Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pluto19612002
#478000
ik vraag me af op welke plaats de mensen hier grote (bloederige) dingen of lappen pens te eten geven aan de honden.

Mijn Pluto heeft pasgeleden o.a. een zalmkop, een lap pens e.d. verorberd en gisteren een lamskop, wat heel goed gaat :D. Ik heb dit buiten op het terras gegeven (ik heb geen gazon) maar heb nu wel het idee dat ik de boel eens stevig moet schrobben. En het is nu niet eens zomer!! ;D

Een kalfsbotje geef ik op zijn kleedje binnen en als ik mazzel heb blijft ze kluiven op een speciale doek, maar anders moet toch weer het kleedje de was in!

Kortom, ik ben op zoek naar verhalen van mensen die handige tips hebben
of
gewoon naar verhalen van hoe andere mensen dat doen.

p.s.: ik had trouwens ook een eendagskuiken aan mijn kat gegeven. Die vond dat leuk speelgoed; slingerde het kuiken de hele kamer door!! :o (uiteindelijk ad hij hem niet eens op, alleen "verwond") Aan de hond kon ik merken dat het geurtje overal zat, en overal donsveertjes. dus..... ??? na elke maaltijd de kamer soppen/tuin schrobben?

Ik ben benieuwd! ;)
Door Ster
#478003
Eten dat ie zo uit zijn bak wegslobbert krijgt hij binnen. De rest gaat naar buiten op het balkon en ja, die wordt dan even geschrobt.
Door roefus
#478008
Mijn hond en kat krijgen het eten binnen.
De hond weet dat hij in het 'keukengedeelte' moet blijven (een 5 vierkante meter).
Anders word ik een beetje boos ;D
Maar goed, daar blijft hij dus ook wel.
En ja, erna....gaat de dweil erdoor (is zo klaar).
Katje vind ik veel moeilijker, want die wil met iets grotere stukjes door de hele woonkamer (al heeft-ie een redelijk groot 'eigen' tafeltje).
Dus....vooralsnog houd ik zijn porties 'iets kleiner'.
Niet ideaal, maar hij 'studeert' ook nog maar pas op kleine stukjes kippennek ;D
Door Laura2004
#478063
Kai eet buiten en Ziggy in de hal. En bij Ziggy leg ik zo'n plastic tafelkleedje op de grond en daar eet ze vanaf.
En als ze klaar is dan dweil ik het tafelkleed en dan vouw ik het weer op voor de volgende maaltijd.
Ik heb ze niet allebei buiten, omdat Ziggy nogal gaat klieren als ze klaar is en Kai die eet heel langzaam en wil nogal eens agressief reageren als ze in de buurt van zin heerlijke maal komt (logisch toch! ) Dus daarom eten ze lekker apart.
Door jon
#478065
Ik heb voor Lhaki een stuk plastic tafelkleed, soms blijft ie daarop maar meestal sleept ie het mee naar het vloerkleed wat dus lastig schoon te maken is. Nou krijgt hij niet zulke bloederige dingen maar ook met de kippennekken en karkassen vind ik het niet echt fris. Ben dus benieuwd naar andere reacties.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#478126
Gitte krijgt botten op een een waterdicht onderlaken van de Hema, die gaat na een paar keer in de was. Als ze eraf wilde lopen met haar bot dan legde ik haar gewoon weer terug. Nu hoef ik dat niet meer te doen, ze weet nu dat ze op haar matje moet blijven, en als ze er soms een beetje af raakt zeg ik: "op de mat" dan gaat ze er zelf weer op liggen. Penslappen geef ik haar buiten maar ik heb tot op heden niet hoeven schrobben, alles wordt namelijk zeer vakkundig schoongelikt ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478129
Ik loop er wel met een dweil achteraan. Kan wel met kleedjes gaan rommelen, maar als het erop aan komt willen ze maar op 1 kleed eten, HET kleed, dus ze krijgen het spul gewoon op hun eigen plekkie, dan rommelen ze maar wat op de vloer en als ze klaar zijn komt de dweil langs.

Penslappen krijgen ze alleen als het goed weer is en daarmee moeten ze dan naar buiten, maar dat doen ze dan meestal uit zichzelf al :D
Door pluto19612002
#478130
heerlijk zoveel reacties, en zo snel al :D Heel leerzaam :-*

Ik ben benieuwd naar de volgende reacties. Zo te zien zijn er meer mensen benieuwd hoe anderen "het" doen ;)
Door herder_lover
#478154
buiten. De bakken staan buiten en daar gaat het eten in. Meestal loopt Dara met haar bot of vlees weg naar de zijkant van het huis. Saiko blijft eten naast zijn bak en het laatste stuk pakt hij op en gaat in de struiken liggen met zijn blik gericht op Dara... Dara eet haar laatset stuk ook op op de carport, met haar blik gericht op Saiko ;D
straks in het nieuwe huis bouwen we een kennel en krijgen ze alleen daar nog hun eten in. Dweilen en schrobben doe ik niet buiten. Nooit ;)
Door tieneke
#478194
Jaco laat de honden s'morgens om 8.00 plassen en meteen daarna kom ik met het vlees in actie,loop hiermee door het stookhok en buiten staan ze al likkebaardend klaar,de laatste dagen hebben ze binnen gegeten...het was een beetje erg koud - 20 of meer in de ochtend,normaal eten ze altijd buiten.
Ze liggen gewoon in een dik pak sneeuw hun runderstrot etc op te eten hierna zie je een leuke plas bloed liggen ;D ;D
Vanavond hadden ze een grote lap pens,die zooi moet ik echt niet in huis hebben.
Door wil2
#478200
Buiten geef ik hun eten ze hebben een eigen stuk tuin aan de zijkant van het huis .
Moet er bij zeggen ze leven ook buiten ook al waren ze dat niet gewend maar ik denk dat ze het lekker vinden .
Door tieneke
#478212
wil2 schreef: Buiten geef ik hun eten ze hebben een eigen stuk tuin aan de zijkant van het huis .
Moet er bij zeggen ze leven ook buiten ook al waren ze dat niet gewend maar ik denk dat ze het lekker vinden .
Hier leven ze ook meer buiten dan dat ze binnen zijn,lekker voor ze toch?
De nollebakmonsters breken buiten de tent volledig af als ze aan het rauzen zijn ::) ::)
Door Erna
#478219
Hier eten ze allemaal in de keuken uit hun bak. Sommige leggen hun vlees eerst op de grond. Na het eten wordt de vloer schoongelikt door ze en daarna gaat de dweil erover

Vis eten ze buiten. Dat wil ik niet binnen hebben.
Door Bullekes
#478223
Gizmo en pebbles krijgen eten op een rubberen mat zo'n automat en daar blijven ze redelijk goed opstaan en 's avonds gaat ie in de badkuip schrobber er over heen en schoon :)
Door wil2
#478224
tieneke schreef: Hier leven ze ook meer buiten dan dat ze binnen zijn,lekker voor ze toch?
De nollebakmonsters breken buiten de tent volledig af als ze aan het rauzen zijn ::) ::)
Moet zeggen ik heb een stuk grond maar jij wind het .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door