Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#48016
Heb je al gefietst?

Misschien is het anders handig om haar voor die tijd even goed 'warm' te masseren, dan komt de doorbloeding ook beter op gang.

Gewoon bij de voor - en achterpoten flink wrijven.
Door Helen
#48043
Zo, ik heb net een kwartiertje gefietst. Eerst was ze echt stijf en na een stukje fietsen zag ze twee katten rennen en daar raakte ze echt opgefokt van en ze kreeg direct een andere houding. Volgens mij loopt ze niet kreupel meer. AL ben ik denk ik niet objectief meer. Ik zit iedere keer te kijken of ze rechts niet net een korter stapje neemt. Pff, iemand anders moet even kijken, want onderhad zie ik spoken. Ze loopt denk ik dus eerder iets stijf, maar dat verbeterde wel gedurende het fietsen. Ze loop aan de fiets ook anders dan los in het bos. Aan de fiets heeft ze een "blik op oneidig loopje". Ze weet nooit hoe lang we gaan fietsen. Het varieert nl van een uur tot een kwartier. Dus ze loopt economisch. Alleen als we richting huis gaan heeft ze zoiets van "hee, we gaan niet heel ver dus effe rennen nog."

Femke hoe kijkt Dorit naar het gangenwerk? Moet je een stukje rennen of zo met de hond?

groetjes Helen
Door Femke
#48048
Ik moest met Sunday een stukje lopen, langzamer, sneller, naar Dorit toe en van haar af, linksomkeert en rechtsomkeert maken, stoepje op en stoepje af. Dat was het zo'n beetje

(en dat is erg prettig als je verkeerde schoenen aan hebt en al de hele dag door Den Haag en Amsterdam gesjouwd hebt ;D ;D)
Door Femke
#48049
Helen schreef: . Aan de fiets heeft ze een "blik op oneidig loopje". Ze weet nooit hoe lang we gaan fietsen. Het varieert nl van een uur tot een kwartier. Dus ze loopt economisch.
Loopt ze hierbij ook in telgang?
Door Helen
#48050
Femke schreef:
Ik moest met Sunday een stukje lopen, langzamer, sneller, naar Dorit toe en van haar af, linksomkeert en rechtsomkeert maken, stoepje op en stoepje af. Dat was het zo'n beetje

(en dat is erg prettig als je verkeerde schoenen aan hebt en al de hele dag door Den Haag en Amsterdam gesjouwd hebt ;D ;D)
Aha, goede schoene dus. Ik heb een vouwfiets. Misschien neem ik die wel mee. Dan kan ze goed kijken hoe ze loopt met een beetje tempo over een langer stuk.

groetjes Helen
Door Femke
#48052
nou het zijn maar kleine stukkies hoor, amper de moeite waard om op de fiets te stappen (bovendien zal ze op een afstand niet zoveel meer kunnen zien)

Bji Sunday had ze binnen 5 minuten in de smiezen waar en hoe hij kreupelde.
Ik weet niet hoe het bij de andere Dorit-gangers is? Ine en Lizzy zijn geweest met honden met klachten en die vrouw met de herders ook (hoewel zij voor sportkeuring ging)
Door Helen
#48059
Femke schreef: ik moet zo naar school, ben wel benieuwd of je hond nou in telgang loopt naast de fiets of niet???
Anders lees ik je antwoord vanavond wel
Nee aan de fiets niet. Dat gaat te hard. Ze telgangt als ze aangelijnd naast me loopt en als ze heel hard heeft gesprint een poosje dan telgangt ze daarna ook een stukje. Om uit te rusten lijkt het wel en daarna draaft ze weer.
Heb je aan DOrit gevraagd over het telgangen van Sunday?
Door crutz
#48095
hier die vrouw met die herders ;D

moest inderdaad ook lopen met ze,
maar niet veel en niet erg hard, gewoon gangwerk is wat Dorit wilde zien
met Umi wel wat langer gelopen, maar die liep ook niet normaal ;Ddie springt alleen nog maar naast je ;D ;D ;D dus daar had ze ff meer tijd nodig om naar te kijken ;)
Door Femke
#48398
Helen schreef: Nee aan de fiets niet. Dat gaat te hard. Ze telgangt als ze aangelijnd naast me loopt en als ze heel hard heeft gesprint een poosje dan telgangt ze daarna ook een stukje. Om uit te rusten lijkt het wel en daarna draaft ze weer.
Heb je aan DOrit gevraagd over het telgangen van Sunday?
Nee niet in de zin van dat ik nu weet dat het betekent, ik heb wel verteld dat hij heel snel (in de zin van: al na korte tijd)telgangde en tegenwoordig ook als hij los liep en zonder fiets erbij. Later stelde ze me nog een vraag erover.

Voehâh :D op Doggy heb ik er weleens wat over gevraagd en toen zei iemand me dat het kon komen door rugproblemen.
Door crutz
#48473
Femke schreef:

Hahaha van de meeste weet ik de echte naam wel, van jou blijkbaar niet zo 1, 2, 3 :-[ :-[ :-[
staat boven mn onderschrift, is niets geheimzinnigs aan ;) ;) ;)
Door Helen
#48683
Ordell schreef: Sommige honden lopen nu eenmaal vanaf jongs af aan in telgang. Meestal betekent het niets.
Ah, da's fijn om te horen. Al doet Balou het niet vaak.

groetjes Helen
Door Femke
#48752
Ordell schreef: Sommige honden lopen nu eenmaal vanaf jongs af aan in telgang. Meestal betekent het niets.
Sunday ging ineens veel vaker telgangen vandaar dat ik het vroeg.

Hij loopt ook al zijn hele leven in telgang.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door