Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#484596
Axel heeft enorme voorhuidontsteking :( Er hangt geel-groene pus aan zijn piemel en ik vind overal in huis van die vieze druppels >:(
Nou heeft darqan daar ook last van, maar die is zo gewoon dat zijn piemelding gespoeld wordt. Hij vindt het zelfs prettig ::)
Axel dus niet, ik ben er in die week dat hij hier is nog niet in geslaagd om het ding schoon te maken. Volgens mij heeft hij er pijn aan, wat me niet zou verwonderen, zijn voorhuid zit knalrood.
Ik ga hem cranberry bijgeven en ook vit c, maar ik vind nu het spoelen heel belangrijk. Probleem is ik heb handen te weinig om hem vast te houden. Van zodra ik er nog maar aankom, begint hij te piepen en hij zou zelfs happen.
Kan 2 dingen doen: wachten tot mijn man thuiskomt dat hij me helpt of naar de dierenarts.
Ik zou voor het laatste kiezen, hij moet even een volledige check-up krijgen en een chip en een ontworming MAAR axel is als de dood om in de auto te springen. Ik probeer hem dat nu positief aan te leren, maar een rit naar de dierenarts is dan geen goed idee *zucht*
`t Is altijd wat he. Ik snap trouwens niet dat ze bij het pleeggezin niks aan die puspiemel gedaan hebben. De meeste mensen zien het zelfs niet eens denk ik.
Ik dus wel en ik vind het een heel onprettig iets voor axel.

Sorry `t is een heel verhaal geworden, maar ik heb even 2 vragen:

Iemand die een tip heeft om in je eentje een piemelspoeling te doen ???

ALS ik dan toch naar de da ga, en die wil een AB-kuurtje voorschrijven: ja of neen??? Ik zou het op zich niet slecht vinden want zijn voorhuid is er erg aan toe.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#484603
kun je niet voorzichtig beginnen met een kletnat doekje zonder de echte spoeling te doen? Dat hij er een beetje aan went dat iemand "zomaar" aan zijn piemel zit? Als hij dat niet gewend is en het doet ook nog zeer dan lijkt me een spoeling een beetje te veel van het goede.
Door Lizzy
#484612
Oh jee.... moeilijk.....

Je zou hem misschien een snuitje om kunnen doen zodat hij in ieder geval niet kan happen? Ik vrees toch dat het erg lastig is hoor, in je eentje..... Wat voor spul heb je om te spoelen? Als je echte voorhuidcleaner gebruikt, heb je (denk ik) goede kans dat dat ook brand als de pest.... Is het misschien een idee om zijn piemel (waar het rood is) in te smeren met calendula?

En een AB kuurtje: ik zou dat overlaten aan de DA. Als het echt nodig is (zeker gezien het feit dat hij het schoonmaken niet toe laat): dan heb je gewoon geen andere keuze... dan moet het maar.....
Door nelb
#484622
Ik heb ook een reutje met een ontstoken voorhuid. Ik spoel elke week en ik maak nog een keer schoon met een watje. Hij vindt het ook helemaal niet erg en gaat er gewoon voor liggen. Ik merk niet dat het wat zou prikken.
Met het onhandelbaarheid probleem kan ik je niet helpen. (hij vindt klitten uit zijn haren kammen veeeel erger). Wellicht is eerst wennen door met een watje zacht te poetsen een optie?
Als de DA antibiotica voorschrijft heb je ook grote kans dat het om een spoeling gaat.
Groet,
Nel
Door *Axel*
#484628
Ivonne schreef: kun je niet voorzichtig beginnen met een kletnat doekje zonder de echte spoeling te doen? Dat hij er een beetje aan went dat iemand "zomaar" aan zijn piemel zit? Als hij dat niet gewend is en het doet ook nog zeer dan lijkt me een spoeling een beetje te veel van het goede.

Ja dat doe ik al een week, meerdere keren per dag. Gewoon beetje zijn piemel strelen, dat laat hij wel toe. (Gelukkig heb ik hier geen buren die naar binnen kunnen kijken ;D)
En ook al paar dagen met een nat doekje de viezigheid wegwassen. Dat gaat ook.
Maar spoelen? No way >:(
Door *Axel*
#484630
Lizzy schreef: Oh jee.... moeilijk.....

Je zou hem misschien een snuitje om kunnen doen zodat hij in ieder geval niet kan happen? Ik vrees toch dat het erg lastig is hoor, in je eentje..... Wat voor spul heb je om te spoelen? Als je echte voorhuidcleaner gebruikt, heb je (denk ik) goede kans dat dat ook brand als de pest.... Is het misschien een idee om zijn piemel (waar het rood is) in te smeren met calendula?
Dat snuitje omdoen doe ik liever niet. Het beest heeft al stress genoeg en ik zet me wel in een positie dat hij niet in me kan happen.
Ik gebruik ofwel afgekoeld gekookt water. Ofwel afgekoelde kamillethee.
Ik denk dat de calendula geen effect zal hebben. 1 min nadat ik de pus van zijn piemeltje gewassen heb, hangt er een nieuwe druppel.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#484701
hmmm, lastig ....

toch maar even op deze manier volhouden? en eventueel toch maar een AB erin.... zo'n pijnlijke puspiem kan ook de bedoeling niet zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat sinds Bas gecastreerd is, hij zelden meer een puspiem heeft :-[ maar goed dat kan ook komen omdat het toen nog een brokkenhond was.

ik wens je veel wijsheid en succes!
Door Lizzy
#484711
Castratie helpt inderdaad 9 van de 10 keer tegen puspiemels. Als het zoooo moeilijk is bij hem he, dan ging ik toch naar de DA en dan moet er desnoods maar een AB in hoor...... Tis niet anders........
Door *Axel*
#484775
Dinsdag komt Cor thuis. Ik ga het dan nog een weekje de tijd geven om te proberen om te spoelen. Hij loopt er waarschijnlijk al lang mee, `t zal dan op dat weekje ook niet komen.
Castratie doe ik niet, tenzij het medisch noodzakelijk is. Voorlopig vind ik deze vieze piemel niet een reden en het extra schoonmaken in huis neem ik er ook nog bij ;)
Door *Axel*
#492285
Ben dus toch gewoon de 7de naar de da geweest. Axel een roesje moeten geven, want er was niks mee aan te vangen.
Hij is helemaal onderzocht en gezond bevonden :D
De voorhuidontsteking was niet eens zo erg, even goed gespoeld en een AB zalfje erin, eenmalig.
Is al veel beter, maar probeer elke dag eraan te komen en wat af te wassen en hopelijk binnen een tijdje kan ik het spoelen.
Hij is ook gechipt en geent en ontwormd dus helemaal in orde nu :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door