Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#483968
Tijdens het uitpakken van de rundertong kwam er ook eens stukje oor uit de zak vallen. Is dit nou een koeien oor en mag ik dit gewoon geven... Hij verkoopt als het goed is alleen maar rund maar was bang dat het van een varken was

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#484006
Het zal wel rund zijn , maar als het varken is en het zat in dezelfde zak als de tong dan kun je die tong ook wel gevoegelijk weggooien als je geen varkensvlees voert vanwege aujeski
Gebruikersavatar
Door cheeta
#484009
volgens mij is dit een varkens oor, maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet, ik zou het voor de zekerheid niet geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#484025
cheeta schreef:

volgens mij is dit een varkens oor, maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet, ik zou het voor de zekerheid niet geven.
waar denk je dat aan te kunnen zien?
Door Bullekes
#484028
nou de tong was wel zo groot (zie mijn weblog) dat dat echt van een rund was ;D Ik dach ook altijd dat koeie oren ene vouw haden en varkens beetje slappe hangoren ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#484031
Bullekes schreef: nou de tong was wel zo groot (zie mijn weblog) dat dat echt van een rund was ;D Ik dach ook altijd dat koeie oren ene vouw haden en varkens beetje slappe hangoren ???
Ik neem aan als hij alleen rund verkoopt dat er gen varkensoor tussen kan zittenm, bij twijfel zou ik even bellen, maar wat ik al eerder zei, als dat oor varken is en je voert geen varken vanwege het gevaar van auleski dan kun je die tong ook weggooien als die indezelfde zak heeft gezeten wegens besmetting.
Door roefus
#484046
Ja, maar dan kan ik me zoveel afvragen.
Als ik in een slagerij rundvlees koop en dit ligt netjes náást het varkensvlees.
En door welke handen werd het neergelegd....raakte iemand misschien beide soorten vlees aan ????
Behalve bij een Islamiet (die geen varkensvlees verkoopt) denk ik eigenlijk dat dit risico er dus steeds inzit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#484050
roefus schreef: Ja, maar dan kan ik me zoveel afvragen.
Als ik in een slagerij rundvlees koop en dit ligt netjes náást het varkensvlees.
En door welke handen werd het neergelegd....raakte iemand misschien beide soorten vlees aan ????
Behalve bij een Islamiet (die geen varkensvlees verkoopt) denk ik eigenlijk dat dit risico er dus steeds inzit.
In principe mogen rund en varken niet zo bij elkaar vervoerd worden en inderdaad kan besmetting ook voorkomen bij de slager als die de boel niet goed gescheiden houdt. Dus daar zou je ook uit kunnen concluderen dat je gewoon een karbonaadje kunt voeren daar hij bij de slager al zij aan zij met de runderlap heeft gelegen.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#484810
Er zijn varkens met staande oren en er zijn rassen met hangende oren, maar ik vind het moeilijk om van een foto te beoordelen of dit nu een varkenoor of een koeieoortje is, toch maar even navragen dus.
Door tieneke
#484829
Ik dacht ook aan en varkensoor bij het zien van de foto.
Even bellen voor de zekerheid?
Door Bullekes
#484831
stel het is een varkensoor......

ZOuden jullie de tong dan weggooien omdat dat bij elkaar in de zak heeft gezeten of zeggen jullie de kans op besmetting is zo klien ik zou het gewoon voeren
Door chamourel
#484838
heb ff op google gekeken voor het model ;D ;D ;D
en kom tot de conclusie dat ik vind dat het een varkensoor is :-\
runderoren zijn evengelijk aan beide kanten, en varkeneoren hebben een kortere schuine kant...
eh snap je ;D ;D ;D
maar voor de zekerheid kan je beter ff bellen of gewoon weggooien.
Door jeanne
#484861
tieneke schreef: Of in je soeppie gooien,doen ze hier ook :-X
dat oor???????????????

tong aten we vroeger thuis wel eens met kerst, maar IKKE niet, yuk, alleen al het aanzicht van die tong in een pan water :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door