Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#478651
ik geef nu Saiko (weegt nu 12,8 kilo) zo'n 15 % orgaanvlees (geitentongen, rundertong, runderlever). Is dat niet te veel? Dara krijgt bv (20 kilo) ook 15%. Maar die zit op 2% van het lichaamsgewicht en Saiko staat nu op 7%. Dus Saiko eet op een dag nu 895 gram eten. Hij toont vrij schraal en hij is fors gebouwd, dus hij heeft een volle buik zeg maar als je hem ziet, maar als je aait, voel je alleen maar ribben.... Hij heeft nog echt wel honger ;D. Voer hem nu 3 of 4 keer op een dag.

Dara eet per dag 400 gram voer.
Door Lizzy
#478658
Nee, 15% orgaanvlees voor een pup vind ik niet teveel. In verhouding eet hij natuurlijk van alles meer als Dara, toch?
Door herder_lover
#478667
ja natuurlijk, percentage van Saiko liggen nu op:

15% orgaan (runder en geitentong, runderlever)
15% groenten (mix van meestal taughe, bieten, alfalfa, wortel, sla soms, broccoli, bataat, rauwe pompoen)
50% vleesbotten (kip, geit, lam, kalf, vis, konijn)
18%vis/vlees (haring, sardien, zalm, tonijn en biefstuk, rosbief, suddervlees, runderlappen)
2% rest (ei, sesamzaad, pompoenpitten, olie, honing ed)
Door herder_lover
#479280
het is zoveel orgaan ;D. EN hij eet veel op een dag, zeker ivt Dara. Tot hoelang blijft een pup op 7% staan? Hij lijkt nog zelfs wel meer te willen eten ::)
en hij is heel rank.
Helaas heb ik niet meer variatie in bot/vlees, maar ik doe mijn best :)
Door Jolly
#479289
herder_lover schreef: het is zoveel orgaan ;D. EN hij eet veel op een dag, zeker ivt Dara. Tot hoelang blijft een pup op 7% staan? Hij lijkt nog zelfs wel meer te willen eten ::)
en hij is heel rank.
Helaas heb ik niet meer variatie in bot/vlees, maar ik doe mijn best :)
Tuurlijk lijkt het in tegen stelling tot Dara veel, maar he hij is wel in de groei.
Pim kreeg tot hij ongeveer een maand of 9 was ook veel meer dan Chasey, nu krijgen beide evenveel en gaan we als het ietsjes minder koud wordt weer minderen.
Door tieneke
#479402
Ik vind het zeker niet teveel hoor ;)
Hij is in de groei en als hij nu echt schraal is zou je hem zelfs wat meer mogen geven.
Door herder_lover
#479591
nouja, wat is schraal he? Hij is nu 13 weken, weegt nu 13 kilo en is zeker niet dik. Je voelt al zijn ribben. Hij is goed hoor, heb ook liever een schrale hond, maar hij is nog een pup natuurlijk en een kilo per week erbij is denk ik mooi voor een pup.
En hij krijgt bij het trainen en oefenen ook wel lekkers ;) (biefstuk rauw, of iets gedroogde lever, dan plakt het minder)...
En is 15% orgaan voldoende of mag het meer? Hij eet het nl erg graag. Of zou ik meer bot moeten geven (nouja bv kip of konijn)?
Door Lizzy
#479739
Als hij op de hoeveelheid voer te schraal wordt, geef je hem wat meer. Ik vind zelf 15% orgaanvlees echt genoeg. Je kunt het nog opgeschroeven naar 20%, maar dat is echt helemaal wel het matje, vind ik. Hoeveel % bot geef je nu?
Door herder_lover
#479873
50% vleesbot in de vorm van geitvlees met bot (verhouding ongeveer zelfde als kip) en kip en lamsbout. Het bot van de geit sla ik sinds een paar dagen met een "vuistje" plat omdat daar vaak nog wat van gespuugd werd, nu niet meer.
Door Lizzy
#479874
Ik vind 50% vleesbot wel mooi eigenlijk..... Zou ik zelf niet verhogen, dat percentage.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door