen krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door