Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#480199
Hallo allemaal,
sinds begin januari ben ik mijn honden (2 Newfoundlanders en een xing Mechelaar/St Bernard) Duck aan het voeren, ivm voedselallergie van de xing. Misschien kunnen jullie als ervaringsdeskundigen mij een beetje van een paar zaken bijpraten?
* hoe lang vertonen ontgifitgingsverschijnselen zich? De eerste 2 weken ging het allemaal goed met Wodka, maar sinds een paar dagen likt ze hevig aan haar flanken en heeft 1 ontstoken voetzool. Haar oren (waar in het verleden alle ellende zich hevig vertoonde) zijn echter superschoon en wit.
* De ontlasting van allemaal is steviger, maar groenig, in ieder geval een andere kleur dan ik gewend ben.

Ze krijgen alle dagen Duck en zijn "cold turkey" overgegaan.

Ik hoop van jullie te horen!
Groetjes
Saskia
Door Truus
#480540
Hoi Saskia,

Het is normaal dat je veranderingen zult merken en dat kan nog wel een tijdje zo duren hoor. Hebt geduld en in ieder geval ben ja heel goed bezig ;)

Ik heb de link over ontgiften even voor je opgezocht:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=823

De tijd van deontgifingverschijnselen is namelijk erg verschillend.
Veel succes.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 30 jan 2006, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#480704
[quote="Saskia71"]
Hallo allemaal,
sinds begin januari ben ik mijn honden (2 Newfoundlanders en een xing Mechelaar/St Bernard) Duck aan het voeren, ivm voedselallergie van de xing. Misschien kunnen jullie als ervaringsdeskundigen mij een beetje van een paar zaken bijpraten?
* hoe lang vertonen ontgifitgingsverschijnselen zich? De eerste 2 weken ging het allemaal goed met Wodka, maar sinds een paar dagen likt ze hevig aan haar flanken en heeft 1 ontstoken voetzool. Haar oren (waar in het verleden alle ellende zich hevig vertoonde) zijn echter superschoon en wit.
* De ontlasting van allemaal is steviger, maar groenig, in ieder geval een andere kleur dan ik gewend ben.

Ze krijgen alle dagen Duck en zijn "cold turkey" overgegaan.

Ik hoop van jullie te horen!
Groetjes
Saskia
[/quote]

Hoi Saskia, net wat Truus al schrijft: ontgiften scheelt per hond en per situatie. Sommige honden ontgiften helemaal niet. Het hangt van zoooo veel factoren af! Wat de hond gegeten heeft, hoe oud hij is, hoe vaak hij gevaccineerd en ontwormt is, hoe vaak hij andere medicijnen heeft gehad, etc. etc. Dus niet iedere hond die overgezet wordt vertoont sowieso verschijnselen.

De jeuk aan de flanken en de ontstoken voetzool: dat kan met ontgiften te maken hebben maar hoeft natuurlijk niet. Het kan ook toeval zijn dat dit samenvalt (zeker de ontstoken voetzool kan een heel andere oorzaak hebben). Ik vind het heftig likken aan de flanken eerlijk gezegd niet direct een ontgiftingsverschijnsel.... Kan wel, hoeft niet. Om je een voorbeeldje te geven: mijn (helaas overleden) Whoofer begon plotsklaps aan de binnenkant van haar dijen te likken. Ik dacht ook aan voedsel. Maar het bleek dat zij een rugprobleem had en de pijn uitstraalde naar haar dijen waardoor ze op haar dijen ging liggen kluiven....

Groene ontlasting kan ook heel simpel duiden op het soort voer dat je geeft. Heel gek, maar als ik mijn honden lamsvlees geef, dan wil de ontlasting nog wel eens wat groener zijn daarna!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#480725
Dank jullie wel voor de reactie, ik had de topic van de ontgiftingsverschijnselen gelezen, maar kennelijk ben ik op zoek naar wat bevestiging...ben ook nog maar net begonnen... ;)

Ik lees ook tot mijn verbazing en schaamte dat ik "flanken" heb geschreven, terwijl ik die niet bedoel :-[
Ik bedoel haar liezen (de binnenzijde dus, het gedeelte tussen de buik en binnenkant van de poten).
Als Wodka last kreeg van iets dat ze had gegeten, toonde dat meteen door warme, rode plekken aan de binnenzijde van de liezen. Daar lijkt het nu ook een beetje op, maar wel minder dan voorheen. Ook de voetzolen waren vroeger teken van iets verkeerds gegeten, maar ook heftiger dan nu. En, zoals ik al schreef: haar oren! Wat een ontstoken oren heb ik bij haar gezien, vreselijk! En nu: niets, nul, prachtig wit, niet gezwollen en niet vies, onvoorstelbaar! :D
Dommelsch (één van de Newfs) daarentegen heeft weldegelijk vieze oren, maar dat laat ik maar even gebeuren, dat schijnt erbij te horen. Ze zijn verder niet dik, warm of iets anders, alleen veel prut.

Nogmaals dank voor de reactie, het is altijd fijn te horen dat je niet helemaal verkeerd bezig bent... ;)
Door reno
#481394
We zijn met Reno nu zo'n 3 maanden bezig en we gaan nog steeds kleine stapjes vooruit.
Hij had ook allergie. Kluifde op zijn achterpoot, had kale plekken op zijn voor elleboogjes, vuile troep oogjes en een ontstoken voorhuid.
Hij heeft sinds de CB geen vuile ogen meer gehad en ook de voorhuid is rustig.
Zo nu en dan kluift hij nog eens op zijn achterpoot, maar niet meer dagelijks. Op zijn elleboogjes groeit alweer een heel dun laagje donshaar.
Zijn vacht is zachter en glanzender.

Dus even geduld hebben! Ik begrijp dat je snel resultaat wilt zien, hadden wij ook, maar het gaat langzaam.
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door