Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarianneV
#478041
Beste allemaal,
Onze oudste hond, Groenendaeler reu van bijna 8 jaar heeft al zijn leven lang een gezondheid met ups en downs, veelal wat vage klachten. Eind november vorig jaar had hij een ontstoken teen. Van de d.a. een AB kuur gekregen en het leek weer beter te gaan. Tot na anderhalve week zijn teen weer begon te onsteken. Terug naar .d.a. en daar moest een teenkootje geamputeerd worden, op zich geen probleem. Maar hier was hij al bang voor. En we moesten oppassen dat de naastgelegen teen ook niet aangetast werd. Het genezen van de wond ging en gaat moeizaam. En inmiddels is ook de teen ernaast en die daarnaast aangetast. Dat zagen we van de week. Dus wij weer naar de d.a.. Die schrok zich rot want ook alle andere teentjes van alle vier de voeten begonnen te rommelen, en dat was een maand geleden nog niet het geval. Het begon sterk op lupus te lijken. We hebben nu een AB kuur voor 3 weken, biotine, Graphites, en Silicea meegekregen. Hopelijk gaat dit werken en gaan de ontstekingen niet verder anders hebben we dus echt een probleem. Ter info Sisko zit op KVV.
Heeft iemand nog suggesties, info of wat dan ook aan informatie over dit probleem. Het is auto immuun ziekte, Lupus.
Alles is welkom.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#478070
Wat vervelend, zeg!
Ik begrijp alleen niet goed dat als je da denkt dat het auto-immuun aandoening is, dat hij geen prednison voorschrijft.
Natuurlijk is het niet zo'n fijn middel, maar wel het enige dat werkt tegen auto-immuun problemen. De bacterieële infectie komt daar dan nog bij. Daarvoor is de ab prima ter aanvulling.

Ik heb zelf een hond die waarschijnlijk (het is heel moeilijk om het te diagnostiseren) Systemische Lupus heeft.
Zij staat doorlopend op de prednison, dit houdt haar in leven. Bij haar is het nl zo, dat ze anders te weinig bloedcellen heeft, vooral bloedplaatjes. Daardoor kan het bloed op een gegeven moment niet meer stollen en zou ze doodbloeden van binnen.
Als er weer problemen de kop opsteken ( in haar ogen, problemen met de voetzolen, ze heeft al verschillende dingen gehad), wordt de dosis tijdelijk verhoogd.
Dan slaat het heel snel aan, zodat we dan weer afbouwen tot een voor haar werkzame onderhouds dosering.

En wat ook heel belangrijk is:niet meer enten!!!
Dat kan het immuunsysteem niet aan, waardoor er binnen een paar weken na de enting weer problemen ontstaan.
Door MarianneV
#478203
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Voor nu is het denk ik belangrijk dat de ontstekingen een halt toegeroepen worden. Er is nog niet gesproken over prednison. Maar ik moet over 10 dagen bellen over hoe en wat en zal dat ter sprake brengen.
Dat niet meer enten dat klopt dat deden we toch al niet ieder jaar volledig, het ene jaar wel en het andere jaar weer niet.
Hij zou eind deze maand inderdaad weer inge-ent moeten worden maar dat hebben we al afgezegd.
En dan bedoel je ook nooit meer enten waarschijnlijk?
groetjes Marianne
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#478266
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Het immuunsysteem wordt daardoor dusdanig geprikkeld dat het weer op hol kan slaan.

Ik heb het overlegd met de internist bij wie mijn hond onder controle staat. Zij beaamde dat het risico van enten, bij een hond met auto-immuun problemen, groter is dan het risico van niet enten.

Hopenlijk is alleen de ab voldoende om het probleem onder controle te krijgen!
Beterschap, zere teentjes is erg vervelend!
Door "inge"
#478281
Het hondje van mijn zus had ook een auto immuun aandoening. Hij heeft naast prednison heel veel weerstand verhogende supplementen gehad. Zoals probiotica, echinaforce en vit B complex. Hij is nu genezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door