Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#477744
ik weet niet of dit de juiste plek is om het te plaatsen, maar .......................
Het gaat over mijn dierenarts (dus medisch ;) ) waarmee ik nog steeds blij ben ;D
Vorige week benaderde hij me dat er een vertegenwoordiger bij hem wilde komen met allerlei "natuurlijke" supplementen en brokken.
Hij mailde mij het adres door en vroeg of ik het kende en wat ik er van vond .............
Ik heb het bekeken en hem verteld, dat ik het niets vond :o ;D De brokken zijn welliswaar zonder kunstmatige toevoegingen, etc. etc., maar bestaan voor het grootste gedeelte toch nog uit het soort granen, die IK helemaal niets vind, omdat die de veroorzakers zijn van de meeste darm- en vachtproblemen ......... ::)
Ik heb hem gevraagd de uitdaging aan te gaan en een patient met huidproblemen eens door te verwijzen naar VERS ;D
Vanmorgen was ik ff op de praktijk om een wormenkuur te halen voor de katten, want ik vond van die "rijstekorreltjes" in de kattenmandjes .......
Ik trof hem toen en het gesprek ging dus door over de voeding.
Hij gaf toe, dat "voeding" maar een heeeeeeeeeel klein onderdeel van de opleiding was.
Tegenwoordig schijnt er iets meer aandacht aan gegeven te worden. MAAR !!! voornamelijk met informatie van de "grote" fabrikanten, hier wel bekend ........... ::) ::)
Dus zeer tunnel-gerichte informatie, zoals hij dat zelf noemde.
Maar goed, van het één kwam het ander en hij gaat nu proberen de baas van een Westie, met gruwelijke huidproblemen, naar mij te sturen, voor een overstap op CB ........... ;D ;D
Nou is dit volgens mij wel de grootste uitdaging die er bestaat, want die huidproblemen zitten bijna in de rasstandaard bij de Westies, dus helemaal geen makkelijke klus.
Dat heb ik hem ook gezegd, maar het doel is nu om het voor het hondje zo draaglijk mogelijk te maken, met op den duur zo min mogelijk medicijnen ................

Nu maar hopen, dat dat baasje er ook open voor staat en contact met mij opneemt !!
Door K@rin
#477765
[quote="ine"]
Houd je ons op de hoogte en vraag of je foto's mag maken van hoe de hond nu is en dan over 3 mnd nog eens?
Spannend!
[/quote]

Ja, dat wil ik wel proberen, maar ..............................
moeten ze wel eerst komen ::) ::) ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#477771
Ik hoop dat de baasjes de uitdaging ook aandurven. Wel jammer dat er éérst een heel groot probleem moet ontstaan om eens vers te willen gaan proberen. :-\ Maar goed, de eerste stap is gezet moet je maar denken. ;)

En hopelijk denkt jou DA in het vervolg eerder aan vers.... ;)
Door roefus
#477804
vind het eigenlijk wel klasse van die DA dat hij het op deze manier wil proberen.
en dat hij toegeeft zelf niet zo heel veel van voeding af te weten.
hij staat er in ieder geval voor 'open' om niet alleen zijn heil bij brokken te zoeken.
zou wel mooi zijn als dit experiment nu ook nog 's zou slagen.
#477816
Wat goed zeg dat jou da de uitdaging aan wil nemen.
Ik hoop dat de baasjes van de westie er ook oren naar hebben. :)

Succes alvast en inderdaad mochten de baasjes meedoen, houd ons op de hoogte. ;)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 27 jan 2006, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
#477833
'tZou al heel gaaf zijn als de baasjes van die Westie die stap willen zetten...maar wat zou het toch helemaal gaaf zijn als het beestje er inderdaad door vooruit gaat zeg. En ik zeg dat dat echt wel gaat gebeuren. ;)
Ik hoop echt dat ze het doen !
Door andres
#478491
Wij zijn nu met Joey (Westy) 6 weken bezig en hebben de indruk dat we heel langzaam de goede kant uit gaan. Als we kunnen helpen die mensen over de streep te helpen, graag! Ik ben sowieso van plan om t.z.t. de Westy vereniging te benaderen maar wil eerst wachten tot Joey beter is.
Door K@rin
#478529
[quote="andres"]
Wij zijn nu met Joey (Westy) 6 weken bezig en hebben de indruk dat we heel langzaam de goede kant uit gaan. Als we kunnen helpen die mensen over de streep te helpen, graag! Ik ben sowieso van plan om t.z.t. de Westy vereniging te benaderen maar wil eerst wachten tot Joey beter is.
[/quote]

Oh dat zou heel goed zijn !!!
Als ze zich melden, dan laat ik het weten !!!
Ik zal het ook aan mijn dierenarts laten weten.
Misschien wil je me de klachten van Joey nog eens beschrijven (mag ook via PB), of waar kan ik het lezen ?
Door amber13
#478532
Wat goed dat de da de uitdaging wil aangaan, hij zal er zeker geen spijt van krijgen!
Hopelijk nemen de baasjes van de Westy de stap om bij je te komen, het zal vast helpen.
Onze westy Tara was toen ze nog brokken kreeg altijd aan het krabben, de huid bleef wel dicht, maar ze had altijd jeuk, als je haar over haar rug aaide, begon haar pootje gelijk te krabben, vlooien had ze niet, en het maakte niet uit of ze net getrimt was of dat het haar lang was. De da wist niet waar het van kwam. Sinds april 2005 krijgt ze kvv (eerst Duck, maar carnibest beviel beter, en dat krijgt ze nu nog steeds). En sinds een paar maanden (vanaf september ongeveer) is het krabben helemaal over en kan je haar weer gewoon aaien zonder dat ze begint te krabben. Verder is haar vacht een stuk zachter en minder vet. Een geweldige verbetering dus.

Heel veel succes met je vers promotie!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#478561
Hartstikke goed.

Zou het probleem van het ras westie niet zijn dat ze spaak lopen op brokken i.p.v. huidproblemen , in dat geval is het niet een probleem als ze gewoon gezond eten krijgen ipv junkfood.
Door Fido
#478569
Hoi Karin,

In de korte tijd dat wij begonnen zijn met onze praktijk hebben we al aardig wat dieren opgeknapt met het vers vlees advies.

oa. poedel, 8jr, geen haar meer en onder de bloederige korsten, aan de prednison en al jaren dit probleem.

Erwin advies: stoppen prednison en alleen geitmix van Bandit. Gaat wel een tijd duren.

Mevr. bleef geitmix kopen voor de hond omdat dit het eerste eten was wat de hond graag wilde eten.
Hond had na 1 1/2 maand veel meer conditie, ging anders met een rondje lopen wel twee keer liggen. Ze loopt nu zeker een uur in het Duin met het beestje.

Nu na drie maanden is het bloeden gestopt en er komt weer haar!!!!!!
Mevr geeft ondertussen ook de wildmix van Bandit.

Mevr. blij, hond blij en wij blij. ;D ;D ;D

Ik hoop dat dit je nog meer goede moet geeft!

Groeten, Edith
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door