Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#485529
Boris kwam vanmorgen thuis om te eten niks aan de hand, er was niets aan hem te zien. Ik heb de katten kippennekken en vleugels gegeven en ben naar boven gegaan om me aan te kleden. Toen ik later beneden kwam zat hij op de keukentafel en had hij ineens een bloedplek schuin onder zijn oor.
Ik keek en er zat een gaatje, ik erop gedrukt en er liep direct vloeistof uit. Ik keek eens van een afstand naar hem, Boris heeft een ontzettende dikke katerkop alleen nu viel mij toch ineens op dat die kant war het bloed zat zijn kop nog breder leek en ja hoor een heel abces van oog tot kin :-\
Ik heb het schoon gemaakt en ingespoten met zilver water, toen ik vanmiddag thuis kwam zag het er iets beter uit, ik heb de wond weer opengemaakt en weer ingespoten met zilverwater, ik kijk even aan of het beter gaat anders maar even een ABkuurtje halen.
Door Borke
#485551
Arme Boris :-[
Vroeger met onze buitenkatten hadden we wel vaker dat soor 'geintjes' en meestal loste het zich vanzelf op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#485579
Ik denk dat hij een aanvaring met een andere kat gehad heeft, dit is de eerste keer dat hij iets heeft, hij is meestal niet zo stoer dat hij gaat knokken , hij doet wel loeien alsof het luchtalarm afgaat maar echt de aanval zal hij zeker niet opzoeken. Ik vind em wel zielig nu hoor.
Door Birgit
#485604
Blehhhhh..... vervelend...! Ik hoop dat de troep eruit blijft. Sam had een keer een net zo'n bobbel op zijn rug zitten. Ook 2 keer opengemaakt, en heb er toen betadine ( ik had niets anders op dat moment ) in gedaan. Is over gegaan.
Door Borke
#485681
Birgit schreef: Blehhhhh..... vervelend...! Ik hoop dat de troep eruit blijft. Sam had een keer een net zo'n bobbel op zijn rug zitten. Ook 2 keer opengemaakt, en heb er toen betadine ( ik had niets anders op dat moment ) in gedaan. Is over gegaan.
Dat is ook wat de dierenarts adviseert om te doen, tenzij het zo groot is dat de boel gehecht moet worden of niet over gaat en om AB vraagt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#485716
*marianne* schreef: even een domme vraag; wat is zilverwater???
Nee hoor is geen domme vraag.
Zilverwater werd voor dat de antibiotica werd uitgevonden gebruikt als antibiotica. De zilverdeeltjes die erin zitten dringen bij bacterien binnen en doden die.

Tik bij google maar een zilverwater in of colloidiaal zilverwater
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 06 feb 2006, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#485741
jeempie Syl wat sneu voor Boris. Geef hem maar een dikke kus op zijn heerlijke katerkop :-* :-* :-* :-*
Door zurca
#485967
Wat sneu voor Boris...Is tie een keer zo stoer geweest om over te gaan tot een aanval, komt tie zo gehavend uit de strijd :-\
Dikke knuffel voor hem :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#486030
zurca schreef: Wat sneu voor Boris...Is tie een keer zo stoer geweest om over te gaan tot een aanval, komt tie zo gehavend uit de strijd :-\
Dikke knuffel voor hem :-*
Het wil niet eens zeggen dat hij zo stoer geweest is om met een vreemde kater te vechten, vlak Pyts en Phoebe ook niet uit. Phoebe is een beetje de underdog geworden en die valt aan als ze zich bedreigd voelt door Pyts of Boris. Pyts is een regelrecht kreng die zit haar moeder bij iedere gelegenheid achterop. Ik heb hem vandaag nog niet weer gezien, gisteren liet ik de honden naar buiten en toen glipte hij mee, dus ik kon niets meer opspuiten, en vanmorgen was hij nog niet present.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#487872
Het abces is leeggelopen en is bijna weg, dus gelukkig zonder AB kuurtje opgelost, lang leve het zilverwater :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#495262
Voorbarig geweest dus, wang was weer opgezet en gisteren weer opengebarsten, inhoud van het abces even leeggeschud in de gordijnen en over het pc bureau >:(
Morgen maar even de DA bellen en een ABkuurtje ophalen
Door Nelly
#495477
Agossie, arme kater :-\ Nu het abces leeg is zal hij wel minder pijn hebben denk ik zo? Ach en die gordijnen kun je toch wassen of laten stomen?
Door karin2
#495564
sylvia schreef: Gordijnen zijn alweer schoon ;)
zou je de volgende keer niet een donkerder kleur nemen ? of iets met spikkeltjesmotief :P
hopelijk knapt Boris snel weer op
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door