Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#480041
Omdat ik volgende maand afreis naar de USA en Bor daarom in een pension moet, gingen we afgelopen vrijdag de verplichte entingen halen. Bor was nogal enthousiast en ze heeft hem daardoor zo'n 5 keer moeten prikken, voordat de spuit leeg was... ::)

Gisteravond zag ik ineens een behoorlijke zwelling op zijn nek, dus vandaag direct naar de DA, maar deze zei dat dit waarschijnlijk vanzelf wel weg zou trekken de komende week, het was puur een reactie op de enting.... Nou had ik dit op zich zelf ook al bedacht maar ik ben er gewoon niet gerust op. Tibor is voor de rest gewoon vrolijk hoor, had ook goeie temperatuur en eet goed, maar die zwelling is behoorlijk hard :-\ ... Toch gewoon ff wachten of morgen gewoon weer naar de DA?
Door Lizzy
#480053
Dit lijkt me echt wel een ent-reactie.... Volgens mij kan de DA ook weinig doen. Ik zou het zelf nog een paar dagen in de gaten houden. Mocht er verandering in de situatie optreden: dan zou ik wel gelijk gaan.
Door Laura2004
#480063
De hond van mijn moeder kreeg ook altijd een enorme bult tussen haar schouderbladen en dit was ook keihard en het duurde ook altijd een tijdje voor die bult weg was, maar uiteindelijk ging het wel weg.
Door Jolly
#480385
laat me raden ook kennelkuch enting gehad?
Die enting heeft bij Chasey toen een mega kneiterharde bult veroorzaakt ( twas dat ik hem liet zetten voor een euring destijds, maar daarna nooit meer gedaan)
Gebruikersavatar
Door Binno
#480398
Jolly schreef: laat me raden ook kennelkuch enting gehad?
Heb het hier ook ooit gehad met een hond die een kennelhoest enting gekregen had. 's Anderendaags een flinke, vrij harde bult tussen de schouders. :-\
Gebruikersavatar
Door Joss
#480598
Jolly schreef: laat me raden ook kennelkuch enting gehad?
Die enting heeft bij Chasey toen een mega kneiterharde bult veroorzaakt ( twas dat ik hem liet zetten voor een euring destijds, maar daarna nooit meer gedaan)
Klopt helemaal !! Dat was ook de reactie van de DA, die vroeg direct of het ook voor kennelkuch was (pneumadog heet die troep geloof ik).

Bor lijkt net een dromedaris met zo'n bult.... :(
Door Lizzy
#480709
Kennelhoest entingen.... praat me er niet van......

Brutus kreeg ook complete ballen tussen zijn schouders van die takke enting. En hij had er ook daaaagen heel veel pijn aan. Ik heb dat aan mijn toenmalige DA verteld en die heeft hem de keer erop in zijn poot-spier geprikt en hij zei me dat ik direct moest gaan lopen met hem zodat de entvloeistof zich kon verspreiden in de spier. Het prikken: die hond gilde het uit! En verder raad je het natuurlijk al: Brutus had ieder jaar kennelhoest. Plus als hij geent was, kreeg de hele hondenuitlaatgroep kennelhoest.....

Ik ben radicaal gestopt met enten, Brutus heeft nooit meer (afkloppen) kennelhoest gehad en daarna is er ook nooit meer kennelhoest bij de uitlaatservice uitgebroken.

ZOOI >:(
Door diana
#481160
oww praat me er niet van
Boy is er de laaste keer hartstikke ziek van geweest
hij krijgt het ook nooit meer hoor.
ik heb het gekoeld en er arnica opgesmeerd voorzover dat mogelijk was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door