Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#486757
Hehe heb hier even een foto van mijn groentenmix voor Lady..is deze niet te grof of kan ze dit goed opnemen?
Afbeelding
Door Elise
#486810
Hier is het ook meer een papje, waarin je de groenten niet meer herkent.
Heb even een fotootje voor je genomen ;) Ziet nogal rood vanwege een rode biet die er doorheen zit.
Afbeelding
Door herder_lover
#486813
bij mij ziet het er ook vaak zo uit, maar probeer het nu ook fijner te krijgen... Maar ik weet niet of de hond eht goed opneemt zo, ik vind in ieder geval nooit meer wat terug. ;D
Door Sofie
#486874
Nja, ik heb maar een simpele keukenrobot dus echt fijner krijg ik het daarmee niet? Of hebben jullie tips? Of misschien toch beter een blender aanschaffen?
Door Lizzy
#487299
Ik denk dat het beter is wanneer het nog fijner is. Wat je wel zou kunnen doen is deze mix mengen (half uurtje van te voren) met een beetje vuile pens. Volgens Mogens Eliasen vreten de bacterieen de plantencellen aan en kan de groente nog beter opgenomen worden door de hond. Ik zou dus zelf liever deze mix geven als geen mix!
Door Mevroi Kruim
#487310
Lizzy schreef: Ik denk dat het beter is wanneer het nog fijner is. Wat je wel zou kunnen doen is deze mix mengen (half uurtje van te voren) met een beetje vuile pens. Volgens Mogens Eliasen vreten de bacterieen de plantencellen aan en kan de groente nog beter opgenomen worden door de hond. Ik zou dus zelf liever deze mix geven als geen mix!
En de enzymen uit de pens niet te vergeten!
Door Sofie
#487313
Oh met een staafmixer kan het nog fijner? En moet je dan eventueel iets toevoegen om het wat vloeibaarder te maken?
En anders vuile pens? Ook gemalen ofzo? Jeetje dat een goed ruikende bende.... ::)
Door Mevroi Kruim
#487328
Ik gooi er altijd een eitje door in het bakkie van de staafmixer, en bij droge groenten nog een beetje water. Ik maak kleine hoeveelheden tegelijk, vers per maaltijd, ik vries dus niks in.
Die pens kun je er in stukken doorgooien en lekker roeren (en dan buiten laten staan met een goeie deksel erop ;D) Yep, dat kan lekker stinken, hoe stinkender hoe beter vinden de honden.

Mogens Eliasen vertelde dat hij een keer een zak pens vergeten was in de vriezer te gooien en daar na 2 weken achterkwam ... opgevoerd aan zijn honden en die van de buren: FEEST!!! En een tikkie diarree, maar da's normaal, wolven hebben ook regelmatig spuitpoep na een maaltijd bestaand uit bejaarde prooi ;D
Door Sofie
#487331
Hehe ja heb dat gelezen van Mogens in zijn boek...njamie... ::)
Nja en eigenlijk heb ik nooit aan water gedacht...hehe...zal de mixen nog wat bewerken met de staafmixer als ik ze ga geven.
Door mdp
#487349
ik doe het met de blender en kom als dikke sap uit... heel makkelijk, wil ik het "droger" dan minder karnemelk erin maar de groenten pureer ie volledig
Laatst gewijzigd door mdp op wo 08 feb 2006, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#487601
Sofie schreef: Nja, ik heb maar een simpele keukenrobot dus echt fijner krijg ik het daarmee niet? Of hebben jullie tips? Of misschien toch beter een blender aanschaffen?

Ik weet niet wat 'n keukenrobot is...keukenmachine?
Maar mijn mix is ook fijner gemalen.
Je kan met veel vochthoudende groentes beginnen om de rest van de mix makkelijker te malen.
b.v Komkommer of tauge erbij, of eventueel gewoon wat water erbij gieten terwijl 't aan 't malen is.
Wanneer je de mix gelijk gaat voeren (zonder in te vriezen) dan kan je ook 'n rauw ei of wat biogarde er bij doen om 't makkelijker te laten draaien.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door