Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca
#486241
Gisteravond hebben Niels en Sophie ieder 300gram kippenvleugels op, aangevuld met wat spiervlees. Ik heb het botten voeren opgebouwd met eerst af en toe wat platgeslagen kippenekken, gevolgd door gewone kippenekken en toen af en toe een vleugeltje. Nooit een probleem geweest. Maar daarnet vond ik dus een stukje bot in de ontlasting van Niels, zo'n 3 cm lang met best wel een scherpe rand eraan. :o Afgelopen weekend hebben ze een stukje kalfszandbeen gehad (alleen wat wittere ontlasting) en een stukje sparerib (geit), ging volgens mij goed, maar ik kan 's ochtends in het donker de ontlasting niet goed controleren...
Wat is jullie advies? Maak me toch wel een beetje zorgen......
Door Lizzy
#486376
Ja, dat hebben ze hier ook wel eens hoor, een stukje bot erin. Ik maak me daar eerlijk gezegd al lang niet meer druk om. Overigens was het toen ik net zelf ging samenstellen erger als nu. Kwestie van wennen, denk ik. Maar goed, ook hier gebeurd het nog wel eens een enkel keertje en mijn honden hebben daar verder nooit schade van ondervonden. Eventueel zou je nog iets mee vlees/pens (grote brokken) bij de botmaaltijden kunnen geven zodat het goed verteerd en ingepakt wordt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#486479
Ik zou me niet zo'n zorgen maken als dat stukje bot netjes in de ontlasting zat ingepakt. Hier heb ik dat ook weleens gezien, maar pas als ik de drol ging 'ontleden' ;). En anders zoals Lizzy al zegt misschien iets extra vlees bij botten geven.
Door Bianca
#486485
Oke, oke, maar ik ben nou eenmaal een muts.... ::) Moet zeggen dat de hondjes het geweldig vinden! Maar ik hou af en toe dus wel m'n hart vast...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#486494
Welnee joh, geen muts, gewoon bezorgd en je moet nog even wennen ;).
Fijn dat de hondjes het geweldig vinden :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door