Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door webster
#483962
mijn hond heeft met grote regelmatig spoelwormen ,en niet zón een klein beetje. Dus zit er niets anders op dan met de reguliere wormmiddelen de strijd aan te gaan.Maar dit vind ik toch niet zo erg fijn i.v.m de darmflora.wat kan ik doen en geven om de wormen op meer natuurlijke wijze te bestrijden
Door Lizzy
#483966
Op nummer 1 vind ik staan: een goed probiotica product!

Dan:

Bij een steeds terugkerende spoelwormbesmetting kun je ook het homeopathische middel Cina D6 geven. Drie keer per dag 1 dosis, gedurende 6-8 weken.

En: teentje knoflook uitknijpen en mengen met fijngeplette pompoenzaden. Dit mengen met verse tijm en honing. Balletjes van maken en aan je hond voeren. Je kunt ook met regelmatig fijngemaakte pompoenpitzaden blijven geven (ik geef 2 keer per week een eetlepel gemalen pompoenpitzaden aan mijn honden).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 04 feb 2006, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Qwertu
#483993
Lizzy schreef:
Dan:

Bij een steeds terugkerende spoelwormbesmetting kun je ook het homeopathische middel Cina D6 geven. Drie keer per dag 1 dosis, gedurende 6-8 weken.
Cina D6 inderdaad. Daar hoor je vaker goede resulaten van
_____

Offtopic

Lizzy: je weet veel op verschillende gebieden, mag ik vragen of je dat puur en alleen uit interesse hebt geleerd of dat je er een opleiding in hebt gevolgd?
Door Lizzy
#485223
[offtopic] ;D ;D. Valt wel mee hoor! Ik heb diverse homeopathie-opleidingen gedaan/afgerond (waar ziekteleer en anatomie ook onderdeel van uitmaken). Ben sinds 1993 bezig met Reiki (heb 1, 2 en 3 gedaan) en heb een cursus fytotherapie, edelsteen, chakra en kleurentherapie gevolgd (waarbij ik met de laatste drie eigenlijk nauwelijks nog wat mee doe). Alternatieve geneeswijzen en voeding zijn een uit-de-hand-gelopen-'hobby' van mij sinds 1990 en verslint ongeveer ieder boek over voeding voor mens en dier (met name hond)[/offtopic]
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 feb 2006, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Qwertu
#485293
Nou! Dat is nogal wat ;D
Ik vind het een goed streven dat je mensen hier helpt met de kennis die jij hebt opgedaan, petje af!

Maar........ (nu komt een ander deel) het is wel belangrijk om je grenzen te weten natuurlijk.

Ga in ieder geval zo door, je helpt veel mensen!

*slijmstand uit* ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door