Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
#485427
vanochtend bij strikkers geweest, en hij zag precies wat ik zag en wat ik bedoelde, het probleem komt niet zozeer uit de heupen, de heupen doen wel mee, en hebben ook last daarvan, maar het probleem ligt toch bij de PL, hij schrok wel een beetje van de graad van Pl die ze heeft, ook haar onderug doet mee, en daar heeft ze ook last van, ze belast nu teveel haar linkerkant en die gaat ook pijnklachten geven,

normaal opereert hij niet snel puppen van deze leeftijd met Pl, maar hij vond dora wel een spoedgeval, heb nu metacam alvast meegekregen en volgende week woensdag wordt ze geholpen, ik ben helemaal misselijk van de spanning, mijn kleine meisje al zo'n pittige operatie op 18 weken en dan de narcose..brrr

daarna een flinke revalidatie, ook is er een kans dat er een herhaal operatie nodig is, omdat haar botten nog zacht zijn is er een kans dat de pennen er niet goed in blijven zitten, dus ook na de weken revalidatie voorzichtig aan doen..

ik wist in mijn hart dat er iets was maar zo erg en dat ze al zo snel geopereert moet worden had ik niet gedacht. haar knie zit zo los als het maar zijn kan en vliegt er gewoon naast met de minimale beweging,

dus geen HD wat we dachten maar dit..nu is de kans op herstel wel groot, even doorbijten maar.

groetjes simone
Door chamourel
#485444
precies zoals Karin het al vermoede......... :'(
helaas is het al zo verslechterd dat opereren echt nodig is........
18 weken is precies de leeftijd waarin het zich juist openbaard.
de ernstige graad waar het nu dus in zit , moet het haast wel zo zijn dat dit bij de fokker ook al zo was.
ik weet niet of ze daarop getest zijn ? (bij ons is dat nog verplicht)
misschien help het te weten dat deze operatie een hele grote kans van slagen heeft, wat dus wel heel belangrijk is , is dat jullie proberen haar na de operatie rustig te houden dat ze het niet forseerd.
en het allerbelangrijkste wat ik je mee wil geven is.
heb geduld, heel veel geduld.
sterkte lieverd en een dikke knuffel voor je meiske :-*
Door K@rin
#485527
Hè, bah wat naar .......
Ik was er inderdaad al bang voor !
Maar welke graad heeft ze dan ?
Wanneer de groef nog niet afgesleten is, kan men misschien volstaan met het aanleggen van bandjes ...
Daarbij loop je inderdaad wel de kans, dat het nog een keertje moet, maar dan hoeven ze nu nog niet het gewricht open te maken.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de pechvogel ...........
Door ginny
#485605
Karin & Pyrs schreef: Hè, bah wat naar .......
Ik was er inderdaad al bang voor !
Maar welke graad heeft ze dan ?
ze heeft nu graad 4, zowiezo zei hij, dus even afwachten wat en hoe ze het precies gaan doen..ik wil er zelf bij zijn, even vragen of dat mag.

ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor jullie steun en warme woorden, het nieuws is toch ingeslagen als een bom, maar we gaan er 100% voor, zo'n jonge pup heeft nog een heel leven voor d'r, dus we gaan een goede revalidatie ervan maken, zodat ze van de zomer weer lekker jonge hond kan zijn.

groetjes simone
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door