Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brenda
#48191
Hoi hoi

Nu het gips eraf is bij Skip kan je duidelijk zien dat de spieren geslonken zijn.En dan met name in zijn voet. Kan ik iets doen om het sterker te maken?

Groetjes van Brenda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48195
Eigenlijk zou zwemmen een goeie zijn,maar niet in dit koude water.Ik zou masseren en gewoon laten gebruiken dan komt de bespiering best weer terug.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#48234
:D fijn dat ie nou weer eindelijk normaal pup kan zijn zonder zijn flashy verband,
en zijn spiertjes zullen vaneigens terug bijkomen.

Groetjes, Gerry
Door qyan
#48253
rechtlijnige beweging en proberen om hem te laten draven aan de lijn.
zwemmen ook idd, maar dat is nu nog te koud.
maar gewoon het wandelen weer opbouwen en je hondje lekker laten draven, dan komen die spieren vanzelf weer.

succes.

gr wendy
Door Truus
#48309
Hoi Brenda, dus skip heeft geen oranje pootje meer ;)
Wel fijn voor jou pup ookal ging hij er heel goed mee om moet ik zeggen :D
Die spieren komen vanzelf terug hoor als hij weer normaal in beweging is komt het best goed ;)
Knuffel voor lieve Skip.
Door avalon
#48369
Recht vooruit laten lopen en in los zand in stap een heuvel op dan moet hij de spieren in de achterpoten wel gebruiken. Niet laten rennen want dat is te gemakkelijk voor hem. Langzaamaan naast de fiets oefenen in een constante draf. En zwemmen is altijd goed, maar niet in te koud water.
Door Femke
#48387
Sinds vorige week moet Sunday aan een tuig uitgelaten worden en hij moet dan flink trekken.
Zijn spieren zijn echt kei- en keihard geworden, ik sta er versteld van dat dat in zo'n korte tijd mogelijk is

Oefening van Dorit om de spieren in de achterhand sterker te maken: Hou je hond iets lekkers voor, laat hem zitten en terwijl hij bezit gaat met zitten beweeg je je hand met lekkers bij hem vandaan. Hij gaat zich voortbewegen met zijn kont naar beneden. Dit 3 keer daags 3 keer. Zorg ervoor dat zijn kont de grond niet raakt!

Sunday trapt er niet meer in, dus nu ga ik naast hem zitten op de grond, laat hem zitten maar als hij bijna zit doe ik mijn hand onder zijn kont. Als reactie hierop gaat hij weer staan zonder dat hij dat rustmoment op de grond heeft. Volgens mij hetzelfde effect, weet eigenlijk niet hoe Dorit erover denkt.....
Door Femke
#48392
En inderdaad ook in stap een heuvel, helling of dijk of iets dergelijks op.
Ik pak het talud van de afrit van de grote weg, er moet natuurlijk wel genoeg ruimte zijn!
Door Helen
#48393
avalon schreef: Recht vooruit laten lopen en in los zand in stap een heuvel op dan moet hij de spieren in de achterpoten wel gebruiken. Niet laten rennen want dat is te gemakkelijk voor hem. Langzaamaan naast de fiets oefenen in een constante draf. En zwemmen is altijd goed, maar niet in te koud water.
Volgens mij is Skip nog te jong om aan de fiets te mogen lopen.

groetjes Helen
Door Truus
#48405
sylvia schreef: Skip is nog veel te jong voor de fiets,met gewoon lopen komen zijn spieren ook wel terug .

Truus dat gips was knal roze ;D
Ach joh.....oranje/rose ;D ;D ;D
Meer oranje dan rose :P :P :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48479
Truus schreef:


Ach joh.....oranje/rose ;D ;D ;D
Meer oranje dan rose :P :P :P
nee het was zelfs hotpink ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 03 feb 2004, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brenda
#48485
hahaha lachen.
Dat was geen roze gips maar een sok die over zijn gips heen zat ter bescherming.
Onder de sok zat geel gips. Ik ga mijn best doen met skip. Het ziet er alleen zo vreemd uit, net alsof hij een platvoet heeft.
Als de spieren volgende week maandag nog zo slap zijn, dan moet hij een injectie! En dat heb ik natuurlijk liever niet zoals jullie kunnen bedenken.

Groetjes Brenda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48486
brenda schreef: hahaha lachen.
Dat was geen roze gips maar een sok die over zijn gips heen zat ter bescherming.
Onder de sok zat geel gips. Ik ga mijn best doen met skip. Het ziet er alleen zo vreemd uit, net alsof hij een platvoet heeft.
Als de spieren volgende week maandag nog zo slap zijn, dan moet hij een injectie! En dat heb ik natuurlijk liever niet zoals jullie kunnen bedenken.

Groetjes Brenda
Ja hahhaha dat er iets omheen zat was duidelijk alleen de kleur schijnbaar niet :P Maar gelukkig is hij ervan af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door