Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#482202
Ik ga zaterdag naar de slager toe in nijmegen en ik wil daar wat vlees gaan halen voor mijn boefjes omdat ik ga beginnen wil ik weten wat ik het beste kan halen voor ze.

Wie kan mij een lijstje geven?

Lieke ;)

en ja ik ben na veel lezen overtuigd dat vers en vlees goed en gezond is voor je hond en nu wil ik mijn hondjes dus ook laten Barfen...dus ik zal nog veel tips nodig hebben!
Door Peet
#482236
Kippe-nekken
Kip-drumsticks
Penslap
Runderlap
Runderhart
Runderstrot
Lamsnek
Lamshart
evt lams ribben
kalfsstrot
- pens
- staart (kan hard zijn, geloof ik)

enz.......
Door Lizzy
#482322
Wat niet..... Het hangt er een beetje van af wat hij allemaal verkoopt. Ik denk dat je het zo moet zien: je kunt alle diersoorten gebruiken, behalve varken. Verder kun je vooral het spiervlees (snijdsels - dat houdt de slager over als hij klaar is met het snijden van lapjes), organen en alle botten van jonge dieren die geen gewicht gedragen hebben.

Ik verplaats je vraag trouwens even naar de vragen-sectie van zelf samenstellen.

Enne: ik ben trots op je, dat je gaat barfen ;) ;D :D!
Door Hautesse
#482346
wat zijn de beste hoeveelheden die ik kan meenemen....

en lizzy ik weet nog niet of ik het met Hautesse ook kan volhouden maar probeer het wel!

Dus alle tips zijn welkom!

Lieke ;)
Door Laura2004
#482378
Hautesse schreef: wat zijn de beste hoeveelheden die ik kan meenemen....
Ik zou altijd het meeste vlees en botten nemen en wat minder orgaanvlees. En als je een grote vriezer hebt dan zou ik veel in één keer kopen. Bij mijn slager is het goedkoper als je grotere hoeveelheden koopt, dus vandaar dat ik altijd wel ongeveer 40 kilo vlees in één keer koop. Ik zou ook flink wat pens nemen, want daar eten ze wel redelijk veel van. Veel succes!!
En super (vooral voor je honden) dat je gaat BARFen!!!!!!!! ;D ;D
En misschien is het handig om van te voren, zodat je zeker weet dat ze alles hebben wat je wilt. ;)
Door Hautesse
#482430
Ik Loop er zaterdag gewoon ff langs hebben ze het niet dan wacht ik wel tot de week erna omdat mijn honden net beginnen is dat niet zo een ramp!

lieke ;)
Door Lizzy
#482493
Hautesse schreef: wat zijn de beste hoeveelheden die ik kan meenemen....

en lizzy ik weet nog niet of ik het met Hautesse ook kan volhouden maar probeer het wel!

Dus alle tips zijn welkom!

Lieke ;)
Ik denk dat je zoveel mogelijk vleessnippers (oftewel spiervlees) kunt meenemen, als hij er tenminste een goed prijs voor betaald. Daarna vleesbotten en daarna orgaan. Orgaanvlees heb je gewoon minder van nodig en het is zonde als je dat te lang in je vriezer hebt liggen (vreet ruimte).
Door Hautesse
#482505
hoe groot zijn de porties die ik ze mag geven?

Ik weet ook niet wat de slager heeft maar hij staat wel bekent als een barf adres en is het dichste bij voor mij en ik kan er elke week naartoe

Alleen heb ik geen grote vriezer! :(

lieke ;)
Door Lizzy
#482511
Hautesse schreef: hoe groot zijn de porties die ik ze mag geven?
Het hangt er vanaf hoeveel jouw honden wegen en van het soort portie....

In feite geef je dus (bijvoorbeeld) 40% tot 60% vleesbotten (met 50% vlees en 50% bot) en 10% a 15% orgaanvlees en bijv. 15% groentemix en de rest bijv spiervlees en/of tafelrestjes en/of supplementen.

Heb je de rekenhulp al? Deze is te downloaden van: http://www.barfclub.nl/downloads.htm
Door Hautesse
#482521
daar kom ik niet uit...... :-[

Misschien kunnen jullie helpen?
Kalligino weegt ongeveer 30/35 kilo
Hautesse weeft ongeveer hetzelfde

Groetjesss
Door Lizzy
#482591
Heb je de rekenhulp al gedownload? Kan vanaf hier: http://www.barfclub.nl/downloads.htm

Als ik dan even invoer dat je je honden 2% van hun lichaamsgewicht gaat voeren, kom ik uit op een totaal gewicht per week van 4480 gram. Dat is per dag 640 gram.

Als je dan 50% vleesbot (50% vlees en 50% bot geeft) en 15% groentemix en 15% orgaan en 5% tafelrestjes/supplementen en 15% spiervlees wilt geven, dan kom je uit op per week:

2240 gram vleesbotten
670 gram gepureerde groentes/fruit
670 gram orgaanvlees
220 gram tafelrestjes/voedingssupplementen
670 gram spiervlees

Nou, dat moet je dan een beetje naar eigen idee verdelen over 7 dagen zodat je ongeveer (komt niet zoooo krap hoor) 640 gram per dag voert.
Door Hautesse
#482606
als ik dat zo lees snap ik waarom ik er niet uit kom :-[ ben net niet blond! :P

wat moet ik onder groente /fruit verstaan???
en tafelrestjes?

de rest is mij duidelijk!

Ik ben al ruimte aan het maken in mijn vriezertje!!!! :D

thx lieke ;)
Door Bullekes
#482665
is dat de slager waar je mij strakies het adres van gaf in een topic???

Ennuh misschien is deze site ook iets voor jou
http://www.kynokan.nl/

Ze brengen zelfs in nijmegen. Ik ben er geweest en de lamsribben waar goed en goedkoop :)
Door Hautesse
#482667
de link die je net hebt gkregen is dat van de slager waar ik heen wil gaan...omdat ik in een gat als Grave woon moet ik uitwijken naar nijmegen voor vlees en dat kan ik alleen op zaterdag omdat ik dan in onze zaak ben!
En die link van jou die bezorgen ook???? hoe duur is dat dan????

Lieke ;)
Door Hautesse
#482692
heb net ff zitten rekenen en ik kom voor 1 week uit op ongeveer 40 euro...dat is me toch wel ff duur.....

ik heb dan dit:
Kippe-nekken
Kip-drumsticks
Penslap
Runderlap
Runderhart
Runderstrot
Lamsnek
Lamshart
evt lams ribben
kalfsstrot
- pens
- staart

Is dit echt zo duur????? :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door