Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#478537
Gisteren heb ik wat ingeslagen.
Ik vraag me wel af of ik nou idioot veel uitgeef voor het eten van Lhaki. Ik kocht:
5 vlezige lamsribben (650 gram), 5 halve kipkarkassen met vlees (500 gram), 1 ons kippenmagen,1 ons kippelever, half pond rund, 3 ons geit, half pond lam en half pond kalf en ik was 22 euro kwijt. Ik schrok toch wel effetjes. ::)
Hoeveel zijn jullie nou kwijt voor zoiets?
Door Lizzy
#478538
Heb je dan iets van 8,5 euro de kilo betaald? Als dat het geval is...... Yep, extreem duur! Van alles wat je noemt is lamsvleesbotten hier het duurst en daar betaal ik op z'n hoogst 6,5 euro de kilo voor (vandaar dat ze dat hier bijna nooit krijgen ;D). Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 2 a 2,5 de kilo uitgeef voor mijn spullen.
Door jon
#478548
Das nogal een verschil. Ik moet echt wat meer op de prijs gaan letten anders is het barfen niet vol te houden. Ik denk dat ik de ribben daar wel blijf halen omdat er zoveel vlees aan zit. Als ik dat inknip zodat Lhaki op een makkelijk manier kan beginnen eet hij dat bot prima. De karkas heb ik gisteren geprobeerd, ging ook redelijk. Als hij wat meer aan het bottengebeuren gewend is wordt het makkelijker.Maar ik moet zeker op zoek naar goedkopere adressen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478597
jon schreef: Gisteren heb ik wat ingeslagen.
Ik vraag me wel af of ik nou idioot veel uitgeef voor het eten van Lhaki. Ik kocht:
5 vlezige lamsribben (650 gram), 5 halve kipkarkassen met vlees (500 gram), 1 ons kippenmagen,1 ons kippelever, half pond rund, 3 ons geit, half pond lam en half pond kalf en ik was 22 euro kwijt. Ik schrok toch wel effetjes. ::)
Hoeveel zijn jullie nou kwijt voor zoiets?
Lamsribben koop ik niet meer, maar daar ben je tevreden over, so be it.
Karkassen circa 80 gr. per stuk, €0,50 pkg. Maagjes, leverkip €2,95 pkg.
Het voerige vlees koop ik nooit in deze vorm, maar ik kan me voorstellen dat als dat uit de vitrine van de slager komt daar inderdaad een flink prijskaarjte aan hangt. Ik denk toch ook wel dat dit nog veel goedkoper kan. :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#478603
Bevleesde lamsribben zijn niet te betalen dus die krijgen mijn honden niet. Hooguit kale ribben als toetje. De rest haal ik bij de slachterij en die prijzen zijn bijzonder laag (maar dan moet ik wel in bulk inkopen; zoals alles van rund per 20 kilo en alles van kip per 10 kilo).
Door jon
#478614
In mijn geval kan ik niet zulke grote hoeveelheden inkopen omdat ik maar beperkte opslagruimte heb en omdat Lhaki maar weinig eet. 20 kilo=20.000 gram van 1 diersoort is dus 200 dagen eten met weinig afwisseling want het moet toch ook niet te lang in de vriezer liggen. Maar ik ben het met Angelique eens dat het - ondanks de dure lamsribben - een stuk goedkoper moet kunnen.
Door bas rouge
#478616
De lamsribben zijn gewoon erg duur, echte mooie zachte met veel vlees koop ik hier voor 6,50 de kilo, goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden, helaas. Ze krijgen ze zelden maar vooral voor Bolke, net als jou hond een klein hondje, vind ik ze echt ideaal.
Voor de rest koop ik nu ook veel groot in (heb nu twee vriezers) en behalve Bolke nog twee grote eters, dan wordt alles echt voordeliger. Ik kan me echter goed voorstellen dat je niet veel zin hebt veel vriesruimte te willen reserveren voor Lhaki aangezien hij toch maar weinig eet, had ik alleen Bolke gehad had ik dat ook niet gedaan.
Het loont wel de moeite hoor, om eens rond te vragen en te shoppen naar prijzen. Het kost wat tijd maar loont wel de moeite, heb je niet een grootverbruikersbarfer bij jou in de buurt?
Laatst gewijzigd door bas rouge op za 28 jan 2006, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door margreet
#478625
Lamsribben haal ik altijd op de zwarte markt in beverwijk, 5 kilo voor 20 Euro ;D
Door jon
#478867
bas rouge schreef: De lamsribben zijn gewoon erg duur, echte mooie zachte met veel vlees koop ik hier voor 6,50 de kilo, goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden, helaas. Ze krijgen ze zelden maar vooral voor Bolke, net als jou hond een klein hondje, vind ik ze echt ideaal.
Voor de rest koop ik nu ook veel groot in (heb nu twee vriezers) en behalve Bolke nog twee grote eters, dan wordt alles echt voordeliger. Ik kan me echter goed voorstellen dat je niet veel zin hebt veel vriesruimte te willen reserveren voor Lhaki aangezien hij toch maar weinig eet, had ik alleen Bolke gehad had ik dat ook niet gedaan.
Het loont wel de moeite hoor, om eens rond te vragen en te shoppen naar prijzen. Het kost wat tijd maar loont wel de moeite, heb je niet een grootverbruikersbarfer bij jou in de buurt?
Ha, goed idee!!! Bij deze; Is er iemand die in de buurt van Diemen of Amsterdam (oost) woont???????? Vanmiddag zag ik bij een superklein slagertje in een turkse supermarkt lamsribben liggen voor 5,50 per kilo maar wel VEEL minder dik bevleest.
Laatst gewijzigd door jon op za 28 jan 2006, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#478873
Angelique schreef: Lamsribben koop ik niet meer, maar daar ben je tevreden over, so be it.
Karkassen circa 80 gr. per stuk, €0,50 pkg. Maagjes, leverkip €2,95 pkg.
Het voerige vlees koop ik nooit in deze vorm, maar ik kan me voorstellen dat als dat uit de vitrine van de slager komt daar inderdaad een flink prijskaarjte aan hangt. Ik denk toch ook wel dat dit nog veel goedkoper kan. :-\
Uit nieuwsgierigheid: in welke vorm koop je dan het overige vlees, prooidieren misschien?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478941
jon schreef:
Nope, geen prooidieren (op de sardientjes na).
Geit koop ik geitenribben, de welbekende uit R'dam met zoveel vlees eraan dat je geen los vlees meer hoeft te kopen. Lamsvlees koop ik af en toe maar bij de makro en dat is dan lamsgehakt, is dacht ik iets van €3,95 pkg.
Rundvlees komt van de slachter af in de vorm van kopvlees en overige afsnijdsels en afhankelijk van zijn aanbod (doet ook huisslachtingen) zit daar ook af en toe kalfsvlees bij. Omdat kalfsvlees vrij arm is en verhoudingsgewijs loeiduur geef ik de voorkeur aan rund en zou ik kalfsvlees ook nooit zo apart gaan kopen.
Door jon
#478962
He, zie je heeft het toch weer effe zin om door te vragen. Ik wist niet dat kalfsvlees naar verhouding minder voedingsstoffen bevat. Ik denk dat ik wat betreft het vlees teveel mijn menselijk oog gebruik. Ik geef op dit moment nog wel wat extra vlees en wat orgaan omdat Lhaki toch wat moeite heeft met poepen de volgende dag, maar op zich moet het bot met die hoeveelheid vlees genoeg zijn. k Moet echt mijn weg nog vinden merk ik. ;D
Door Bullekes
#486264
ik betaal voor:
1 kilo kipkarkassen 0,50 cent
1 kilo gemalen kipgehakt: 1,-
1 kilo Lamsrib 2,50
1 kilo Kippennekken 1,50
1 kilo lamsnek 2,-
1 kilo Runderstrot 1,75
1 kilo Schapenvet 3,-
1 kilo pens 1,-
1 kilo hart 1,-
1 kilo lever 2,-
1 kilo tong 2,-
1 kilo runderlappen 2,-
1 kilo struisvogelvlees 1,25
1 kilo hertvlees 1,-

en vis ben ik nog allemaal aan zoeken
Door Borke
#486451
Nou 'Bullekes' volgens mij koop jij goed in ;D
Door Bullekes
#486543
AstridStraver schreef: Nou 'Bullekes' volgens mij koop jij goed in ;D
en ben nog maar 2 maanden bezig knap he ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door