Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#487735
Kuma is weer niet helemaal in orde. Een beetje dunnere poep en wat overgegeven. Ze is altijd ook gewoon heel rustig als ze niet helemaal lekker is. Ik zag het gisteren al aankomen.
We zijn het eigenlijk zo zat dat ze net aan 3 weken gezond is en weer iets onder de leden heeft. Maandag gaan we naar Tannetje en we laten haar bloed helemaal nakijken. Misschien komt daar wat uit. Dat hoop ik eigenlijk, want met de conclusie 'het is gewoon een kneusje' kom je niet zo ver. Stel je voor dat die arme hond de rest van haar leven op een aan 3 weken fit en een paar dagen niet lekker is....
Om uit te sluiten dat het niet van het barfen komt krijgt ze nu al een paar weken voornamelijk carnibst lam-rijst of natuur. Af en toe een lap pens en plat geslagen kippenruggetje. Maar we willen even kijken of het mogelijk toch niet aan de voeding ligt, dus ik denk eraan om haar even een paar weken op bijv Energique nr 4 te zetten. Maar daar zit een forse hoeveelheid calcium in.Nou ja iig flink wat meer dan in Carnibest. Ze is nu ruim 15 maanden, zou dat ondertussen niets meer uitmaken? Ze groeit nog iets, echt milimeters maar hoor. Of heeft iemand een andere suggestie....
Door geer
#487742
Misschien Carnibest Eend Rijst?

En heb je haar al een keertje grondig, van top tot teen, van binnen naar buiten helemaal achtestevoren driedubbeldik laten ontgiften?
Door Helen
#487744
geer schreef: Misschien Carnibest Eend Rijst?

En heb je haar al een keertje grondig, van top tot teen, van binnen naar buiten helemaal achtestevoren driedubbeldik laten ontgiften?
Ja. Met groene leem. Ik geloof zelfs 2 keer al.
Ik heb ook ff aan Carnibest eend-rijst zitten denken, maar ik wil ff wat anders dan Carnibest proberen.
Door geer
#487753
Helen schreef: Aan wat voor ontgiften dacht jij eigenlijk?
Ik heb niet zoveel ervaring met het ontgiften met Groene Leem...gebruik zelf nu drainagecompositum bij Sophie. Is het echt vanaf het begin, of is er een punt geweest waarna het is begonnen? Medicijnen, operatie, narcose...weet-ik-het.

En wil je haar een eliminatiedieet gaan geven? Je kan natuurlijk ook proberen een vriezer vol 'onbekend' vlees op de kop te tikken en dat in te zetten...
Door Lizzy
#487786
Eerlijk gezegd zou ik me totaal niet druk maken om de hoeveelheid Ca in Energique (hoezo zou dit eigenlijk teveel zijn?). Anders geef je Duck Lam en Rijst. Of Bibi Lam en Rijst. Of de Lammix van Bandit.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#487876
overgeven en diarree? Kan het niet dat virus zijn wat momenteel zo heerst?
Door Helen
#487928
Lizzy schreef: Eerlijk gezegd zou ik me totaal niet druk maken om de hoeveelheid Ca in Energique (hoezo zou dit eigenlijk teveel zijn?). Anders geef je Duck Lam en Rijst. Of Bibi Lam en Rijst. Of de Lammix van Bandit.
Kuma heeft nog niet zo heel lang geleden groeipijnen gehad en die recidiveren vaak.
Door Erna
#488089
Helen schreef: Kuma heeft nog niet zo heel lang geleden groeipijnen gehad en die recidiveren vaak.
Groeipijnen komen voor bij de lange pijpbeenderen toch. Met 15 maanden mag je toch aannemen dat de hoogtegroei er wel uit is. Kuma zal hooguit nog uit moeten zwaren. Ik zou me dus over eventuele groeipijnen ook geen zorgen maken. De groeischijven zijn rond deze leeftijd gesloten volgens mij.
Door K@rin
#488090
Het is heel goed mogelijk, dat een hond op deze leeftijd OOK weer groeipijn heeft !
Eerst met het groeien in de lengte en nu met het uitzwaren in de breedte kunnen ze daar weer last van krijgen.
Maar daar heeft de diaree volgens mij niets mee te maken ............
Ze IS misschien overgevoelig op de darmen.
Bij Duitse Herders komt dat ook heel erg veel voor (waarom hebben ze anders die speciale "brokkenlijn" :o voor de DH gemaakt. Dat is toch een teken aan de wand, dat er iets goed mis is in dat ras)
Misschien heeft Kuma de pech, dat ze daar ook last van heeft ..............
Door K@rin
#488091
Doordat ze een verminderde weerstand heeft, pikt ze misschien elk virusje in de buurt sneller op .............
Heleboel honden zijn nu erg zien, dat ik denk dat zij daar niet snel tussendoor glipt .........
Door Helen
#488220
Ik denk het ook niet. Als er wat heerst krijgt zij het gegarandeerd.....Gisteren bleef ze toch regelmatig kokken en haar maag was leeg dus op geen gegeven moment zat er een spoortje bloed bij. Dus hebben we haar primperan gegeven en ulcogan suspensie. Binnen een uur voelde ze zich stukken beter. Ze was gewoon echt kotsmisselijk en toen dat dus minder werd was het ergste leed geleden. We hebben een flinke schep groene leem door haar eten gedaan en vanochtend was haar ontlasting prima. Al is ze nog steeds niet lekker. Ze heeft alleen nog maar geslapen vanochtend, terwijl ze normaal gesproken allang zou stuiteren....Ze heeft geen koort overigens.
Ik denk dat het bij haar ook met haar buikoperatie op 6 maanden te maken heeft. Want daarvoor had ze als we het goed hebben nog maar 1x diarree gehad en dat was met het wisselen. Ze kwakkelde wel met die oor en oogontstekingen maar niet met haar darmen...Dat is echt sinds de operatie....Maar ja, wat kan je er aan doen he....
Laatst gewijzigd door Helen op vr 10 feb 2006, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#488232
Ik ga zometeen een 12kg verpakking energique nr 4 halen. Kijken of er wat veranderd als we dat een paar weken geven....Je moet wat he...Wat is dat trouwens ongelooflijk duur zeg!! Weet iemand ergens in de buurt van provincie Utrecht een goedkoop adresje, of groothandel oid?
Door Helen
#489160
Nou vanaf gisteravond eet ze energique en vanaf vanochtend is haar ontlasting weer ok! Wel nog veel, maar iig vast. Of het aan de energique ligt weet ik niet, maar het is wel fijn.
Ze is nog wel snel moe en sloom. Na een half uurtje park, lag ze echt wel 2 uur te slapen....Ze eet al haar eten op, maar niet van harte. Het doet er niet toe wat het is (carnibst of energique). Ze heeft gewoon niet veel eetlust. Straks nog een keertje een half uurtje naar het park en dat was het dan wel weer voor vandaag...Hopelijk is ze morgen wat kwieker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door