Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marius
#483757
Hallo allemaal

Ik zou mijn honden gedeeltelijk willen zetten op Energique.
Ik zou ze 's morgens Energique willen geven en 's avonds brokken.
Is dit goed volgens jullie? Of moet ik een ander schema toepassen?

Groetjes
Greet
Door Lizzy
#483884
;D

Sec gezien ben ik het met Sylvia eens. Hoe minder brok, hoe beter. Beter geen brok. Maar als je wel brokjes wilt blijven voeren, dan kun je prima 's morgens Energique en 's avonds brokken geven (of andersom). Je kunt ook een paar dagen vers en een paar dagen brok geven. Net waar jouw honden het beter op doen!
Door Bianca1
#483996
Ik ben toen begonnen met 3 dagen energique en 4 dagen brok, ofzo. Dit schema heb ik niet meer dan twee weken gevolgd ;D Echt, je zult zien hoe heerlijk je hond zijn vlees zal vinden, en dan is de verder de keus aan jou...
Door Marius
#484095
Zijn die brokken echt zo ongezond? Welk merk zou ik volgens jullie nog wel kunnen geven?
Wanneer ik enkel Energique geef, hebben ze dan voldoende met een kauwbeentje voor hun tandjes?
Door Marius
#484113
Dat is toch hetgeen ze mij altijd hebben wijsgemaakt. Dat ze brokjes nodig hadden voor het kauwen en dat dit goed zou zijn voor hun tandjes.
Door Marius
#484136
Ah ok, dan hebben ze mij inderdaad iets wijsgemaakt al die tijd. :)

Dus zou het beter zijn om ze volledig over te zetten op Energique ipv 's morgens nog brokken te geven?
Door roefus
#484137
[quote="Marius"]
Ah ok, dan hebben ze mij inderdaad iets wijsgemaakt al die tijd. :)

Dus zou het beter zijn om ze volledig over te zetten op Energique ipv 's morgens nog brokken te geven?


[/quote]

ik denk van wel, maar ik weet láng niet alles.
ben er ergens wél van overtuigd.....dat ze de brokjes vanzelf 'minder' gaan vinden.
en dat je dan vanzelf de brokjes hard gaat minderen.
Door Marius
#484142
Ja ik vind die barf wel interessant, maar het lijkt mij echt wel moeilijk om dit te leren. Of is dit maar een idee? Ik zag ook dat je botten en nekken en zo moet geven en daar heb ik wel wat bang van hoor.
Ik ga ze dan wel overzetten op Energique al en voor de Barf kan ik nog zien.
Door Marius
#484168
Ja dit geeft mij natuurlijk wel een héél andere kijk om brokken. Laten we maar ineens overschakelen op Energique!!
Door roefus
#484173
[quote="Marius"]
Ja ik vind die barf wel interessant, maar het lijkt mij echt wel moeilijk om dit te leren. Of is dit maar een idee? Ik zag ook dat je botten en nekken en zo moet geven en daar heb ik wel wat bang van hoor.
Ik ga ze dan wel overzetten op Energique al en voor de Barf kan ik nog zien.
[/quote]

kan ik me wel wat bij voorstellen.
maar ik denk dat heel velen zijn begonnen met kvv en langzaam iets erbij gingen barfen.
niets hoeft tenslotte ineens.
en er zijn er genoeg die er kvv naast blijven geven.
je merkt vanzelf wel of je de smaak om te barfen 'te pakken krijgt'.
haha.....ik hoop je hond !!!
Door Truus
#484177
[quote="Marius"]
Ja dit geeft mij natuurlijk wel een héél andere kijk om brokken. Laten we maar ineens overschakelen op Energique!!
[/quote]
Groot gelijk, je hond zal er blij mee zijn. Er zijn nog meer merken versvlees hoor. Lekker aan laten wennen en dan langzaam aan meer lezen over het geven van botten enz.
Vraag alles wat je weten wilt ;).
Succes ! Ik weet niet waar je woont maar sommigen doen hier samen met het inkopen. Hoe groter de hoeveelheid, des te goedkoper het wordt.
Door Marius
#484185
Ik woon in de omgeving van Antwerpen, maar om een grotere hoeveelheid aan te kopen wil ik wel een eindje rijden. Natuurlijk niet tè ver zodat het niet ontdooit :)

Moest er hier zo iemand zijn die een grote hoeveelheid aankoopt van Energique, ik wil gerust wel meedoen hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door