Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door noesje
#485242
Hoi Allemaal,

Dit gaat erg goed, de hond at direkt alles rauw en met smaak op, ik heb smuldier compleet gekocht, een zak gesneden runderhart, en kalfsgehakt. Tussendoor geef ik hem ossenstaart, welke hij afkluift tot aan het bot. Het bot laat hij liggen en kauwt hij niet helemaal op.

Ik ben zeer enthousiast, ik vind dat hij rustiger is, relaxter (verzadigd en gelukkig van het lekkere eten?)

Hij poept veel minder vaak.
De ontlasting die hij produceert is miniem te noemen.
Na de eerste dag had hij 2 keer wat slijmerige poep, maar daarna poepte hij veel minder dan anders en donkerbruin van kleur. Het was hiervoor allemaal vooral lichtgeel van kleur en vaak veel en breiïg. Hij poepte zich helemaal ongans van die geperste droge brok.

Ik heb zakjes vlees voor hem gemaakt van ongeveer 130 gram per portie...ook wat gemalen groente erbij gedaan wortel en witlof. Elke dag haal ik een zakje eruit voor hem...
Je kunt wel stellen dat ik blij met deze vonst ben, en hij ook.

groeten van Noes..
Door Borke
#485255
Klinkt goed Noesje ;D
Wellicht is het een idee om bij de afdeling 'menu' van Barfplaats even precies de verhoudingen op te geven van wat je voert.
Want als je regelmatig hart voert,dn krijgt je hond te veel orgaanvlees.
Ik vond het zelf in het begin heel prettig om anderen naar mijn menu's te laten kijken en tips en adviezen te ontvangen van ervaren Barfers, daar heb ik veel van geleerd 8)
Door noesje
#485283
hoi Astrid,

Ik heb de excell sheet proberen te downloaden, dit wilde wel..maar de tabel werkt niet...ik kan niets invoeren....zodoende is het een beetje natte vingerwerk geworden...
ik moet een en ander ff uitzoeken..

groetjes,
Noes...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door