Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Qwertu
#481557
Mijn beagle (zie foto onder ;) ) is sinds gisterenochtend toch cold turkey overgegaan op carnibest. Het lijkt goed te gaan; behalve dat ze toch wel erge honger lijkt te hebben op de aanbevolen hoeveelheid dus die misschien wat ophogen.

Maarrr......ze heeft niet meer gepoept sinds gistermiddag (wat voor deze dame hoogst abnormaal is)
Nu weet ik dat ze er minder van gaan poepen, maar ze heeft NIKS meer gedaan. Zelfs vanochtend niet en dat is toch wel raar voor haar.

Is dat normaal....?
Laatst gewijzigd door Qwertu op wo 01 feb 2006, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#481562
Dat vind ik wel wel vreemd, want mijn honden die gingen juist in het begin aan de dunne (niet van de carnibest, maar zij BARFten gelijk). Ik zou het in de gaten houden. Ze hoort gewoon te poepen.
Gedraagt ze zich gewoon normaal?
Door Jolly
#481570
weet je heel zeker dat ze niet gepoept heeft? ik bedoel misschien heeft ze losgelopen en heb je het even niet gezien?

Nou moet ik zeggen dat mijn mannen eens in de zoveel keer ook ruim 24 uur niet poepen, hoe dat kan? mag joost weten en als hij het weet graag ff vertellen ;D

Dat je hondje honger heeft/lijkt te hebben, kan komen omdat kvv integenstelling tot brokken niet uitzet in de maag.
Hoe oud is hij/zij en hoeveel geef je?
Door Qwertu
#481572
Ze gedraagt zich zoals altijd, maar ze is wel ietsje onrustiger. Ik wijt dat een beetje aan dat ze meer honger lijkt te hebben

Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks, maar toch...

De stukjes bot in de maaltijd worden trouwens doorgeslikt zonder dat er op gekauwd wordt, maar dat zal wel geen reden zijn?

Ze wordt over een paar weken 3 en ze krijgt 300 gram per dag
Ze weegt zo'n 13 kilo

Ik ben maar een beginnertje, dus sorry voor sommige onnozele vragen ::)
Laatst gewijzigd door Qwertu op wo 01 feb 2006, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#481581
In ieder geval fijn dat je beagle het zo lekker vindt !!!
Ik denk dat je misschien die 'witte bolletjes' in de carnibest aanziet voor botjes, maar dat is doodgewoon vet.
Kan ook best dat ze wat meer voer nodig heeft, ikzelf voer ook ruim meer dan de aanbevolen hoeveelheid.
Ik gebruik carnibest naast de barf-maaltijden.
Door Laura2004
#481603
[quote="Qwertu"]
Ze gedraagt zich zoals altijd, maar ze is wel ietsje onrustiger. Ik wijt dat een beetje aan dat ze meer honger lijkt te hebben

Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks, maar toch...

De stukjes bot in de maaltijd worden trouwens doorgeslikt zonder dat er op gekauwd wordt, maar dat zal wel geen reden zijn?

Ze wordt over een paar weken 3 en ze krijgt 300 gram per dag
Ze weegt zo'n 13 kilo

Ik ben maar een beginnertje, dus sorry voor sommige onnozele vragen ::)
[/quote]
Ik vind het geen onnozele vragen hoor!
Als ze zich niet ziek gedraagt dan zal er vast niks aan de hand zijn. Kijk het even aan.
Misschien dat ze vanavond nog poept. En dat ze niet kauwt op de stukjes bot lijkt me normaal, volgens mij zijn ze veel te klein om op te kauwen. ;)
Volgens mij moet je van CB 25% geven van het lichaamsgewicht van je hond dat zou voor jouw hond dus 325 gram zijn en als je ziet dat je hond te dik of te dun wordt dan kan je meer of minder geven.
Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt aan mijn honden dat ze meer of minder honger hadden. Ik weet niet of het verschil maakt dat die van mij barfen.
Door Peet
#481615
En als ze straks nou nog niet gepoept heeft, kan je wat orgaanvlees (bijv hart) geven. Dat werkt iets laxerend :)
Door Audrina
#481630
[quote="Laura2004"]
Volgens mij moet je van CB 25% geven van het lichaamsgewicht van je hond
[/quote]

Vind je dat niet een beetje erg veel? :o ;D
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 01 feb 2006, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#481688
[quote="Audrina"]
Vind je dat niet een beetje erg veel? :o ;D
[/quote]
:-[ :-[
25 gram per kilo lichaamsgewicht bedoelde ik. Echt erg he, ik dacht al bij mezelf: Laura, jij moet geen dingen berekenen ;D
Toch ga ik het opnieuw berekenen: Dan wordt het volgens mij: Dat is ook vreemd dan kom ik ook op 325 gram uit. Ik weet niet wat ik net heb gedaan maar het klopt wel ???
Door roefus
#481692
Het is trouwens toch heel verschillend hoor.
Ik geef Roefus op dit moment zo'n 1400 gram.
Dat vind ikzelf vrij veel (hij woog 43 kg.....ik na de eerste barfweken zelfs afgevallen, dus denk dat hij nu een kilo of twee lichter is).
Hij beweegt en rent redelijk veel, daar kan het ook natuurlijk aan liggen.
Toch blijf ik het veel vinden, maar hij heeft het hartstikke nodig.
Door Audrina
#481697
[quote="Laura2004"]
:-[ :-[
25 gram per kilo lichaamsgewicht bedoelde ik. Echt erg he, ik dacht al bij mezelf: Laura, jij moet geen dingen berekenen ;D
Toch ga ik het opnieuw berekenen: Dan wordt het volgens mij: Dat is ook vreemd dan kom ik ook op 325 gram uit. Ik weet niet wat ik net heb gedaan maar het klopt wel ???
[/quote]

Ik schrok al. ;) Dan zou ik mijn enge heddurs van ca 30 kilo per stuk 7,5 kilo op een dag moeten geven. ;D

Volgens de richtlijn op de verpakking is het 20 gram per kg lichaamsgewicht, voor een hond van 13 kilo is dat dan 260 gram. Maar ja, daar heeft de 1 meer dan genoeg aan en voor de ander is het veel te weinig. Dus dat is een kwestie van proberen. ;)
Door Qwertu
#481699
Ok, bedankt voor jullie reacties.....ik zal het maar afwachten of evt. een stuk hart geven :-)

Wat jammer is, is dat ze niet "voldaan" lijkt na een maaltijd CB, maar waarschijnlijk heeft dat dan te maken met het feit dat die brokjes uitzetten.

Ik wil niet dat ze na een maaltijd nog steeds honder heeft, bij brokjes gaat ze altijd rustig liggen, nu niet

Ik geef gewoon wat meer, ik hoop dat dat kan zonder dat ze vet wordt :)
Door Laura2004
#481705
[quote="Audrina"]
Ik schrok al. ;) Dan zou ik mijn enge heddurs van ca 30 kilo per stuk 7,5 kilo op een dag moeten geven. ;D


[/quote]
Dat is toch niet veel? ::) Ik denk dat jouw enge heddurs wel blij zijn als je volgens mijn berekening gaat voeren ;) ;D
Door Audrina
#481706
[quote="Laura2004"]
Dat is toch niet veel? ::) Ik denk dat jouw enge heddurs wel blij zijn als je volgens mijn berekening gaat voeren ;) ;D
[/quote]

M'n teven wel want die blijven vreten als het aan hun ligt. Bij m'n reu ben ik al blij als ik daar 500 gram op een dag in krijg. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door