Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#481111
Zoals jullie misschien nog wel weten is Barney binninstbuiten gekeerd toen hij rechtsvoor en daarna linksvoor mank ging lopen.
Daar kwam uit dat hij de ziekte van Lyme heeft.
Hij heeft een week prednoral gehad en is nog bezig met zijn antibiotica kuur voor 28 dagen (moet nu nog 5 dagen)
Nu loopt Barney sinds eind van de middag ineens rechts achter mank. En het wisselt ook echt, het ene moment steunt hij er nauwelijks op en het andere moment loopt hij gewoon goed

Weten jullie of dit een terugval kan zijn, terwijl hij toch bijna aan het eind van die antibiotica kuur is?

Of hebben jullie nog andere suggesties?

Hij is tijdens onze verhuizing ook echt flink afgevallen, kan dat ook manklopen veroorzaken (misschien een beetje domme vraag, maar ben echt een beetje te einde raad nu.)

Ik bel zowiezo morgen ook mijn da weer, maar wilde toch weten of jullie suggesties hebben.
Door tieneke
#481117
Ik zou een goede osteopate raadplegen ;)
Wat je nu beschrijft komt ook heel veel bij paarden voor die vastzitten in hun rug en echt afwisselend op alle vier de benen kreupel gaan lopen.
Beterschap voor Barney :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#481157
tieneke schreef: Ik zou een goede osteopate raadplegen ;)
Wat je nu beschrijft komt ook heel veel bij paarden voor die vastzitten in hun rug en echt afwisselend op alle vier de benen kreupel gaan lopen.
Beterschap voor Barney :-*
Maar wisselt dat dan ook echt zo erg, dus op het ene moment niks aan de hand en dan weer mank?
Hij heeft denk ik anderhalve week helemaal goed gelopen ennu begint het ineens achter.
Door tieneke
#481175
bernergek schreef: Maar wisselt dat dan ook echt zo erg, dus op het ene moment niks aan de hand en dan weer mank?
Hij heeft denk ik anderhalve week helemaal goed gelopen ennu begint het ineens achter.
Bij paarden weet ik van mijn vriendin(osteopate/fysio)dat ze echt afwisselend voor en achter kunnen kreupelen ,zo erg dat zelfs de dierenklinieken na vele onderzoeken niet meer weten wat ze moeten doen.
Deze paarden worden vaak onnodig afgemaakt,de paarden die bij haar kwamen voor behandeling liepen vaak na 1 behandeling weer stukken beter.
De rug was het grote probleem bij al deze gevallen,ze zaten muurvast!
Om er zeker van te zijn dat er niets met zijn rug mis is zou ik zeker een afspraak maken voor een second-opinion ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#481204
Is dat ook niet op foto's te zien? Of te voelen?
Maar hoe kom ik eventueel aan het adres van een goede ostheopate hier in de buurt, want die vriendin van jou zit wel eenheel eind weg.
Zal het mogen zowiezo bij mijn da bespreken.
Door tieneke
#481275
bernergek schreef: Is dat ook niet op foto's te zien? Of te voelen?
Maar hoe kom ik eventueel aan het adres van een goede ostheopate hier in de buurt, want die vriendin van jou zit wel eenheel eind weg.
Zal het mogen zowiezo bij mijn da bespreken.
Nee dat is niet op foto's te zien.
Wel te voelen maar zeker niet door een Da.
Misschien weet Lizzy of iemand anders een adres in de buurt?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#481489
Lupa schreef: je bent er een keer geweest ;)
trouwens ik wist niet dat er lyem gevonden was :-\
ja, maar ik wilde weten of er iets dichter bij is, want ik benzelf niet in staat om zo'n eind te rijden. Het heeft bij Tika toen wel geholpen he.
Dat van Lyme heb ik toen in mijn oude topic gezet.

Maar ik ben ook benieuwd of dit daar nog door kan komen. :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#482407
Ik woon in de Noordoostpolder.

Ben gister wel weer naar de da geweest.
Hij voelde geen ontstekingen in de gewrichten (kan alleen bij het heupgewricht natuurlijk niks voelen) en hij zei ook dat we het goed in de gaten moeten houden, dat het niet persee hetzelfde hoeft te zijn als van zijn voorpoten. Het zou ook zijn heupen kunnen zijn.
Als hij namelijk een stuk loopt dat loopt hij steeds beter en op een gegeven moment zie je niks meer aan hem.

Barney is een heel gevoelige (emotioneel) hond die eigenlijk nooit iets had. Maar door alle stress voor en tijdens de verhuizing is hij best veel afgevallen, dit maakt hem natuurlijk ook vatbaarder. (Ze zijn alledrie afgeallen, maar Barney was al helemaal niet vet.)
Hij reageerd ook erg sterk op mij, als ik me niet goed voel merk je dat ook aan hem, maar het lijkt mesterk dat hij daar mank van gaat lopen.

Heb van de da pijnstillers meegekregen, maar hij moet ook nog een paar dagen die antibiotica slikken, vind het wel een beetje veel worden zo. Heb wel vertrouwen in de da, maar weet me gewoon geen raad meer.
Hop dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit mijn verhaal. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door