Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#481946
Ik zag net dat Saiko op zijn gemak een uit de boom van de buren gevallen Mango op zat te eten. aangezien hij wel ziek is geworden (waarschijnlijk) van gegist fruit (dat lag er al even denk ik), kan dan een verse ook kwaad?? De vrucht was mooi geel en hard (dus niet overrijp ofzo)....
Door tieneke
#482020
Ja oppassen geblazen als ze meerdere van deze vruchten naar binnen werken die uit de boom zijn gevallen ;)
Er staan hier precies 2 grote fruitbomen langs het hek :: ::)
Afgelopen najaar was het feest voor de nollebakmonsters,gratis appels die zo op de grond vielen/lagen.
Zeker in het begin was het echt linke soep,er vielen best vaak onrijpe exemplaren naar beneden en er is toen aardig wat afgekotst hier.
Aankomend jaar wordt het anders,de ene boom gaat de kachel in en de andere snoei ik zodanig dat ie dit jaar geen vruchten meer geeft.
Gelukkig hebben wij nog een stuk of 60 grote fruitbomen over :-X
Appel ,peren en pruimen,de gasten die hier in het najaar zijn mogen gratis plukken ;)
Door herder_lover
#482076
tsja, ik denk niet dat de buren het me in dank afnemen als ik hun fruitbomen snoei ;D

ach, nog een maandje..... ;)
Door conleeuw
#482220
herder_lover schreef: tsja, ik denk niet dat de buren het me in dank afnemen als ik hun fruitbomen snoei ;D

ach, nog een maandje..... ;)
mango's weet ik niet, maar vroeger vragen onzen honden heel veel rijp en overrijpe vijgen en koejawels die uit de boom was gevallen, van teveel koejawels raakten ze aan de diaree, maar van vijgen volgens mij niet echt, ik denk dat het per hond en per fruit soort kan verschillen, als je heb gezien dat ze er ziek van worden, dan zou ik inderdaad proberen te zorgen dat ze er niet zoveel van kunnen opeten. Hier eten ze ook wel eens mango, maar natuurlijk fatzoenlijke hoeveelheden ;D want ze moeten het met mij delen ;)
Door Helen
#482710
Mijn honden zijn gek op mango's. Ze krijgen altijd een stukje als wij ze eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door