Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#479099
Hierbij het weekmenu voor mijn schatjes. Ik heb elke week een ander menu, hierbij alleen week1, ik heb vier weken opgesteld. Als je op het dagrooster klikt kun je de totalen zien. Ik wissel een en ander af met Lamsvlees en ribben en ook geitenvlees, de ribben hiervan moet ik nog proberen. Dit is een eerste opzet. Graag jullie mening. Ik ben bij alle honden uitgegaan van 2.3% van hun lichaamsgewicht.

http://www.cdewolf.nl/menu/week1.htm

Groetjes,
Cindy
Door Borke
#479105
Als ik het goed onthouden heb, dan gebruik je lam, kip, eend, vis, geit, rund en groentemix. Daarnaast heb je de percentages zelf al uitgerekend.
Ziet er goed uit hoor, mooi schema heb je gemaakt trouwens!

Het zou alleen mijn keuze niet zij om op dezelfde dag groentemix en orgaanvlees te geven, beiden combineer ik liever met bevleesde botten, omdat beiden laxerend werken en met die botten hou je het dan meer in balans. Dat werkt in ieder geval bij Borke zo.
Door Cindy de Wolf
#479116
Naast wat in het schema staat verwerk ik ook nog kopvlees en lamsvlees. De keus voor wat betreft orgaanvlees met groente en fruitmixen komt domweg uit het feit dat ze het anders niet eten ::) Ik ga eens uitvogelen wat er gebeurt als ik wat vleebotten maal en het dan hutsel, kijken of het dan naar binnen gaat.

Groetjes,
Cindy
Door Borke
#479142
Ik weet dat er veel mensen zijn die kopvlees of vis mengen met fruitmix.
Zelf doe ik er wat CB of BIBI doorheen, ca 10 gram op 200 gram mix.
Door Lizzy
#479742
Hoi Cindy, ziet er goed uit! Ik zou alleen de vleesbotten niet malen.... Zonde! Juist zo goed voor hun tandjes. Want zijn trouwens kippenvellen? Is dat alleen vel? Dan is het toch geen vleesbot?
Door Cindy de Wolf
#479766
Kippenvellen is inderdaad alleen vel, ik heb het echter tot vlees gerekend om een kaal bot mee op te vangen, is dat ok?

Groetjes,
Cindy
Door tieneke
#480564
[quote="Cindy de Wolf"]
Kippenvellen is inderdaad alleen vel, ik heb het echter tot vlees gerekend om een kaal bot mee op te vangen, is dat ok?

Groetjes,
Cindy
[/quote]
Zou de kippenvellen weglaten,veel te vet.
Door 202spots
#480595
[quote="Cindy de Wolf"]
Kippenvellen is inderdaad alleen vel, ik heb het echter tot vlees gerekend om een kaal bot mee op te vangen, is dat ok?
[/quote]

De naam zegd 't al...'t is VEL...
en dat is dus geen vlees :-\
Wanneer je kale botten geeft is het beter om spiervlees erbij te geven inplaats van alleen vel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door