Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marius
#484644
Hallo

Eén van mijn vier hondjes heeft een enorme gevoelige maag en darmen.
Hij krijgt nu brokken maar daar wil ik vanaf en zou KVV gaan voeren.

Heeft er iemand suggesties van welke KVV het beste zou zijn voor dit probleem?

Alvast bedankt.
Door Lizzy
#484654
Oei. Ik denk dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is.... Dit is ZO hond afhankelijk! Er zijn honden met gevoelige maag/darmen die het uitstekend doen op merk X terwijl een andere hond het er niet goed op doet.

Maar 1 troost: honden die steriele voeding eten (brokken) krijgen een veel betere darmflora op verse/rauwe voeding!

Dus meestal kost het wat tijd om ze over te schakelen maar als ze overgeschakeld zijn herken je ze na 6 maanden niet meer terug en is er niks over van 'de gevoelige maag en darmen'.
Door conleeuw
#484659
ik denk dat ik dan had gekozen voor een voer waar geen granen in zitten verwerkt. Ik ken niet alle KVV's en weet dat er vaak in compleet KVV granen zitten, maar gezien dat jou hond een erg gevoelige maag heb denk ik dat ik granen buiten zijn dieet zou houden ;)
Door Lizzy
#485207
Ik zie eerlijk gezegd geen nut om Carnibest Diabetes te gaan geven. Je gaat van zeg 60% koolhydraat (brokken) naar 6% koolhydraat (versvleesvoeding) en dat mini beetje gepofte witte rijst zijn de meeste honden niet allergisch of overgevoelig voor hoor. In mijn ogen kies je het beste voor een merk waar je op dit moment makkelijk aan kan komen. Als dat Energique is: dan Energique. Als dat Duck is: dan Duck. Als dat Carnibest is: dan Carnibest. En de gewone normale soorten.

Langzaam overschakelen en kijken hoe je hond het daar op doet. Desnoods ga je wat later (als het goed gaat) ook eens afwisselen.
Door Marius
#485271
Zou het goed zijn voor hem dat ik hem 's morgens dan nog korrels geen en 's avonds zijn KVV en zo stilaan overschakel?
Brokken en KVV mag ik niet mengen zeker?
Door conleeuw
#485280
[quote="Marius"]
Zou het goed zijn voor hem dat ik hem 's morgens dan nog korrels geen en 's avonds zijn KVV en zo stilaan overschakel?
Brokken en KVV mag ik niet mengen zeker?

[/quote]
ik zou gewoon meteen de overstap maken ;D als zijn darmen last hebben van de brokken blijf je hem dus pesten en kan je niet de mogelijke/waarschijnlijke positieve effect van de KVV zien ;)
Door Marius
#485286
Ah ok dan gaan we dat proberen.

Ik wilde die brokjes enkel nog geven omdat ik hier gelezen had dat je met een hond met problemen aan maag en darmen voorzichtig moet zijn met het overstappen.

Heeft er iemand een idee hoe lang het zou duren voor hij minder last heeft als ik hem overschakel?
Door Floortje
#485342
energique nr1 bevat behoorlijk wat graan. nr4 niet.
mijn hond had ook last van zijn darmen en die heb ik in 1 keer overgezet op energique nr4, hij had nergens last van
Door Lizzy
#485343
[quote="Floortje"]
energique nr1 bevat behoorlijk wat graan. nr4 niet.
mijn hond had ook last van zijn darmen en die heb ik in 1 keer overgezet op energique nr4, hij had nergens last van
[/quote]

Energique: 6% koolhydraat in nr 1. En de nr 4 bevat 4,2% koolhydraat. Dus dat lijkt me nogal meevallen, met die hoeveelheid koolhydraat in nr 1 ;)
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 feb 2006, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bianca
#485400
Ik heb mijn hond direct overgezet van brokken naar vuile pens en een dag later naar vlees-pens compleet van AHV, de (zeer ernstige!) diarree was ook direct over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door