Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#487355
[quote="Jolly"]
te koud geweest, te gulzig gegeten, er zijn diverse mogelijkheden, er waart in Nederland een virus rond die heel veel honden aan de braak en de diarree laat gaan.
[/quote]

Kwam net thuis en vond dus allebei de honden vol str....!! en het hele huis.
Allebei dus aan de diarree.
Is dit virus dusdanig dat je naar de DA moet of kun je dat zelf oplossen??
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 08 feb 2006, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#487396
Heb net DA gebeld, er heerst bij ons in de buurt niets, moet het even aankijken, anders langskomen.
Door Lizzy
#487441
Aangezien dit een geheel ander onderwerp is als het al geopende onderwerp, heb ik dit opgesplitst en er een nieuw topic van gemaakt.
Door Lizzy
#487443
Ben je net overgeschakeld naar verse voeding?

Sowieso kun je Okugest van VSM geven.
Door tt-tjes
#487656
[quote="Lizzy"]
Ben je net overgeschakeld naar verse voeding?

Sowieso kun je Okugest van VSM geven.
[/quote]
Ben begonnen met Carnibest maar dat ging helemaal niet. Ze krijgen nu toch al sinds een week of 4 Duck maar op de een of andere manier wil het niet helemaal lukken kwa ontlasting.
Vandaag echter was het helemaal mis.
Ze krijgen ook probiotica.

Ik heb al meer verhalen gehoord over direkt overschakelen op kvv en dat dit geen problemen opleverd maar bij mijn hondjes wil het niet helemaal lukken geloof ik.

Kun je Okugest gewoon bij de drogist halen???
Door Lizzy
#487669
Ja, Okugest kun je bij de drogist halen. De ontlasting is dus de afgelopen vier weken redelijk tot matig geweest en vandaag ineens slecht? Is het waterdun? Stinkt het? Welke kleur is het? Hoe oud is ze?
Door tt-tjes
#487685
[quote="Lizzy"]
Ja, Okugest kun je bij de drogist halen. De ontlasting is dus de afgelopen vier weken redelijk tot matig geweest en vandaag ineens slecht? Is het waterdun? Stinkt het? Welke kleur is het? Hoe oud is ze?
[/quote]

Ja, de afgelopen weken was het idd redelijk, een paar dagen goed en dan weer dunner.

Op het moment is het niet waterdun maar meer puree-achtig, het heeft een gelige kleur en stinkt verschrikkelijk. Ze hebben er allebei last van.
Mijn zwarte reu is 4 en de blonde is 16 maanden. Ik snap niet goed wat er aan de hand is want ze zijn allebei zeer levendig en geven helemaal geen zieke indruk.

Moet nu even met ze naar buiten want ze staan te piepen aan de deur.
Ben zo terug.

Correctie, is inmiddels waterdun spuitfestijn geworden.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 08 feb 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#488103
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat ze zo'n waterdunne diarree hebben van de voeding. Ik vind het ook zo vreemd dat ze daar dan beide last van zouden hebben (van de voeding). Kunnen ze niet beide last hebben van een virus? Als de ontlasting echt waterdun is en blijft, dan denk ik dat je even naar de DA moet.
Door tt-tjes
#488630
[quote="Lizzy"]
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat ze zo'n waterdunne diarree hebben van de voeding. Ik vind het ook zo vreemd dat ze daar dan beide last van zouden hebben (van de voeding). Kunnen ze niet beide last hebben van een virus? Als de ontlasting echt waterdun is en blijft, dan denk ik dat je even naar de DA moet.
[/quote]
Ik heb ook niet het idee dat het van de voeding komt, ik reageerde alleen op de opmerking dat er een virus rond waart die als symptoom diarree had.
Het gaat nu ook al weer wat beter met ze maar ze zijn wel wat sloom, voelen zich toch niet helemaal lekker.
Als dit morgenvroeg nog zo is dan zit ik dus ook bij de DA.
Door Cindy de Wolf
#488688
Let goed op. Op een ander forum las ik dat het Coronavirus actief is en dat er al honden aan overleden zijn. Het begint met diarree en braken en met bloed plassen en verliezen rondom de anus. Het schijnt dat 70% van de geinfecteerde honden hieraan overlijdt :-[ :'(

Cindy
Door *Ilse
#488837
[quote="carole"]
Ik heb ook niet het idee dat het van de voeding komt, ik reageerde alleen op de opmerking dat er een virus rond waart die als symptoom diarree had.
Het gaat nu ook al weer wat beter met ze maar ze zijn wel wat sloom, voelen zich toch niet helemaal lekker.
Als dit morgenvroeg nog zo is dan zit ik dus ook bij de DA.
[/quote]

Onze candy heeft ook last gehad van waterdunne ontlasting, ook was ze helemaal niet lekker, sloom, en heeft na een maaltijd vrezelijk gespuugd( 'k wist niet dat er zoveel in eeen hondemaagje zat!) de volgende dag even rustig aan gedaan, begonnen met een plak duck, en het is weer helemaal over.
Wat het geweest is? Ze zit 2 weken op de duck , en verder gaat ze daar heel goed op! ::)
Door tt-tjes
#489141
Kom net van de DA, ze denkt dat ze idd een buikgriepje hebben. Heb voor een paar dagen een middel tegen diarree meegekregen.

Zou het misschien beter zijn om de Duck met een beetje heet water te overgieten totdat het weer beter gaat??
Door charmed
#516400
Je kan ze in de gaten houden en kijken hoe erg het wordt. Als je denkt het wordt nu wel erg, even naar de dierenarts gaan.

Wat bij mij geholpen heeft is Okugest geven, biogarde aangevuld met wat lauwwarm water en rijstebloempap (van nutricia), eventueel kan je ook Roosvicee stop geven. Als ze erge diarree hebben kan je altijd wat ORS door het water doen, dat is tegen het uitdrogen (ik koop altijd die van 0 - 6 maand)

Bij ons heeft het eentje zo erg gehad die is vier dagen aan spuiten geweest, elke dag tegen overgeven en diarree geprikt omdat alles er van voor en van achter uitkwam. De rest heeft het kunnen redden met tabletjes tegen braken en tabletjes tegen diarree. Ligt er maar net aan hoeveel weerstand ze hebben.



[quote="carole"]
Kwam net thuis en vond dus allebei de honden vol str....!! en het hele huis.
Allebei dus aan de diarree.
Is dit virus dusdanig dat je naar de DA moet of kun je dat zelf oplossen??


[/quote]
Door charmed
#516401
Ik hoop dat ze er snel van af zijn. Zijn ze niet misselijk?

[quote="carole"]
Kom net van de DA, ze denkt dat ze idd een buikgriepje hebben. Heb voor een paar dagen een middel tegen diarree meegekregen.

Zou het misschien beter zijn om de Duck met een beetje heet water te overgieten totdat het weer beter gaat??
[/quote]
Door herder_lover
#516411
[quote="charmed"]
Ik hoop dat ze er snel van af zijn. Zijn ze niet misselijk?
[/quote]mag aannemen dat het nu wel over is (zijn toch nu een maand verder ;))

hoop ik :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door