Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#478761
een van mn honden krijgt steeds diaree van sardientjes of hele kippen (van de aldi).terwijl de andere hond nergens last van heeft (maar ja die kun je dan ook autobanden voeren met zaagsel en dakpannen en dan heeft ie nog geweldige ontlasting haha)
het probleem van de vis heb ik al opgelost door er ggroenten bij te geven zodat ie extra structuur binnen krijgt dat heeft wel geholpen.
maar hoe krijg ik hem zover dat ie ook op kip goeie ontlasting krijgt?
ik moet er wel bijvermelden dat ie altijd meestal mindere goeie ontlasting had ook toen ie op brokken stond.
(her)kent iemand dit probleem of kan het ook aan iets anders liggen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478764
Misschien moet je 'm wat meer tijd geven om aan al die nieuwe dingen te wennen. De ene hond is de ander niet, hier heb ik er 1 lopen waarbij ik er in totaal een jaar over gedaan heb om er een stabiele barfhond van te maken. Geduld en beleid is dus een schone zaak :D
Door Truus
#478894
Geef je ook spiervlees en bot met vlees eraan? Dan zou ik eens proberen hoe dit gaat en de kip even weghalen.
Je zou ook probiotica erbij kunnen geven, dit is goed voor de darmflora.
Door nikèdog2000
#479045
misschien omdat een kip een graan eter is en jou hond daar niet tegen kan
ik roep maar wat hoor
in brokken zit ook veel graan.
nikèdog2000
Door hiram
#479056
nikèdog2000 schreef: misschien omdat een kip een graan eter is en jou hond daar niet tegen kan
ik roep maar wat hoor
in brokken zit ook veel graan.
nikèdog2000
dat zou betekenen dat ie ook niet tegen rundsvlees kan want die krijgen veel kuilvoer/snijmais te eten en dat zijn ook granen.
maar iig bedankt voor je reactie :)
Laatst gewijzigd door hiram op zo 29 jan 2006, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hiram
#479057
Angelique schreef: Misschien moet je 'm wat meer tijd geven om aan al die nieuwe dingen te wennen. De ene hond is de ander niet, hier heb ik er 1 lopen waarbij ik er in totaal een jaar over gedaan heb om er een stabiele barfhond van te maken. Geduld en beleid is dus een schone zaak :D
ok, daar had ik iid nog geen rekening mee gehouden :)
Door hiram
#479058
Truus schreef: Geef je ook spiervlees en bot met vlees eraan? Dan zou ik eens proberen hoe dit gaat en de kip even weghalen.
Je zou ook probiotica erbij kunnen geven, dit is goed voor de darmflora.
ja daarzitten altijd botten bij, het hele karkas namelijk, dus bot + vlees.
ik heb probiotica in huis dus dat zal ik ns uitproberen!
Door Lizzy
#479062
hiram schreef: dat zou betekenen dat ie ook niet tegen rundsvlees kan want die krijgen veel kuilvoer/snijmais te eten en dat zijn ook granen.
maar iig bedankt voor je reactie :)
Persoonlijk denk ik dat je dit moet vergeten. In kippenorganen en nekken kan nog wel eens een graankorrel achter blijven. In pens van rund/schaap kan ook nog wel eens een verloren graankorrel achterblijven. Maar de kans dat jouw hond daar zo heftig op reageert als de hond van Joke Miedema (zie bijv. dit onderwerp : http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19138)....... ik denk dat de kans erg klein is.

Neemt niet weg dat hij misschien gewoon niet goed reageert op kip. Het kan zijn dat dit vanzelf went (zoals Angelique al schrijft) en je kunt zijn darmen inderdaad heel goed boosten met probiotica (zoals Truus al schrijft) maar in het vervelenste geval gaat hij niet en nooit goed reageren op kip.... En dan moet je (helaas, want het is zo lekker goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, kip) iets anders ipv kip gaan geven...
Door hiram
#479139
Lizzy schreef: Persoonlijk denk ik dat je dit moet vergeten. In kippenorganen en nekken kan nog wel eens een graankorrel achter blijven. In pens van rund/schaap kan ook nog wel eens een verloren graankorrel achterblijven. Maar de kans dat jouw hond daar zo heftig op reageert als de hond van Joke Miedema (zie bijv. dit onderwerp : http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19138)....... ik denk dat de kans erg klein is.

Neemt niet weg dat hij misschien gewoon niet goed reageert op kip. Het kan zijn dat dit vanzelf went (zoals Angelique al schrijft) en je kunt zijn darmen inderdaad heel goed boosten met probiotica (zoals Truus al schrijft) maar in het vervelenste geval gaat hij niet en nooit goed reageren op kip.... En dan moet je (helaas, want het is zo lekker goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, kip) iets anders ipv kip gaan geven...
maar als ik het goed begrijp kan ik het het beste nog ff aankijken hoe het zich verder ontwikkeld..
Door Lizzy
#479738
hiram schreef: maar als ik het goed begrijp kan ik het het beste nog ff aankijken hoe het zich verder ontwikkeld..
Als je hond zich er niet ziek bij voelt en zich niet helemaal leeg poept: dan zou ik het zeker nog even aankijken. En helemaal geen gek idee om de darmen wat te boosten met probiotica.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door