Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#476331
Ik kom net van de apotheek. Ablavetsem zou niet meer te verkrijgen zijn zeiden ze? ???
Er is wel iets speciaals gemaakt voor Mojo en bij hun afgeleverd. Er staat op:salvia officinalis.
Kent iemand dit. De vrouw van de apotheek raadde me aan van niet te lang aan te zien maar van toch naar de DA te gaan,omdat schijnzwangerschap dodelijk zou KUNNEN zijn. Is dat waar of wil ze me liever 'echte' medicijnen aansmeren?
Door Peet
#476332
Salvia = salie, een kruid. Het werkt zuiverend en kalmerend. Het blad bevat fyto-oestrogenen en wordt wel eens gebruikt bij onregelmatige menstruatie of overgangsklachten. Het zou dus ook best een goede invloed op schijndracht kunnen hebben.

Of schijndracht dodelijk kan zizjn? Geen idee, maar ik heb er nog nooit van gehoord.... ???
Laatst gewijzigd door Peet op wo 25 jan 2006, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#476357
Ik had ook nog nooit gehoord dat schijndracht dodelijk kon zijn,vandaar dat ik het vraag. Het is natuurlijk wel zo dat je moet uitkijken voor ontstekingen,vanwege de melkproduktie en geen afname.
Hier een beetje info gevonden over de salvia:

Salvia officinalis: ongewenste melkproductie

Het middel past bij de teef met schijndracht. De symptomen zijn als volgt: depressie en soms prikkelbaar gedrag; minder of niet eten, minder drinken; binnen sloom, buiten levendig; geen, geringe of enorme zwelling van de melkklierpakketten; onrust tot hysterisch gedrag (van alles 'adopteren' als zijnde puppies, nestelen).

Salvia officinalis zou vooral dienen tegen de melkproduktie,en daar heeft Mojo nu net veel last van. Die spuit eruit!
Door herder_lover
#476478
op zich geloof ik niet dat het dodelijk is , maar enkele symptomen wel. Sommigen teven eten en drinken niet meer en zijn neerslachtig. Het niet eten en drinken kan tot ernstige gevolgen leiden en is ingrijpen van de DA nodig. Als dat niet gebeurd....tjsa :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#476526
Nou ja wat een raar mens ::) Aan een schijnzwanger schap is nog nooit een dier doodgegaan. (ook niet aan hongeren, uiteindelijk gaan ze wel weer eten alleen latenwij dat zover hongeren niet toe , en terecht)

Je kunt tegen schijnzwangerschap ook echt gerichte middelen gebruiken zoals Pulstatilla of Ignatia.
Voor de meeste teven is pulstatilla het goede middel.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 25 jan 2006, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#480903
Heb te snel geroepen. Ik checkte vanmorgen nog een keer en de melk spoot in m'n oog ??? ::)
Ik zal dus maar weer terug met de salvia beginnen,en wat langer aanhouden.
Door avalon
#483322
Mijn beide teven worden na iedere loopsheid schijnzwanger. Dat is al 5 jaar zo. Dus het lijkt mij niet dat schijnzwangerschap dodelijk is, ze zijn er nog steeds allebij. Wat wel dodelijk kan zijn is als ze door de schijnzwangerschap een baarmoederontsteking krijgen die niet wordt opgemerkt. Avalon is nu ook weer schijnzwanger, maar zij heeft er geen last van. Dwz ze is niet anders dan anders. Angie heeft er wel altijd veel last van. Ze wordt humurig is dan echt geen leuke hond om mee te nemen omdat ze zomaar ineens aggressief tegen andere honden is, en dat terwijl ze andere honden normaalgesproken nog niet eens ziet staan. Ik heb deze keer mbv natuurgeneeskunde gewerkt, daar de alblavetzem niet hielp en honger laten lijden ook niet. Ze is nu nog maar net haar loopsheid voorbij, maar ik merk nu nog niks aan haar. Ze heeft nu ter voorkoming van schijnzwangerschap de eerste 4 dagen van haar loopsheid Sepia C200 gekregen. Nu is het even afwachten. Mocht ze toch schijnzwanger gaan worden dan moet haar hormoonhuishouding in evenwicht worden gebracht. Dan mag ik 3x per dag het gebied van de eileiders masseren met een olie silmoon. Dat is een olie samengesteld op basis van jojoba met o.a. etherische olieën lemongrass, marjolein en cipres. De olien heeft Angie bij een vorige schijndracht zelf uitgezocht. Aangezien Avalon toen alles wel afkeurde en daarmee dus ook aangaf dat ze nergens last van heeft laten we het bij haar maar zo. En wat Angie betreft, die zit nu midden in het proces dus eerst even afwachten of ze het nu na de toediening van de sepia alsnog schijnzwaner word. (als het goed is zou ze het dus niet mogen worden nu).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door