Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Birgit
#485442
Sam onze kat van 15 jaar heeft sinds een week of 2 ( geen dag of 2 )
aan een kant op zijn achterste kale plekken. Er zitten wel wat schilfertjes, maar niet onwijs veel. Verder ziet zijn vacht er uitstekend uit. Glimt mooi, goede haren.

Hij eet Carnibest, aangevuld met kip, vis, en hart.

Hij heeft het wel eens meer in de winter gehad, maar nu is het wel erger. Op sommige plekken groeit ook wel weer haar op.

Zal ik er iets op smeren ? Wat denken jullie ?
Door zurca
#485446
Als het droog en schoon is dan zou ik er niets op smeren. Zeker niet op de plaatsen waar weer haar groeit. Mocht je het idee hebben dat het jeukt dan zou je wat calendula kunnen smeren.
Door roefus
#485450
Waarom heeft hij het m.n. in de winter?
Kan het iets met de verwarming te maken hebben?
Door Birgit
#485463
zurca schreef: Als het droog en schoon is dan zou ik er niets op smeren. Zeker niet op de plaatsen waar weer haar groeit. Mocht je het idee hebben dat het jeukt dan zou je wat calendula kunnen smeren.
Nee, ik heb niet het idee dat het jeukt.....
Door Birgit
#485466
roefus schreef: Waarom heeft hij het m.n. in de winter?
Kan het iets met de verwarming te maken hebben?
Goed dat je het daar over hebt. In het vorige huis ging hij nog wel eens tegen de verwarming aan zitten. Hier komt hij eigenlijk niet in de kamers. Als hij niet buiten is, slaapt hij op zolder. Zou hij tegen de verwarmingsbuizen kunnen liggen?
Daar ga ik maar 's op letten.
Door Femke
#485748
Is het een stresserige tijd bij jullie geweest? Stan hier likt zich dan altijd helemaal kaal, vooral aan de staart en achterpoten. Zie verder ook niets aan de huid.
Door Birgit
#485986
Femke schreef: Is het een stresserige tijd bij jullie geweest? Stan hier likt zich dan altijd helemaal kaal, vooral aan de staart en achterpoten. Zie verder ook niets aan de huid.
Nee....niet meer dan anders ;D Had ik ook aan zitten denken.
Wat ik wel merk, is dat hij echt wat ouder aan het worden is. Zijn gehoor en ogen gaan achteruit. Zou het kunnen dat hij daar zelf stress door heeft ?
Of is dit erg ver gezocht ?
Zou ik Sam dan iets kunnen geven ter ondersteuning ? Ben hier helemaal niet in thuis. Dus dank voor jullie meedenken.....
Door Femke
#486015
ik zou het eens proberen met een visolie capsule waar ook borage olie in zit. Hema heeft ze wel staan.

En een voordeel: dat is nou eens géén drama om aan je kat te moeten geven ;D
Door Birgit
#486203
Bedankt Femke !
Nou ...... het probleem van Sam ( en ons ) is bekent !
Ik was het zo zat vanmorgen, vond het zo naar dat die kat zo kaal werd.
Dus ik heb hem onder de loep in het licht helemaal nagekeken.
Zie ik dus op een gegeven moment iets :o wegkruipen......

Zoeken zoeken....nergens meer. Sam onder de doushe gedaan, en helemaal gewassen. Hij vond het nog lekker ook. Daarna heerlijk droog gewreven in een handdoek gerold. Alle schilfertjes spoelden weg.

Maar niet dat IETS..... Ga nu naar de dierenwinkel om ampullen tegen vlooien.
Hoop dat het dan snel weg is.

Verdorie....weken geleden hebben we het hele huis gespoten en gedaan.
Is het dus toch nog niet weg !
Arm beest.
Door zurca
#486311
Femke schreef:
En een voordeel: dat is nou eens géén drama om aan je kat te moeten geven ;D
:-X :-X :-X
Meid eet haar eten niet als die olie erdoor zit ::)
Door zurca
#486314
Birgit schreef: Bedankt Femke !
Nou ...... het probleem van Sam ( en ons ) is bekent !
Ik was het zo zat vanmorgen, vond het zo naar dat die kat zo kaal werd.
Dus ik heb hem onder de loep in het licht helemaal nagekeken.
Zie ik dus op een gegeven moment iets :o wegkruipen......

Zoeken zoeken....nergens meer. Sam onder de doushe gedaan, en helemaal gewassen. Hij vond het nog lekker ook. Daarna heerlijk droog gewreven in een handdoek gerold. Alle schilfertjes spoelden weg.

Maar niet dat IETS..... Ga nu naar de dierenwinkel om ampullen tegen vlooien.
Hoop dat het dan snel weg is.

Verdorie....weken geleden hebben we het hele huis gespoten en gedaan.
Is het dus toch nog niet weg !
Arm beest.
Ik dacht nog toen ik je eerste berichtje las, "misschien vlooien" Een van onze katten had ook een flinke kale plek, en dus ook vlooien :-X
succes ik hoop dat je het snel onder controle hebt ;) Hier ben ik al 4 maanden bezig maar ze blijven komen :-X
Door Birgit
#486357
zurca schreef: Ik dacht nog toen ik je eerste berichtje las, "misschien vlooien" Een van onze katten had ook een flinke kale plek, en dus ook vlooien :-X
succes ik hoop dat je het snel onder controle hebt ;) Hier ben ik al 4 maanden bezig maar ze blijven komen :-X
Waardeloos hè ? Ik dacht ook aan vlooien, maar hij krijgt daar preventief iets voor, omdat we een tijd geleden ze dus wel hadden. Dacht dat het afdoende was.

We hebben er eigenlijk nog nooit last van gehad. Al 14 jaar !
En nu een aantal weken geleden voor het eerst :( Toen ook het hele huis gespoten..... Net naar de dierenwinkel geweest, en daar vertelde ze me dat het soms wel een jaar kan duren dat er niets van de eitjes meer uit komt ! Nou wat een vooruitzicht......
Door Birgit
#486363
Femke schreef: ik zou het eens proberen met een visolie capsule waar ook borage olie in zit. Hema heeft ze wel staan.

En een voordeel: dat is nou eens géén drama om aan je kat te moeten geven ;D
Femke, zal ik deze capsules zowiezo nu geven ? Ook al heeft hij die ampul nu tegen de vlooien ?
Door Femke
#486586
Birgit schreef: Femke, zal ik deze capsules zowiezo nu geven ? Ook al heeft hij die ampul nu tegen de vlooien ?
nou het kan zowiezo geen kwaad, het is zowiezo goed voor de huid ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door