Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rob V
#487325
Heeft iemand hier ervaring mee .

Tris een van de bulle is 8 wkn zwanger ,en heeft sins vannacht last van erg hijgen .

Da is vanmorgen geweest omdat ik het niet
vertrouwde .

Ze bleef hijgen en werd erg vermoeid daar door .

Volgens hem moet ik het nog even aan kijken en kan ze last hebben van krampen
Omdat ze niet erg dik is ,kunnen het 2 /3 pups zijn .

Ze eet nog goed , en haar ontlasting is ook goed .
Ze heeft in haar hoek een hol gemaakt ,waar ze nu in slaapt .

Maar kunnen dit al ween zijn ?
Door margreet
#487336
??? ??? ???
Is het één van jullie bullen ???
Ik wist helemaal niet dat er één gedekt was,Syl heeft het hier nooit over gehad,was het gepland of een ongelukje :-\
Wel leuk trouwens en als ze geboren zijn horen we het uiteraard graag,spannend hoor ;D
Hebben de ouders trouwens allebei een stamboom,zo ja dan weet ik mss nog wel iemand die een pupje wil.
Sorry dit vroeg je natuurlijk allemaal niet,maar ik vind het zo leuk weer een nestje op bp.
Wat betreft je vragen,nee helaas daar heb ik geen verstend van maar als de da zegt dat het goed is,zou ik er maar op vertrouwen hoor,succes.
Door Erna
#487339
Rob V schreef: Heeft iemand hier ervaring mee .

Tris een van de bulle is 8 wkn zwanger ,en heeft sins vannacht last van erg hijgen .

Da is vanmorgen geweest omdat ik het niet
vertrouwde .

Ze bleef hijgen en werd erg vermoeid daar door .

Volgens hem moet ik het nog even aan kijken en kan ze last hebben van krampen
Omdat ze niet erg dik is ,kunnen het 2 /3 pups zijn .

Ze eet nog goed , en haar ontlasting is ook goed .
Ze heeft in haar hoek een hol gemaakt ,waar ze nu in slaapt .

Maar kunnen dit al ween zijn ?

Ja hoor, dit kunnen zeker weeen zijn. Hoeveel dagen is ze drachtig? Dat is wel even belangrijk om te weten.
Door Rob V
#487376
Erna schreef: Ja hoor, dit kunnen zeker weeen zijn. Hoeveel dagen is ze drachtig? Dat is wel even belangrijk om te weten.
Zo uit me hoofd 65 dagen .
Door Erna
#487378
Rob V schreef: Zo uit me hoofd 65 dagen .
Weeen.......Bereid je maar voor. Normale dracht is namelijk 63 dagen. Omdat het maar een paar pups zijn (volgens de da) kan het wat langer duren. Wacht in ieder geval niet te lang. De pups kunnen dan te groot zijn om normaal geboren te worden. Als er over 2 dagen nog niets is dan zou ik langs de da gaan om vervolgstappen te overleggen.
Door Rob V
#487386
Erna schreef: Weeen.......Bereid je maar voor. Normale dracht is namelijk 63 dagen. Omdat het maar een paar pups zijn (volgens de da) kan het wat langer duren. Wacht in ieder geval niet te lang. De pups kunnen dan te groot zijn om normaal geboren te worden. Als er over 2 dagen nog niets is dan zou ik langs de da gaan om vervolgstappen te overleggen.
Denk dat ik me vergist had ,door alles .
Heb het net nagekeken, en inderdaad kan het kloppen .

Bedankt ,hou het in de gaten .
Door Erna
#487393
Heb je al een plekje voor haar klaarstaan waar ze rustig kan bevallen? Anders moet je dat vanmiddag nog even voor elkaar maken. Eet ze nog wel?
Door conleeuw
#487399
Rob V schreef: Zo uit me hoofd 65 dagen .
op 65 dagen nestje bouwen, puffen...mmmm ik denk dat je inderdaad op de gezinsuitbreiding kan wachten. Eerst zou ik indien mogelijk checken hoeveel dagen ze echt drachtig is, altijd wel handig om te weten. Je heb natuurlijk ook nog een paar andere honden in de buurt, wel zorgen dat zij er even niet bij kunnen. Ben benieuwd. sterkte ermee ;)
Door Rob V
#487404
Erna schreef: Heb je al een plekje voor haar klaarstaan waar ze rustig kan bevallen? Anders moet je dat vanmiddag nog even voor elkaar maken. Eet ze nog wel?
Heb gelukkig alles klaar staan .

Bedankt .
Door Ine
#487406
Rob V schreef: Heb gelukkig alles klaar staan .

Bedankt .
Hebben jullie al eerder een nestje gehad, of is alles helemaal nieuw voor je?
Door Rob V
#487413
margreet schreef: ??? ??? ???
Is het één van jullie bullen ???
Ik wist helemaal niet dat er één gedekt was,Syl heeft het hier nooit over gehad,was het gepland of een ongelukje :-\
Wel leuk trouwens en als ze geboren zijn horen we het uiteraard graag,spannend hoor ;D
Hebben de ouders trouwens allebei een stamboom,zo ja dan weet ik mss nog wel iemand die een pupje wil.
Sorry dit vroeg je natuurlijk allemaal niet,maar ik vind het zo leuk weer een nestje op bp.
Wat betreft je vragen,nee helaas daar heb ik geen verstend van maar als de da zegt dat het goed is,zou ik er maar op vertrouwen hoor,succes.
Ze hebben allebei een stamboom .
Reu en teefje zijn allebei van mijzelf .
Want zonder stamboom wil ik niet gaan fokken en dat is wel de bedoeling .

Met de tijd om meer te gaan doen met bulle .
Komt ook nog een teefje bij .
Door margreet
#487414
Rob V schreef: Ze hebben allebei een stamboom .
Reu en teefje zijn allebei van mijzelf .
Want zonder stamboom wil ik niet gaan fokken en dat is wel de bedoeling .

Met de tijd om meer te gaan doen met bulle .
Komt ook nog een teefje bij .
Zo gaaf hoor,je zult het wel erg druk krijgen zo,heb je wel genoeg hulp ???
Jij moet denk ik ook straks weer aan het werk,ook al heb je een nestje liggen :-\
Door Fido
#487417
SPANNEND!

Je hebt al goede tips gekregen dus er blijft er voor mij maar één over:

probeer de zenuwen de baas te blijven en daardoor lekker van genieten ;) ;D

Groeten, Edith
Door Rob V
#487438
margreet schreef: Zo gaaf hoor,je zult het wel erg druk krijgen zo,heb je wel genoeg hulp ???
Jij moet denk ik ook straks weer aan het werk,ook al heb je een nestje liggen :-\
Voorlopig nog niet gelukkig .
Dus alle tijd .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door