Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#479899
Doodles is nu ruim 10 maanden en krijgt hoofdzakelijk Energique. De laatste tijd merkte ik dat hij wat minder enthousiast werd van zn bak eten. Ik ben nu wat meer af gaan wisselen en stel weer wat vaker zelf samen. Een genot om hem te zien eten!!

Een paar vraagjes:
Bij de islamslager waren de lamsribben op. Ik heb nu geitenribben gekocht. Kan ik die zo i.p.v. lamsribben geven?

Verder heb ik een paar geweldige kalfsbenen gekregen met nog wel wat vlees eraan. Schouderblad volgens mij. Ik heb hem er een gegeven en hij was er een hele tijd zoet mee. Moet ik zn hoeveelheid eten aanpassen? Hij kluift er nl heel wat af en er blijft niet meer dan de helft over.

Vanaf wanneer moet ik echt rekening gaan houden met de Barfpercentages? Nu krijgt Doodles denk ik 80% KVV.

Ik had nog een paar worteltjes, wat rucola, tomaat, knoflook en heb daar een paar blokjes spinazie bij gedaan om wat meer groente te hebben. Is dat goed? Nb hij heeft t met smaak opgegeten.

Heel wat vragen...... bedankt alvast!
Elvira
Door Borke
#479997
Geitenribben kan je prima geven hoor i.p.v. lamsribben.

Met betrekking tot de percentages als je 80% kvv voert, dan hoef je er niet echt rekening mee te houden. Wel handig om dan geen orgaanvlees te geven, want dat zit al in ruime mate in de meeste kvv's.

Tomaat geef ik nooit.
Heb je de groene gepureerd/gemalen? Rauw geven is niet goed.

Leuk dat je wat erbij gaat Barfen, zo ben ik ook langzaam overgestapt naar volledig BARF ;)
Door Elf
#480006
AstridStraver schreef: Geitenribben kan je prima geven hoor i.p.v. lamsribben.


Tomaat geef ik nooit.
Heb je de groene gepureerd/gemalen? Rauw geven is niet goed.
Waarom geef je geen tomaat? Ik heb de groente rauw gemalen. met een klein stukje knoflook erbij
Door Lizzy
#480211
Elf schreef: Doodles is nu ruim 10 maanden en krijgt hoofdzakelijk Energique. De laatste tijd merkte ik dat hij wat minder enthousiast werd van zn bak eten. Ik ben nu wat meer af gaan wisselen en stel weer wat vaker zelf samen. Een genot om hem te zien eten!!

Een paar vraagjes:
Bij de islamslager waren de lamsribben op. Ik heb nu geitenribben gekocht. Kan ik die zo i.p.v. lamsribben geven?
Ja hoor, prima.
Verder heb ik een paar geweldige kalfsbenen gekregen met nog wel wat vlees eraan. Schouderblad volgens mij. Ik heb hem er een gegeven en hij was er een hele tijd zoet mee. Moet ik zn hoeveelheid eten aanpassen? Hij kluift er nl heel wat af en er blijft niet meer dan de helft over.
Nou, dat is een beetje afhankelijk van hoe vaak je zoiets gaat geven en of er veel vlees aan zit.
Vanaf wanneer moet ik echt rekening gaan houden met de Barfpercentages? Nu krijgt Doodles denk ik 80% KVV.
Gelijk al. In die zin, niet direct in percentages maar waar je wel rekening mee moet houden (vind ik): als je versvlees voert, dan moet je niet teveel orgaanvlees willen voeren. Ook moet je niet alleen maar grote, kale botten gaan voeren. Maar als je gewoon lekker die dingen geeft die niet in versvlees zitten (eitje, spiervlees, goed bevleest vleesbot, groentemixje, vette vis): dan hoef je je niet direct aan percentages te houden hoor. Tenzij je meer als de helft zelf gaat samenstellen.
Ik had nog een paar worteltjes, wat rucola, tomaat, knoflook en heb daar een paar blokjes spinazie bij gedaan om wat meer groente te hebben. Is dat goed? Nb hij heeft t met smaak opgegeten.

Heel wat vragen...... bedankt alvast!
Elvira
Ja hoor, prima. Sommige honden zijn gevoelig of zelfs allergisch voor groentes uit de nachtschade familie. Als dat voor jou hond geldt (geeft vooral jeuk) : dan moet je dus geen tomaat geven. Mijn honden kunnen prima tegen tomaat, dus hier krijgen ze ook gerust tomaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door