Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#455999
wanneer het 'n open wond(je) is dan "bijt" het.
dus ik zou 't niet doen.
Door chrisje
#456091
202Spots schreef: wanneer het 'n open wond(je) is dan "bijt" het.
dus ik zou 't niet doen.
Maar gewoon op een plekje, geen open wondje.
Door 202spots
#456096
chrisje schreef: Maar gewoon op een plekje, geen open wondje.
Waar wil je 't voor gebruiken dan?
Kaal plekje?
Door chrisje
#456628
Het plekje is een wondje geweest, korstje is eraf, het is dicht, maar er blijft een kaal plekje over.
Door Truus
#456668
chrisje schreef: Het plekje is een wondje geweest, korstje is eraf, het is dicht, maar er blijft een kaal plekje over.
Daar kun je verder niks meer aan doen. Misschien komt er weer haar op en dat kan even duren. Zoniet....heb je pech gehad .
Door Jojo
#456669
Ik gebruik altijd de olie van Tasman, die is speciaal voor huisdieren en die is 20% dus puur zou ik niet doen :-\
Door 202spots
#456676
chrisje schreef: Het plekje is een wondje geweest, korstje is eraf, het is dicht, maar er blijft een kaal plekje over.
Dan is het dus eigenlijk 'n lidteken...en op 'n lidteken groeit geen haar terug...
Je kan er inplaats van tea tree oil, dan beter 'n vit.E capsule op open maken of aloe vera op doen, dat is dan beter voor de huid dan tea tree.
Door chrisje
#456698
Ok, het plekje vormt geen probleem, hoor. Was meer uit nieuwsgierigheid en over het gebruik van Tea tree.
Door DIB
#478758
Je kunt tea tree puur op de huid gebruiken en ook op open wondjes, het prikt bij mij zelf niet (en sterilon wel).

Maar tea tree is vooral om te ontsmetten, ik zou rozemarijn (ouder litteken) of geranium (nieuwer litteken) gebuiken, dit moet je wel in jojobaolie mengen en mag je niet puur gebuiken.

Je kunt littekens zeker wel wegkrijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478762
DIB schreef: Je kunt tea tree puur op de huid gebruiken en ook op open wondjes, het prikt bij mij zelf niet (en sterilon wel).

Maar tea tree is vooral om te ontsmetten, ik zou rozemarijn (ouder litteken) of geranium (nieuwer litteken) gebuiken, dit moet je wel in jojobaolie mengen en mag je niet puur gebuiken.

Je kunt littekens zeker wel wegkrijgen.
Ik gebruik de TT-olie ook puur op wondjes, maar dit valt en staat wel allemaal met de kwaliteit van de olie. Ik gebruik die van Primavera Life.
Door DIB
#480534
ja kwaliteit is belangrijk!!!!! Er zit erg veel verschil tussen de olien. Ik gebruik zelf olieen van Silverlinde of van Chi.
Door Hobbes
#493656
202Spots schreef: Dan is het dus eigenlijk 'n lidteken...en op 'n lidteken groeit geen haar terug...
Je kan er inplaats van tea tree oil, dan beter 'n vit.E capsule op open maken of aloe vera op doen, dat is dan beter voor de huid dan tea tree.
Ik kan het niet laten, daar kom ik weer met m'n Calendula baby-olie van het merk Weleda...: bij Hobbes ging op op plekjes die al weken kaal waren heel snel weer haartjes groeien. Dat waren zowel lidtekens als een of andere huidaandoening (niet meer teruggeweest naar de DA, omdat het dus alsnog overging).

Wel de baby-olie nemen en niet de calendula-massage. Is erg mild denk ik: sesamolie-calendula-kamille zit erin, en het is biologisch, zelfs antroposofisch
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door