Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ginny
#479101
ik zit op een bulldog forum, nu zijn ze daar echt brokkenmaf, ik dus niet, er worden geregeld vragen gesteld door nieuwe mensen, over voer, vaak zijn er problemen met ontlasting etc, ik adviseer ze dan eens over te stappen op kvv, nou dan komen de reactie, kvv is slecht voor puppen, brokken zijn goed, etc etc, ik word daar helemaal kriegelig van, heb dus ook eens gezegd, dat deze opmerkingen komen uit onwetendheid en dat als je niet weet waar je het over hebt dat je dan beter kan zwijgen, mits het gestaaft is op feiten, nou dat viel niet goed zo'n opmerking van mijn kant, ook eitje geven bv, iedereen geeft hard gekookt dus ik zeg, rauw is goed en als je dat toch niet wil, dan de kook voor 1 a 2 minuutjes erover, want salmonella daar zijn ze dan bang voor,

wat ik wil zeggen is, je loopt als kvv voerder tegen zoveel vooroordelen aan, en ik vind dat ik goeie voedingsadviezen geef, heb er zelfs voor geleerd ;), en nu ik om ben op kvv, adviseer ik dat dus, maar dat ze je dan gewoon niet serieus nemen, zo van jaja, daar heb je haar weer, ik zet ook altijd de link van barfplaats erbij, zo van lees je daar eens goed in, maar daar wordt niets mee gedaan, waarom weten brokkenmensen het altijd beter, wat is dat nu toch..ik kan me hier toch wel over opwinden, iedereen moet weten wat hij zelf voert, maar ga niet zeggen dat brokken beter zijn, en dan vooral geen eukanuba, aldi brokken etc..zeker nieuwe mensen met een pup die zijn al zo beinvloedbaar...

ik voer duck( vanaf volgende week energique, omdat ze op duck erg stinkt en meer poept) en in het weekend sinds kort farmfood, omdat ik veel weg ben in de weekenden en mijn pup dan eigenlijk voor mijn makkelijkheid brokjes kan geven :-[ , ze doet het er erg goed op, dus ik ben geen activist in vers voeren, maar zo doen ze het wel overkomen.

is er op barfplaats geen artikel die ik mag copieren en daar mag neerzetten, waar alle tegens van brokken in staan en voors van versvlees..dan zoeken ze het maar zelf uit, maar heb ik wel een goed artikel geplaatst waar ze kunnen lezen.

groetjes simone
Door Peet
#479110
Snuffel eens rond in de bibliotheek-vers vlees....artikelen zat. Je kan ook het artikel van Tannetje Koning (dierenarts) overnemen, wat op de site van Carnibest staat. www.carnibest.nl

succes en sterkte (ik weet wat je bedoelt hoor... :P..ik zit ook op andere fora :-X)
Laatst gewijzigd door Peet op zo 29 jan 2006, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ginny
#479117
dus ik mag wat copieren en ergens anders plaatsen, met goedkeuring van barfplaats.

heel iri he, eigenlijk die fora die weinig van kvv weten he.. :), nu ben ik ook zeker geen expert bij lange na niet, maar het gaat mij meer om de onwetendheid en dan gelijk die anti reacties. ik denk nl. dat als meer mensen er wat van af weten er niet zo moeilijk over gedaan wordt, komt ook door hun dierenartsen denk ik, die zijnmeestal ook anti vlees en er zijn genoeg mensen die hun DA braaf overal in volgen..

groetjes simone
Door jon
#479209
Weet je, je moet maar zo denken....... er zit er altijd wel eentje tussen die dat rauwe eitje van jou stiekem eens gaat geven en voor ze er erg in hebben zijn ze om. Toen ik net op BP kwam dacht ik ook rauwe eieren,rauwe lever en vooral rauwe botten......ze zijn hier echt een beetje gestoord ( ;D sorry jongens en meiden) maar nu ben ik zelf ook om en zien hoe je hond het er op doet is de grootste stimulans!
Door Marieke
#480767
Hahaha, ja de overgang kan inderdaad wat groot zijn.
Ben je net een beetje van je geloof afgevallen en dan lees je hier topics over het in stukken hakken van kippenkarkassen ;D
Door Bandit
#481024
Ik kom voornamelijk op het spanielforum,toen we begonnen voerde bijna iedereen brokken,dankzij Sylvia kregen we toen veel info over versvoeren en alle voordelen daarvan.

Met als resultaat dat nu vrijwel iedereen over is op vers voer en zelfs mensen die in het begin echt tegen vers waren nu ook vers geven en toegeven dat het beter is.

Mensen die nieuw bij ons komen met een puppy is standaard de vraag:welke brok is goed voor mijn hondje.
Die krijgen dan meteen de voordelen te horen van vers en meestal gaan ze dat ook voeren.

Dus soms werkt het wel,het blijven promoten van vers ;)
Door ~Joke~
#481277
Ik heb het Border Terrier forum waar ik rauw promoot ;). Daar heb ik een Barfhoekje gemaakt. Er zijn al heel wat forumleden op rauw over gegaan en iedereen is dik tevreden over het resultaat :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#482113
[quote="Bandit"]
Ik kom voornamelijk op het spanielforum,toen we begonnen voerde bijna iedereen brokken,dankzij Sylvia kregen we toen veel info over versvoeren en alle voordelen daarvan.

Met als resultaat dat nu vrijwel iedereen over is op vers voer en zelfs mensen die in het begin echt tegen vers waren nu ook vers geven en toegeven dat het beter is.

Mensen die nieuw bij ons komen met een puppy is standaard de vraag:welke brok is goed voor mijn hondje.
Die krijgen dan meteen de voordelen te horen van vers en meestal gaan ze dat ook voeren.

Dus soms werkt het wel,het blijven promoten van vers ;)
[/quote]

Ja en dat ging soms ook niet al te zachtzinnig ;D
Door Marieke
#482285
Ik heb op het boerenfox forum ookal aardig wat mensen om ;D
En zelfs mensen die zelf nog brokken voeren maar nieuwkomers ook versvlees adviseren :o
Laatst gewijzigd door Marieke op do 02 feb 2006, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#484755
[quote="jon"]
Weet je, je moet maar zo denken....... er zit er altijd wel eentje tussen die dat rauwe eitje van jou stiekem eens gaat geven en voor ze er erg in hebben zijn ze om. Toen ik net op BP kwam dacht ik ook rauwe eieren,rauwe lever en vooral rauwe botten......ze zijn hier echt een beetje gestoord ( ;D sorry jongens en meiden) maar nu ben ik zelf ook om en zien hoe je hond het er op doet is de grootste stimulans!
[/quote]joh, niets van aantrekken.
tussen de bassetgekken zitten ook veel mensen die mijn voor gek verklaren met mijn carnibest en ge-barf.
maar laatst liet iemand weten dat ze door mij erg nieuwsgierig waren geworden en nu gaan ze binnenkort carnibest geven ;) (ik had het weekmenuutje van mijn honden op de site gezet ;D)
Door guillaumeo
#488406
Ginny, je vraagt met name om goede artikelen die je zou kunnen gebruiken op het andere forum.

Welnu, ik las straks het topic 'beginnersvraagje', gestart door Marius. Truus verwees Marius voor een oordeel over brokken naar

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=792

En daar tref je een indrukwekkend artikel aan over brokken. Wie dat gelezen heeft en gewoon doorgaat met het voeren van brokken, kan nooit zeggen ' Ich habe es nicht gewusst! '

In elk geval waren Marius en ik meteen 'om' ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door