Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Qwertu
#479530
Hoi :)

Ik zie door de vele informatie door de bomen het bos niet meer, dus hier komt een vraag:

Stel dat ik Carnibest wil gaan voeren; is dit een volledig voer?
Zou ik daar ook gewoon af en toe verse, rauwe geitenribben of kippennekken o.i.d. bij kunnen voeren?
Zo ja, waar moet ik dan op letten als ik dat doe?

Alvast bedankt!
Door Truus
#479539
Carnibest is een complete versvleesvoeding. Er zit alles in wat je hond nodig heeft.
Er zijn ook andere merken versvlees. Over K.V.V. lees je hier meer:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Met botten geven zou ik het bottendocument eerst even goed doorlezen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Ik zou beginnen met een kippennekje en even goed platslaan. Wel eerst je hond even goed laten wennen aan het versvlees voordat je verder gaat met het botten geven.

Succes.
Door Jolly
#479541
ja Carnibest ( Cb) is een volledig vers vlees voeder.

ja je kan daar rauwe ribben of nekken bij geven, maar dan wel opletten dat er in de Cb ookal bot zit , dus kan je hond mischien wat wit en brokkelig poepen de dag erna.
Door Qwertu
#479556
Truus: dank je! die links ga ik even goed lezen

Jolly: Kan het kwaad dat een hond bijv. teveel bot krijgt een keertje(of teveel orgaan, spiervlees e.d. ) of zou ik zoiets toch beter kunnen laten dan?

Ik lees ergens op het foum:
"Wanneer je een hond wil overzetten, combineer dan niet de brokken met het versvlees. Dat wil zeggen: hussel het NIET door elkaar. Laat ongeveer 8 uur tussen een brok en een vleesmaaltijd zitten."

Maar ergens anders staat weer dat je voorzichtig een schepje versvlees BIJ de brokken moet doen en dat steeds meer opbouwen.

Wat is nu het beste??
Door Truus
#479565
Ik zou zeker niet gaan husselen. Je zou om te beginnen 1 of 2 dagen kvv kunnen geven en de rest van de dagen brokken. Het liefst helemaal geen brokken meer natuurlijk ;).
Anders moet er in ieder geval 8 uur tussen zitten.
Om aan de kvv te laten wennen, zou je in het begin het vlees een beetje met warm water kunnen overgieten of in ieder geval altijd op kamertemperatuur geven.
In 1 keer over zetten kan heel goed hoor.
Door Qwertu
#479571
Ik zie net dat een verkooppunt van Energique dichterbij zit dan Carnibest, scheelt toch weer zo'n 10 km, maar ach wat maakt het uit :)

Ik ben een beetje huiverig voor het ineens overstappen. Ik weet niet hoe dat lijfje van haar erop gaat reageren...

Ik heb nog niemand die meedoet.... is hier iemand in de buurt van Weert/Eindhoven toevallig? ;D
Door Ohana
#479572
Is er nog iemand die in EIndhoven woont????
Dan kan ik samen met die persoon bestellen!!
Carnibest dan he!!

Groetjes Marieta

Bij de weg:
Ik heb het ook meteen gedaan vorige week, gewoon gelijk van brok over op vlees, en ik denk niet dat ik bij mijn hond nog overga op brokken, of er moet wel iets heel erg mis gaan nu ineens. Maar dat verwacht ik niet.

Groetjes Marieta
Door Qwertu
#479581
[quote="Ohana"]
Is er nog iemand die in EIndhoven woont????
Dan kan ik samen met die persoon bestellen!!
Carnibest dan he!!

Groetjes Marieta

Bij de weg:
Ik heb het ook meteen gedaan vorige week, gewoon gelijk van brok over op vlees, en ik denk niet dat ik bij mijn hond nog overga op brokken, of er moet wel iets heel erg mis gaan nu ineens. Maar dat verwacht ik niet.

Groetjes Marieta
[/quote]

Wow, snelle reactie!
Ik woon zo'n 20 km van Eindhoven af (dat wil zeggen: het is 20 km tot het zuiden van Eindhoven voor mij)
Dus een verkooppunt in Woensel ofzo is dan minder.
Maar van Energique zit er eentje in Weert; dat is alweer dichterbij.
Dat zal toch ook wel goede kwaliteit zijn?
Door Ohana
#479585
Energique is voor zover ik weet ook een van de betere dacht ik???
Teminste is mij verteld.
Door Cathelijn
#479603
er zijn meerdere mensen in de regio Eindhoven die Carnibest voeren. Helaas hebben we net een grote hoeveelheid gehaald, maar wellicht de volgende keer?
Er is trouwens een verkooppunt in Eindhoven.
Door Qwertu
#479607
Ik hoor veel verschillende geluiden

De een zegt dat Energique er niet uitziet als vers vlees en dat het te snel wordt ingevroren en dat is weer niet goed. Tevens zitten er teveel granen in?

De ander zegt dat Carnibest en Energique praktisch gelijk aan elkaar zijn? Maar dat Carnibest langzamer wordt ingevroren en dus ietsje beter?

Hoop gel*l en dan weet je nog niet wat beter is ;D
Door Qwertu
#479609
[quote="Cathelijn"]
er zijn meerdere mensen in de regio Eindhoven die Carnibest voeren. Helaas hebben we net een grote hoeveelheid gehaald, maar wellicht de volgende keer?
Er is trouwens een verkooppunt in Eindhoven.
[/quote]

Dat is goed om te weten! Maar ik ben nog zoekende wat en hoe het beste is, maar mocht ik Carnibest gaan voeren zou ik zeker mee willen doen.
Door tieneke
#479615
[quote="Qwertu"]

Hoop gel*l en dan weet je nog niet wat beter is ;D

[/quote]
Waar jouw hond(en) het het best op doen ;)
Door Ohana
#479620
Die in Eindhoven schijnt er pas net te zitten. Wanneer gaan de mensen hier daar weer halen?

Ik wil wel meedoen anders.
ff kijken of ze op de rund versie geen allergie krijgt.
Of zeggen jullie hou het eerst verlopig nog even bij lam en rijst en ga over een tijdje eens rund proberen? Is denk ik verstandiger niet?
Ik moet deze week toch nog gaan halen.

Groetjes Marieta
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door