Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Valerie*
#484461
hallo,
ik zal eerst eventjes wat achtergrond informatie geven
ik heb een bull terrier reu van 6 maandjes oud
hij krijgt jarco brokjes en kreeg altijd 1 plak duck per dag (wat hij heerlijk vond) maar gewoon meer als extraatje dan als hoofdvoer dus
hij kreeg een darminfectie dus zat 3 weken aan de gekookte kip en rijst, en brokjes geweekt in yakult.. nu ga ik rustig weer over op brokjes (hij heeft eindelijk weer normale ontlasting)
ik wil eigenlijk wel weer overgaan op carnibest, maar nog niet helemaal dus bv vandaag brokjes en morgen carnibest.
nu hoor ik over de ontgiftingsperiode en vraag ik me af of dat wel goed is nadat hij dus darminfectie had, en zijn darmpjes nu nog steeds gevoelig zijn..
en ik weet ook niet welke hoeveelheden kvv hij zou moeten krijgen??
Door Bianca_Cailin
#484470
Hoi,

Cailin heeft ook een darminfectie gehad toen ze iets van 8 of 9 weken oud was en ben kort daarna overgegaan op Energique en dat ging super!!! De ontlasting werd al snel beter en minder. Ze heeft praktisch geen ontgiftingsverschijnselen gehad, maar volgens mij verschilt dat echt per hond. En wat de hoeveelheid betreft, dat staat wel op de verpakking, maar dat verschilt ook per hond. Voeren op het oog, zoals ze hier zeggen, dat is beter. Cailin krijgt nu ongeveer een kilo Energique verdeeld over de dag en volgens de richtlijnen mag ze meer, maar als ik dat doe wordt ze tonnetje rond. Af en toe een kalfsbot of geiterib extra en ze ziet er heel goed uit...aldus de trotse eigenaresse ;D
Door Audrina
#484488
Hou er, als je overstapt op Carnibest, wel rekening mee dat Carnibest iets vetter is dan de meeste kvv's en dat je dus het beste kan beginnen met Carnibest light, vooral omdat je hond op het moment toch al gevoelige darmen heeft.
Ontgiften, dat verschilt per hond. De ene hond heeft er enorm last van, bij de andere hond merk je niks. Dus het is van te voren niet te zeggen of het bij jouw hond te zwaar gaat worden voor zijn darmen. Ik zou het gewoon proberen, misschien gaat hij er een beetje van aan de diarree maar dat kan bij een "gezonde" hond ook gebeuren.
Door Audrina
#484501
Ik zou zelf voor Carnibest of Energique gaan. Maar dat is alleen omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb met mijn eigen honden en met andere merken ben ik niet zo bekend. In Duck zit geloof ik iets meer graan dan in andere kvv's.
Gebruikersavatar
Door Binno
#484531
Onze oudste heb ik, na een heel leven gesukkeld te hebben met chronische darmproblemen, nog rond zijn 10 jaar met succes overgezet op kvv (Duck).
Van ontgiftingsverschijnselen had ik toen nog helemaal niet gehoord, en die zijn blijkbaar heel goed meegevallen want ik heb niks gemerkt. Behalve dan dat hij enorm opgeknapt is.
Je zou inderdaad eventueel wat probiotica kunnen bijgeven om zijn darmflora een extra steuntje te geven.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#484541
Mijn hond had behoorlijke darmproblemen. Hiervoor kreeg ze speciale brokken van de da. Dat hielp geen zier. >:(
Vervogens ben ik in één keer overgestapt op Carnibest eend/rijst (Omdat ze vlgs de da een voedingsallergie zou hebben ::)) Ik had zo iets van, erger dan nu kan toch niet. Ik heb niets gemerkt van ontgiften.
Vanaf de 2e dag was de ontlasting goed!
Vervolgens ook ander vlees geïntroduceerd, dat ging prima! Nu krijgt ze volledig barf.
Door Maaike_L
#484819
[quote="SuperTyson"]
welk kvv raad jij mij aan?
ik zelf woon in lelystad weet dat ze soms duck hebben maar niet altijd, ook weet ik een verkooppunt van energique
verder nog tips?
[/quote]

Bij Tropica verkopen ze AHV, hebben ze eigenlijk altijd wel in meerdere dozen op voorraad.

Mijn hond had als pup de ene darminfectie na de andere. In één keer op AHV overgestapt en daarna zelfs nooit meer diarree gehad. Ik geloof dus niet echt dat de darmen na zo'n infectie te zwak zijn voor het vlees, denk juist dat het goed is er geen rommel meer in terecht te laten komen als die darmen net zo'n oplawaai hebben gehad,
Door Maaike_L
#485253
[quote="SuperTyson"]
hoe ziet dat eruit :-[

ik heb daar heel vaak voor kvv gezocht.. maar zag alleen af en toe duck en pakken zoals rodi pens en dooie kuikens :-\
[/quote]

Wanneer je binnen komt hebben ze rechts om de hoek twee vriezers staan. Helemaal onderin staat vaak minimaal één doos waarop staat 'AHV vlees-pens compleet'. Er liggen vaak ook wat losse zakjes bij. Een doos bevat 15 kg en kost daar 27,- Vraag er anders gerust eens naar.
Door Valerie*
#485441
en er werd ook gezegt carnibest light omdat zn dampjes nog gevoelig zijn..

hij mag nu best wel weer een beetje aankomen.. door de diarree is hij wel wat afgevallen.. hoe moet ik dat doen? of is vet nu te slecht voor zn darmen en dat maar ff afwachten tot hij vanzelf weer dikker wordt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door