Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#478912
Een tijdje geleden heb ik hier en verhaal neergezet over de golden van mn ouders die veel te dik is.Inmiddels is hij helemaal over op cb en dat gaat goed alleen het afvallen niet.Ik vind ook dat hij stinkt en heb het idee dat zijn anaalklier weer vol zit.Als ik hem nou naast zn normale wandelingen nog meer beweging geef door bv te fietsen zal dit alles dan ook beter gaan?Hij moet weer weerstand opbouwen want dat heeft hij niet.ik vind dit zo zielig en ben nu in de gelegenheid om iedere dag wat met hem te doen.ook zn oortjes zijn constant rood van binnen.Ik wil mn ouders laten zien hoe het ook kan en zelfs moet! Kan dit al door hem alleen al meer beweging te geven?en wat extra vitamines te geven?
Door Lizzy
#478921
Ik denk dat hij nu in een fase van ontgiften zit. En ik eerlijk gezegd vraag ik me af of dit een goed moment is om hem zwaarder te gaan belasten... Ik zou lekker iedere dag lekker met hem gaan wandelen (frisse lucht is perfect!), maar langzaam opbouwen. Niet teveel tegelijkertijd willen. Zijn lichaam heeft nu (vind ik hoor) een beetje rust nodig om al die rommel letterlijk 'te verwerken'.
Door Truus
#478922
Hoeveel CB geef je nu? Afvallen is iets wat erg lang gaat duren en met veel geduld . Voor de conditie zou ik het langzaam op gaan bouwen dus nog niet naast de fiets maar veel wandelen.
Succes!
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#478924
Probeer dingen met hem te doen die hij leuk vindt; met mate, hij moet op een rustig tempo conditie opbouwen. Overbelast hem dus niet door teveel te bewegen (zeker niet met zijn gewicht). Mijn honden "leven" voor hun dagelijkse jachtspelletjes. Ik heb buideltjes met daarin o.a. iets lekkers, die verstop ik wanneer we bv in het bos zijn of gooi ze weg. Helemaal trots komen ze me hun "prooi" brengen (iemand heeft me ooit gezegd dat er bij een hond bepaalde hormonale stoffen vrijkomen tijdens de jacht en de vangst, waardoor ze zich lekker voelen en beter in hun vel zitten). Helemaal op het einde (kan na 15 min of 1 uur zijn) krijgen ze dan een stukje van hun prooi (dat stukje appel of wat ik er dan ook in heb gestopt). Zinvol, actief bezig zijn, vers vlees en een duidelijke rangorde zijn in mijn ogen heel belangrijk voor de gezondheid van een hond.

jacquemine
Door K@rin
#478927
Romy kwam ook zo vet als modder uit haar nest ........
(ze at op een gegeven moment 3 kg CB per dag ......)
Ik ben haar geleidelijk aan minder gaan geven en ze zit nu al een aardig poosje op 650 gram CB per dag.
De "pups" zijn nu 9 maanden en ik begin vrij goed te zien, dat ze is afgevallen.
Voorlopig blijft ze op 650 gram per dag staan.
Haar ideale gewicht zou zo'n 43 kg moeten zijn.
Ik denk, dat ze nu nog zo'n 47 kg zal wegen, dus we gaan nog ff door, totdat ik haar ribben weer goed kan voelen .......... ;)
Het duurt dus gewoon heel erg lang voordat je echt resultaat ziet en het MAG ook NIET te snel gaan .........
Door danou2004
#478930
Hij krijgt 500 gram cb per dag en 2x per week pens en hij smult er echt van.kopvlees trekt hij zn neus voor op jammer genoeg.Dan ga ik maar eens lekker met hem spelen en wandelen want dat vind hij echt geweldig hij doet een moord voor een tennisbal en als ik dan ook dat koppie zie....tja dan wil je ook niks anders dan zorgen dat hij weer helemaal op gewicht komt
Door K@rin
#478932
danou2004 schreef: Hij krijgt 500 gram cb per dag en 2x per week pens en hij smult er echt van
Wat weegt hij nu en wat zou zijn ideale gewicht moeten zijn ??
Door danou2004
#478935
Karin & Pyrs schreef: Wat weegt hij nu en wat zou zijn ideale gewicht moeten zijn ??
de laatste keer dat hij gewogen is bij de da was hij geloof ik 43 kilo :o en dat mag toch wel 33 zijn lijkt me.dat is de golden van mijn vriend ook en die is super fit en gezond
Door K@rin
#478956
danou2004 schreef: de laatste keer dat hij gewogen is bij de da was hij geloof ik 43 kilo :o en dat mag toch wel 33 zijn lijkt me.dat is de golden van mijn vriend ook en die is super fit en gezond
Dan zou 500 gram per dag toch nog wel eens te veel voor hem kunnen zijn om echt af te vallen ...........
Door margreet
#478984
danou2004 schreef: de laatste keer dat hij gewogen is bij de da was hij geloof ik 43 kilo :o en dat mag toch wel 33 zijn lijkt me.dat is de golden van mijn vriend ook en die is super fit en gezond
gewicht zegt niet alles hè.
Als ik lees,die van mijn vriend is 33 kilo en is fit en gezond,denk ik ja hallo die van mij is ook zo gezond als wat,maar weegt wel 44 kilo.
Menig BPlid kan bevestigen dat hij geen grammetje te dik is.
Het gaat erom hoe hij eruit ziet.
Laatst gewijzigd door margreet op zo 29 jan 2006, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#479041
danou2004 schreef: de laatste keer dat hij gewogen is bij de da was hij geloof ik 43 kilo :o en dat mag toch wel 33 zijn lijkt me.dat is de golden van mijn vriend ook en die is super fit en gezond
Kun je zijn ribben voelen en zit zijn vel lekker los ?
Of moet je heel hard duwen om ze te voelen ?
Door andres
#479165
Nu we het toch over het gewicht hebben. Hoeveel CB moet je geven aan een Westie? Joey weegt nu 8,2kg en is vrij groot voor het ras. In december woog hij nog 9,2 kg. We begonnen met 200g per dag maar hij zeurt de hele dag om eten, zodat we nu op 300g zitten. Is dat teveel of niet?
Door danou2004
#479264
Karin & Pyrs schreef: Kun je zijn ribben voelen en zit zijn vel lekker los ?
Of moet je heel hard duwen om ze te voelen ?
zn ribben zitten verstopt onder een flinke laag spek en zn vacht is dof.en conditie heeft hij niet na 100 mtr beetje in draf lopen is hij al moe en na een normale wandeling van misschien maar 20 min ook al.als ik hem minder geef dan 500 gr heeft hij echt honger of is daar ook wat aan te doen
Door dogsunlimited
#479265
danou2004 schreef: de laatste keer dat hij gewogen is bij de da was hij geloof ik 43 kilo :o en dat mag toch wel 33 zijn lijkt me.dat is de golden van mijn vriend ook en die is super fit en gezond
Dat ligt helemaal aan de bouw van de golden en kan je haast niet als voorbeeld nemen. De types goldens verschillen teveel om daar een peiler op te zetten. Als je ingevallen flanken kunt zien en over de rug de wervels voelt lopen, dan is een golden goed op gewicht. Ik heb een reu die was 43 kilo en nu 38 kilo.
Mijn andere reu is 36,4 kilo en ze zijn absoluut niet te dik, alhoewel ik die van 38 kilo nog minder wil hebben.
Rustig conditie opbouwen en geestelijk actief houden kan al heel veel schelen.
Door K@rin
#479274
danou2004 schreef: zn ribben zitten verstopt onder een flinke laag spek en zn vacht is dof.en conditie heeft hij niet na 100 mtr beetje in draf lopen is hij al moe en na een normale wandeling van misschien maar 20 min ook al.als ik hem minder geef dan 500 gr heeft hij echt honger of is daar ook wat aan te doen
Je kunt hem dan misschien 1x per dag 400 gram gaan voeren, dan heeft hij een meer verzadigd gevoel.
Maar volgens mij hebben de meeste Goldens ALTIJD honger ::) ;)
Romy zou ook wel meer lusten, Sheddie van mij zou ook wel veeeeeel meer lusten.
Alleen dan hebben ze gwoon pech gehad, want ze krijgen niet meer ;)
Je zou hem een groot recreatiebot kunnen geven waar hij dan lekker op kan kluiven, zonder dat ie daar dik van wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door