Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ginny
#482530
ik heb voor mijn pup glucosamine gehaald, voor haar knieen en voor haar heupje, nu heb ik glucosamine gehaald van arkocaps, maar hoeveel mag ik haar geven.

per capsule zit erin:375 mg glucosamine en 50 mg lithothamnium gestandaardiseerd op 80% calciumcarbonaat.

mag ik haar 1 capsule per dag geven of de helft van 1 capsule of meer.. ze is nu ongeveer 17 weken en weegt rond de 14 kilo.

groetjes simone
Door ginny
#482581
zou je dat willen motiveren voor mij, want ik wil graag weten hoezo niet, ik heb het vandaag in huis gehaald, en nog niet opengemaakt, dus als ik weet waarom niet dan kan ik het terug brengen, ik weet wel waarom ik het wel zou geven, heb eigenlijk niet gelezen dat het niet voor puppen geschikt is, daar ga ik even naar zoeken.

hoor graag je reactie waarom niet, vind ik wel belangrijk, voor mijn pupje alleen maar goeds.

groetjes simone
Door ginny
#482607
een bulldog, is ze, heeft PL rechts behoorlijk en links mild, en verdenking van HD.

zit op google te zoeken, en kom ook uit bij groenlipmossel en sasha's blend, primeval pup, is dat beter dan apart glucosamine geven of niet, er zijn zoveel produkten te verkrijgen.

groetjes simone
Door ginny
#482619
dit lees ik net over primeval, zij zeggen dat een pup dus geen calcium binnen mag krijgen en in de glucosamine die ik heb gekocht zit dus calciumcarbonaat, dat zou ze dan niet mogen hebben...hmmmm, dan misschien toch terug brengen en iets anders bv dit gaan geven, willen jullie mij wegwijs helpen, wat ik nu het beste kan gaan geven :)

groetjes simone

PrimeVal Puppy Gelatinaat is afgeleid van het
succesvolle product PrimeVal Gelatinaat voor volwassen honden. Het heeft een speciale samenstelling waaraan geen calcium is toegevoegd.

Een te hoge inname van calcium is een belangrijke risicofactor voor het ontstaan van osteochondrose, heupdysplasie en elleboogdysplasie. Jonge honden in de groei, zijn nog niet in staat om de calciumopname in de darm voldoende goed te reguleren waardoor er een ongewenst teveel in het lichaam kan worden opgenomen.
Door evds
#482639
Als je jonge hond verdacht is voor HD (wat is PL ook iets met de gewricthen neem ik aan) dan zou ik wel een glucosamine preparaat geven. Zoek wel een preparaat waar ook chondroitine in zit. Dat heeft het lichaam in combinatie nodig om de gluco. zijn herstellend werk te laten doen naar het schijnt.

Ik gebruik letterlijk een paardenmiddel dat ik koop bij de groothandel (veel goedkoper) en pas de hoeveelheid poeder gewoon aan met betrekking tot het gewicht van de hond (itt gewicht van een paard). Werkt prima.

Ik geeft het trouwens ook aan honden die niet verdacht zijn voor HD maar die heel lang en hard moeten werken. Dat doe ik op aanraden van een dier-fysiotherapeut. HEt idee is dat een gluco-preparaat een gunstige invloed heeft op het kraakbeen wat ook bij zware arbeit flink belast wordt.
Door evds
#482648
Ik heb het product dat ik nu gebruik even voor je opgezocht:

Quote:
ProHorse MSM / Glucosamine / Chondroitine - 1 kg.
MSM zorgt er voor dat er nieuwe lichaamscellen worden aangemaakt.En houdt de gewrichten, spieren en pezen soepel.Glucosamine helpt het kraakbeen op te bouwen en te onderhouden.Chondroitine houdt snelle afbraak van kraakbeen tegen.

Prijs: 69 euro/kg
End quote

Je kunt het bestellen bij agradi (www.agradi.nl) ik heb geen aandelen hoor ben gewoon enthousiast ;).
Door Chris113
#482797
Ik begrijp uit eerdere berichten dat je kvv geeft. Dan is het volgens mij geen probleem om glucosamine te geven. (In veel puppybrokken zit al glucosamine en chondroitine). Ik weet echter niet wat het andere deel van je pilletje precies is, maar als dat echt calcium is, dan zou ik die pillen terugbrengen en "doodgewone" glucosamine/chondroitine halen.

Ikzelf geef mijn honden ook glucosamine en chondroitine, maar dat haal ik gewoon bij de drogist (kruidvat of etos oid). De dosering reken ik uit (voor volwassenen 3 pillen per dag, dus voor Gijs van 25 kg 1 en voor Hendrik van 55 kg 2).
Laatst gewijzigd door Chris113 op do 02 feb 2006, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ginny
#482868
ik ga voor safe en ga de glucosamine terug brengen, ik ga een ander preparaat bestellen, ik denk dat ik de primeval pup ga halen. dan weet ik zeker dat het goed zit wat betreft de calcium verhouding, want als zij teveel calcium binnen krijgt dan verergert dat juist weer de kans op afwijkingen aan haar heup en gewrichten.

bedankt voor jullie advies!!!!!!!!!

groetjes simone
Door Lizzy
#482992
Rauwe vleesbotten bevatten in ruime mate glucosamine en chondroitine. Pagina 62 "Work Wonders, Tom Lonsdale". Alleen al om die reden heb ik Linga geen supplementen gegeven. Ook niet als er mogelijk sprake is van HD. Want eerlijk gezegd moet mij het nut daarvan nog worden uitgelegd.....
Door Lizzy
#483247
Lupa schreef: ik zou een pup geen glucosamine geven omdat een pup in volle groei is,ik weet het niet het is een gevoel
Nou ja Do, ik ben het niet oneens met je. Gevoelsmatig zeg ik dat het geen goed plan is. Temeer omdat er geen onderzoek is gedaan bij dieren en gluco, niet bij kinderen en gluco en dat ze zelfs bij mensen-kinderen afraden om gluco te geven totdat het lichaam is uitgegroeid.

Van Glucosamine.nl (hetzelfde geldt overigens voor Chondroitine):

"Gebruik op jonge leeftijd
Het gebruik van glucosamine sulfaat door kinderen en jongvolwassenen wordt afgeraden. Als uitgangspunt wordt genomen dat het lichaam volgroeid moet zijn op het moment dat met het gebruik van glucosamine wordt begonnen. Onder 'volgroeid' wordt zowel de botontwikkeling als de hormonale ontwikkeling verstaan. De reden dat Glucosamine.com dit aanbeveelt is dat er geen onderzoek is gedaan naar de veiligheid van glucosamine bij kinderen en jongvolwassenen".
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 feb 2006, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ginny
#483352
ik heb de glucosamine vanmiddag terug gebracht, a.s maandag ga ik met mijn pup naar strikkers toe, en wachten we eerst wat hij constateerd en wat hij wil gaan geven.

als hij denkt dat een suplement kan helpen zit ik toch aan primeval pup te denken, dat is speciaal voor jonge honden mag vanaf de leeftijd van 8 weken gegeven worden.

bedankt voor de reacties!!!! ben weer een stuk wijzer wat betreft glucosamine en jonge honden.

groetjes simone
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door